اقتصاد۲۴ - فرشید پورکاویان گفت که در یک سال اخیر شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیتهای اقتصادی از جمله صنعت بیمه را تحت تاثیر قرارداد وشرایطی را برای شرکتهای بیمهای ایجاد کرد تا تحولات بنیادی در زمینه فروش محصولات بیمهای رقم بخورد.
وی اذعان داشت که باوجود آنکه قوانین فروش بیمه نامه الکترونیکی از سالها قبل تصویب شده، اما صنعت بیمه همیشه از وارد شدن در فعالیت الکترونیکی در زمینه فروش محصولات بیمهای بازایستاد.
این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، مهمترین دستاورد یک سال اخیر صنعت بیمه را حرکت به سمت الکترونیکی شدن دانست و افزودکه صنعت بیمه بهواسطه وضعیت ایجاد شده براثر ویروس کرونا میتواند یک جهش در فعالیتهای خود ایجاد کند به گونهای که تجارت الکترونیکی در فروش بیمه را بتواند رونق ببخشد.
وی، تصریح کرد که برای فروش الکترونیکی بیمهنامه بسیاری از قواعد سنتی بیمهگری باید تغییر پیدا کند، زیرا در بسترهای فروش سنتی نمیتوان با مقررات مدرن الکترونیکی رفتار کرد.
بیشتر بخوانید: شرکتهای بیمهچقدر سود و زیان کردند؟
عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، تولید محصولات جدید متناسب با نیازهای جامعه را تاثیرگذار در فروش الکترونیکی بیمه نامه دانست و گفت: پس از فعالیت در بخش فروش الکترونیکی، تولید محصولات قابل ارائه در این بازار اهمیت دارد و شاید صنعت بیمه در زمینه تولید محصولات جدید بیمهای هنوز نتوانسته فعالیت خیلی خاصی را از خود نشان دهد.
پورکاویان، گفت: وقتی حرکت و اثری وجود داشته باشد نشانه آن باید در محصولات بیمهای که تولید میشود مشاهده شود، حرکتهایی شد، اما فکر نمیکنم بیش از ۳۰ یا ۴۰ درصد بود.
وی، بیان کرد: نیاز مشتری در بازار جدید به عنوان یک باور اصلی هنوز در شرکتهای بیمه خیلی نهادینه نشده و اگر فرآیند فروش شرکتهای بیمه رابنگریم بیمه نامه ثالث و درمان در پرتفوی آنها نهتنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته است.
این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، اظهار داشت:شرکتهای بیمه به دلیل عدم مهارت در زمینه فروش بیمه و عدم استفاده از دانش روز و محصولاتی که در دنیا وجود دارد باید به روز شود، زیرا هنوزنتوانسته موفق عمل کند.
وی، با بیان اینکه در بخش خلق محصول شرکتهای بیمه باید محصولات جدید را آماده و ارائه کنند. گفت: در یک سال اخیر در بخش نظارت و پیشنهاداتی که در بیمه مرکزی مطرح شد و یا حتی در تصویب و بروزرسانی بعضی از آیین نامه ها، این همت از سوی بیمه مرکزی بود و شرکتهای بیمه از این نظر عقبتر بودند و بیمه مرکزی تا حدود زیادی در نقش راهبردی، نظارت و سیاست گذاری خوب عمل کرد.