تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
بررسی معاملات در یک ساعت نخست؛

کامبَک شاخص بورس از کف یک میلیون و ۴۰۰ هزار/ احتمال بازگشت بازار با ریش سفیدی خودرویی‌ها و فلزی‌ها

شاخص بورس صبح امروز پس از افت حدود ۲۷ هزار واحدی پس از برخورد به کف یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تغییر مسیر داده و به روند صعودی بازگشت.

اقتصاد۲۴ -معاملات امروز بورس در ادامه دو روز گذشته با ادامه عرضه ها و طی روند نزولی آغاز شد،اما در ادامه و پس از برخورد شاخص به کف یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تغییر فاز داد و اقدام به جبران بخشی از این افت تا پایان یک ساعت معاملات کرد.

بر این اساس حدود ۵ هزار واحد از این افت تا پایان یک ساعت نخست معاملات جبران شد و نماگر بازار اکنون با ثبت افت ۲۲ هزار و ۳۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۲۹۴ واحد قرار دارد.

شاخص هم وزن نیز امروز با افت ۵ هزار و ۴۹۷ واحدی ۱.۲۵ درصد از رشد خود را از دست داده است و در ارتفاع ۴۳۵ هزار و ۶۵۰ واحدی قرار دارد.

نماد‌های پر اثر بر افت امروز شاخص بورس به ترتیب شستا، فارس، شپنا، تاپیکو، شتران، شبندر و وغدیر هستند.

در حال حاضر تحرکاتی در اغلب گروههای بورسی مشاهده می شود که این تحرکات در خودرویی ها و فلزی ها مشهودتر است و تاکنون سبب جمع آوری صفوف فروش در لیدرهای این دو گروه و سبزشدن اندک خودرو و فولاد شده است.ادامه این تحرکات می تواند وزنه بازار را به سمت بهبود و صعود سنگین تر کند.

ارزش معاملات در تابلو‌های بورس اکنون به حدود ۶ هزار و ۴۴۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

کوتاه از فرابورس

فرابورس نیز با افزایش عرضه‌ها و ادامه اصلاح روبروست؛ شاخص این بازار نیز تا این لحظه با افت ۱۸۵ واحدی تا ارتقاع ۱۸ هزار و ۷۷۲ واحد عقبگرد کرده است.

نمادهای غصینو،دی و صبا آیفکس را در جهت منفی و هرمز و زاگرس این نماگر را در جهت مثبت با بیشترین اثر نسبت به سایر نمادهای فرابورسی هدایت می کنند.

ارزش معاملات فرابورس اکنون به بیش از ۲ هزار و ۴۷۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

 

ارسال نظر