تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۹
بررسی داد و ستد بازار سهام امروز شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۶؛

افت ۲۴ هزار واحدی شاخص بورس/ ظهور صف خرید سیمانی ها با انتشار خبر افزایش نرخ

بورس آغاز هفته‌ای پر عرضه را آغاز کرد که ضمن منفی بودن معاملات امروز نشان دهنده ادامه اصلاح بازار تا کف قبلی نیز بود.

اقتصاد۲۴ -داد و ستد امروز در بازار سرمایه همچون سایر بازارها با سردرگمی آغاز شد؛ وضعیتی که هر ایرانی این روزها به دلیل مبهم بودن آینده بازارهای سرمایه گذاری با آن مواجه است.

شاخص کل بورس امروز با افت ۲۴ هزار و ۳۳۲ واحد ضمن از دست دادن ۱.۶۸ درصد از رشد خود در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۸۳ واحد قرار گرفت.

اما شاخص کل هم وزن تحت تاثیر معاملات مثبت نماد‌های کوچکتر غیر شاخص ساز توانست امروز را با رشد ۵۰۴۱ واحدی به پایان برساند.

نماد‌های فارس، فملی، شستا، فولاد، تاپیکو، شپنا و خودرو به ترتیب بیشترین تاثیر منفی بر شاخص بورس را در معاملات امروز داشتند.

ارزش معاملات در مجموع بازارهای تحت تابلوی بورس تهران امروز از ۱۲ هزار و ۳۵۷ هزار میلیارد تومان گذشت.

کوتاه از فرابورس

فرابورس نیز امروز با رشد اندک ۶۹ واحد در ارتفاع ۲۰ هزار و ۷۳ واحد ایستاد.

نمادهای بپاس، هرمز، صبا، مارون و ذوب بیشترین تاثیر منفی و کگهر و آریا شاخص فرابورس را تحت تاثیر مثبت معاملات خود قرار دادند.

ارزش معاملات در مجموع بازار‌های فرابورس ایران امروز به ۶ هزار و ۶۸۵ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز گروههای شیمایی و خودرویی پیشتاز ارزش معاملات بورس بودند.همچنین شاخص وسایل ارتباطی و سیمان شاخص های مثبت در بین سایر صنایع بودند.

امروز حقوقی‌ها حدود ۳۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند و آن را بیشتر به سه گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، فلزات اساسی و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی وارد کردند.
حقیقی ها نیز امروز بیشتر متمایل به گروه‌های محصولات شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها بودند و ارزش کل معاملات خرد ۱۷هزار و ۶۱۰میلیارد تومان رسید.

امروز تحت تاثیر انتشار خبر افزایش نرخ سیمان گروه صنعت سیمان به صف خرید نشست و توانست در کنار صنایع کوچک سبزپوش شود.

 

ارسال نظر