تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز یکشنبه ۷ دی ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور را اعلام کرد.

اقتصاد۲۴ - دکتر سیما سادات لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۷ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۵۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۵۳۰ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۶۵ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۶۹۳ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۹۵۱ هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز شنبه ۶ دی ۹۹


لاری ادامه داد: ۵۲۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون ۷ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

توصیه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در هنگام مراجعه به آرایشگاه ارائه کرد.

لاری گفت: آرایشگاه‌ها از جمله اماکن پرخطری هستند که عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی در آن ممکن است منجر به تشدید شیوع ویروس کووید_۱۹ شود؛ بنابراین توصیه ما این است که در صورت دارا بودن بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی_عروقی، فشار خون و یا دیابت و یا نقض سیستم ایمنی تا حد امکان از رفتن به آرایشگاه خودداری کنید.

وی افزود: همچنین ضروری است که در صورت داشتن علائم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلو درد یا تنگی نفس از حضور در آرایشگاه به طور جدی پرهیز کنید. قبل از مراجعه به آرایشگاه به صورت تلفنی یا اینترنتی نسبت به اخذ نوبت حضور اقدام کنید. از لحظه خروج تا بازگشت به منزل هم حتما ماسک زده و از هرگونه لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنید.

لاری ادامه داد: در سالن انتظار آرایشگاه با فاصله حداقل یک متر با دیگران بنشینید و از حوله، شانه و موچین شخصی خود استفاده کنید. در صورت نیاز به استفاده از تجهیزات مشترک، توجه کنید که قبل از هرگونه استفاده از آن ها، وسایل مدنظر ضدعفونی شوند. از آرایشگر خود بخواهید در تمام مدت کار از شیلد صورت، عینک حفاظتی، ماسک و روپوش استفاده کند.

لاری گفت: در صورت مواجهه با فرد دارای علائم سرماخوردگی در آرایشگاه، موضوع را به مدیریت مجموعه اطلاع دهید و از هرگونه خوردن غذا در محیط آرایشگاه جدا خودداری کنید. همچنین توجه کنید که فضای عمومی آرایشگاه دارای تهویه مناسب باشد و پرداخت وجه به صورت آنلاین یا با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان انجام شود.

لاری تاکید کرد: هموطنان‌می توانند هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط آرایشگاه‌ها را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ جهت انجام‌پیگیری‌های بعدی از سوی همکاران ما اعلام کنند.

ارسال نظر