تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
بررسی داد و ستد بازار سهام امروز سه شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۵

وحشت بازار از سقوط ۵۵ هزار واحدی شاخص بورس/ توقف رشد لاک‌پشتی بورس در ایستگاه یک میلیون و ۵۰۰ هزار؟

صبح امروز در ادامه ریزش دیروز بازار سرمایه صفوف فروش نمادها پدیدار شد؛ اتفاقی که سبب وحشت سرمایه گذاران از بازگشت بازار به دوره ریزشی ماه های اخیر در بازار سرمایه شد.

اقتصاد۲۴ -شاخص بورس امروز تحت فشار عرضه‌های سنگین با عقبگردی ۵۵ هزار و ۸۰۵ واحدی معادل ۳.۷۶ واحد ریزش کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۳۵۲ واحد قرار گرفت.

همچنین شاخص کل هم وزن با عقبگرد ۱۰ هزار و ۷۵۳ واحدی معادل ۴۴۱ هزار و ۱۳۵ واحد افت را تجربه کرد.

پس از ایجاد انتظارات منفی و ریزشی توسط برخی تحلیلگران مطرح بازار مبنی بر نهایت رشد شاخص در دوره فعلی با هدف یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در روز‌های اخیر برخی حقیقی‌ها اقدام به خروج سرمایه از بازار کردند. با بروز همین مساله پشتوانه حرکت لاک‌پشتی شاخص نیز از دست رفت.

همه نمادهای لیدر و اغلب نمادهای غیرلیدر امروز با صف فروش از ابتدای بازار مواجه شدند؛ صفوف فروشی که هر لحظه به دلیل وحشت ایجاد شده در حقیقی ها سنگین تر نیز شد.

اما بیشترین اثر کاهشی امروز بازار سهم نمادهای فارس، فملی، فولاد، شستا، کگل، شپنا و تاپیکو بود.

کوتاه از فرابورس

فرابورس نیز امروز صحنه نامتقابل عرضه سنگین و تقاضای اندک بود؛ به طوری که شاخص با افت ۵۴۷ واحدی کف کانال ۱۹ هزار واحد را نیز از دست داد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۹۴۶ واحد قرار گرفت.

آریا، مارون، زاگرس، هرمز، ذوب، صبا و وسپهر بیشترین اثر کاهشی را بر آیفکس گذاشت.

مجموع ارزش معاملات امروز در مجموع تابلو‌های بورس و فرابورس به ۱۱ هزار و ۲۰۹ هزار میلیارد تومان رسید.

تحرکاتی مبنی بر جمع آوری صفوف فروش برخی نمادهای لیدر همچون خودرو، فولاد، فملی و ... در واپسین دقایق بازار دیده شد، اما ادامه دار بودن این حرکت نیاز به رصد معاملات در نیمه نخست بازار فردا دارد.

ارسال نظر