تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

۸ طرح سرمایه‌گذاری تا پایان سال جاری در بندرشهید رجایی بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار2 هزار و 690 میلیارد ریال تا پایان سال جاری در مجتمع بندری شهید رجایی به بهره‌برداری می‌رسد.

اقتصاد۲۴ -علیرضا محمدی کرجی ران روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: علاوه بر پروژه های توسعه ای، زیرساختی و تعمیراتی که در بندرشهید رجایی در حال اجر است، طرح های متعددی نیز در بخش سرمایه‌گذاری و با مشارکت بخش خصوصی احداث شده که از این بین هشت طرح مراحل نهایی سپری کرده و تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

محمدی کرجی ران، هزینه انجام این طرح‌ها از محل جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها برای 640 نفر از جوانان جویای کار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.


بیشتر بخوانید: بازدید وزیر صمت از بندر شهید رجایی/ کالا‌هایی که ترخیص نشوند به اموال تملیکی سپرده می‌شوند


وی اظهارداشت: احداث 3 پایانه نگهداری فرآور ده‌های نفتی، احداث دو پایانه ترانزیتی و یک پایانه کالای خطرناک و همچنین احداث 2 مرکز ارائه خدمات اداری و خدماتی را از جمله طرح‌های قابل افتتاح در حوزه سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان، در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز و هم‌چنین در 15 کیلومتری خروجی غربی شهر بندرعباس واقع شده که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با افزون بر 80بندر معروف بین‌المللی، بیش از یک سوم تجارت دریایی ایران را پشتیبانی می‌کند.

این بندر در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد و یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیت(جابه جایی) بین‌المللی در دنیا محسوب می‌شود.

موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین‌المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و بنادر حوزه خلیج فارس این بندر را به پایگاهی راهبردی تبدیل کرده است.

برخورداری از اراضی پشتیباتی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در راستای انجام فعالیت‌های پشتیبانی، صنعتی، نفتی و خدماتی در قالب قراردادهای bot، boot، اجاره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، نزدیک بودن با قطب‌های اصلی تولیدی، صنعتی و پتروشیمی کشور، از ظرفیت‌های خاص این منطقه است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر