تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

سید حسین سجادی رئیس انجمن حجتیه درگذشت

‏ سید حسین سجادی از شناخته شده‌ترین چهره‌های ‎انجمن حجتیه و جانشین مرحوم حلبی در منزل مسکونی خود در شمال تهران درگذشت.

اقتصاد۲۴ - کاربران فضای مجازی خبر از درگذشت مهندس سیدحسین سجادی، رییس فعلی انجمن حجتیه خبر می‌دهند.

مرحوم سجادی از اعضای اولیه و بنیانگذاران انجمن بود که بعد از درگذشت مرحوم حلبی، ریاست شورای انجمن را برعهده داشت.

آقای سجادی در سال‌های اخیر در منزل خود در حوالی خیابان دروس، مجالس سخنرانی داشت که یکبار با حمله‌ی افراد ناشناس زخمی شد.

انجمن حجتیه گروهی مذهبی است که اعتقادات خاصی در خصوص شرایط ظهور امام زمان (عج) دارد. این گروه پیش از انقلاب اسلامی توسط مرحوم حلبی برای مبارزه با بهایی گری تشکیل شد. در سال‌های اخیر این گروه فعالیت‌های علنی و آشکار خود را به مراسم‌های مذهبی و آموزش قرآن محدود کرده بود.

سال ۹۷ خبرگزاری مهر درباره‌ی این انجمن نوشت: «انجمن خیریه حجتیه مهدویه، تشکیلاتی با هدف مبارزه با بهائیت و فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر، که در سال ۱۳۳۲ش توسط شیخ محمود حلبی تأسیس شد. فعالیت‌های این تشکیلات پیش از انقلاب اسلامی مورد تأیید مراجع تقلید بود. گرایش غیرسیاسی انجمن حجتیه در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، موجب بدبین شدن انقلابی‌ها به آن شد. بعد از انقلاب، این تشکل دچار انشعاب شد. برخی اعضا به انقلابی‌ها نزدیک شدند و برخی دیگر، همان روال گذشته را ادامه دادند.

انجمن حجتیه ۵ مرداد سال ۶۲ پس از اشاره به سخنان امام خمینی درباره عملکرد مغایر با اهداف نظام جمهوری اسلامی، تعطیلی فعالیت خود را اعلام کرد. در بیانیه‌ای که به همین مناسبت انتشار پیدا کرده بود، با اشاره به اظهارات امام خمینی آمده بود که انجمن تصور نمی‌کرده است مخاطب سخنان امام باشد، اما بعد از تحقیق محرز شده است که مخاطب انجمن حجتیه است و لذا از این تاریخ، تمامی جلسات و خدمات انجمن تعطیل شد و اعلام کردند که هیچ کس مجاز نیست تحت عنوان این انجمن، کوچک‌ترین فعالیتی کند».

منبع: انتخاب
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
رحمه الله علیه
ارسال نظر