تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۹
بررسی داد و ستد در نیمه نخست؛

افت ۳ هزار واحدی شاخص بورس/ هنرنمایی تکنیکالی نماگر بازار در راند صبحگاهی

شاخص بورس گرچه کار خود را با افت آغاز کرد،اما در ادامه با کامبکی زیبا به مدار رشد بازگشت و بخشی از افت خود را جبران کرد.

اقتصاد۲۴ -معاملات امروز بازار سرمایه با فشار عرضه در همه گروه ها آغاز شد؛ اما به تدریج تقاضا در برخی گروه ها پدیدار شد و در نهایت به همه گروه ها تسری یافت.

بر این اساس شاخص کل بورس با افت بیش از ۱۰ هزار واحدی در ابتدای معاملات همراه شد که این افت در ادامه پس از کامبک شاخص به کف یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد به تدریج کاسته شد و شاخص در نیمه نخست معاملات تنها با افت اندک ۳ هزار و ۵۲۶ واحدی به ثبت رسید.

امروز شاخص هم وزن نیز کار خود را منفی آغاز کرده و همچنان نیز در محدوده منفی ۵۶۲ واحدی و بر فراز ارتفاع ۴۷۲ هزار و ۸۶۱ واحد قرار دارد.

امروز رفتار گروه صنایع بانکی به دلیل افزایش تقاضای مشهود نشان دهنده پایان روند اصلاحی شاخص این گروه است. همچنین تقاضای قابل توجه نمادهای پالایشی امیدی به سهامداران این نمادها و صندوق پالایش یکم تزریق کرده است.

شستا نیز امروز از خواب زمستانی بیدار شده و ضمن مثبت شدن قبل از اغلب نمادها حتی به صف خرید نیز نشسته است.

شستا، نوری و تاپیکو اکنون پیشتاز تاثیرگذاری مثبت بر معاملات صبحگاهی بورس هستند. همچنین نمادهای فولاد، وپارس، خودرو و شبندر با تاثیری منفی بر نماگر بازار تا ادر نیمه نخست معاملات ظاهر شده اند.

کوتاه از فرابورس

آیفکس نیز افت صبحگاهی خود را تا حدی جبران کرد و اکنون با افت ۵۸ واحدی اکنون با حفظ کف ۲۰ هزار واحدی خود در ارتفاع ۲۰ هزار و ۱۴ واحد قرار دارد.

نمادهای زاگرس، غصینو و دی اکنون با بیشترین تاثیر منفی بر روند نماگر فرابورس بر تابلوی معاملات حضور دارند. همچنین نمادهای بپاس، وهور، شگویا و صبا با تاثیری مثبت بر روند آیفکس معامله می شوند.

شنیده‌ها حاکی از دستور عدم فروش بازارگردانان در معاملات امروز و لزوم تقویت تقاضا از سوی آنان است. این خبر را میثم صمدی، یکی از خبرنگاران قدیمی بازار سرمایه در توییتر خود مطرح کرده است.

ارسال نظر