تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

دانشگاه‌های هنر در خطر انقراض هستند

مؤسسات آموزش عالی در آمریکا تلاش می‌کنند تا همراه با تغییرات جدید پیش بروند؛ اما دانشگاه‌های هنر در این کشور اوضاع مساعدی ندارند.

اقتصاد24 - دانشگاه‌های آمریکا برای هماهنگی با تغییر سلیقه نسل جدید دانشجویان، تغییرات جمعیتی و سختی‌های ارتقای مدل آموزشی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در سال‌های اخیر کالج‌های خصوصی و غیرانتفاعی هنر در آمریکا تحت فشار شدیدی بودند. برای مثال کالج هنر و صنایع دستی ارگان طی چند ماه گذشته برای ادغام با دو مؤسسه آموزش عالی مختلف وارد مباحثه شد. دانشگاه نیو هاون در ماه اوت تصمیم گرفت که برنامه آموزشی هنر در آکادمی لیم را پایان دهد.

هفته گذشته نیز کالج هنر کورنیش اعلام کرد که در سال تحصیلی ۲۰-۲۰۱۹ شهریه دوره‌‌های آموزشی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد؛ کاری که بسیاری از مؤسسات آموزش عالی برای افزایش ثبت‌نام و جذب دانشجو انجام می‌دهند. مؤسسه هنر نیوهمپشایر نیز در حال ادغام با کالج نیوانگلند است.

کالج هنر ممفیس در اکتبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که برنامه دارد پس از فارغ‌التحصیلی آخرین دانشجویانش در ماه می ۲۰۲۰ بسته خواهد شد. دانشکده هنرهای زیبا بوستون که در سال ۱۹۹۸ با کالج لزلی ادغام شده است، در سال ۲۰۱۵ از بوستون به کمبریج تغییر مکان داد.

براساس آمارها، یک پنجم از ۴۳ مؤسسه آموزش عالی که در آغاز ۲۰۱۴ عضو انجمن مستقل کالج‌های هنر آمریکا بوده‌اند، طی پنج سال گذشته بسته شده‌اند، تصمیم به ادغام گرفته‌اند، تغییر مکان داده‌اند یا شهریه خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده‌اند.
منبع: آنا
ارسال نظر