اقتصاد۲۴ - تیم کاوازاکی ریسینگ (KRT) هرگز از پیشرفت متوقف نمیشود. موتورسیکلت نینجا ZX-۱۰RR با رانندگی جاناتان ریا، از سال ۲۰۱۵ بر مسابقات جهانی سوپربایک (WorldSBK) سلطه دارد. با ۶ عنوان قهرمانی پیاپی تحت عنوان تیم کاوازاکی و استانداردهای جدید آلایندگی، زمان آن است که سوپربایک پرچمدار برند ژاپنی بهروز شود. مدتی قبل نگاهی اجمالی به آخرین نسل نینجا در مسابقات زمستانی WorldSBK در پیست خِرِز داشتیم و اکنون کاوازاکی از مدلهای تولیدی Ninja ZX-۱۰R و ZX-۱۰RR رونمایی کرده است.
در کنار تجدید نظر مکانیکی، جدیدترین مدل موتورسیکلت نینجا تعداد زیادی سیستم الکترونیکی دریافت میکند. علاوه بر سیستم کنترل شروع حرکت کاوازاکی، ABS، تعویض دنده سریع، سیستم ترمز پیشرانه و کنترل کشش، موتورسیکلت ZX-۱۰R از سیستم کروز کنترل به همراه ۳ حالت سواری استاندارد و ۴ حالت قابل تنظیم بهره میبرد. بهروزرسانی الکترونیکی با صفحهنمایش ۴٫۳ اینچی TFT با قابلیت انعطافپذیری نور به پایان میرسد که تنها در رابط کاربری بصری کاوازاکی با اتصال بلوتوث و قابلیت تنظیم دستگاه با برنامه Rideology بهبود مییابد.
البته، ZX-۱۰R از ساختار پلاستیکی آیرودینامیک جدید در جلو که در آزمایش WorldSBK نشان داده شد، بهره میبرد؛ درحالیکه روشنایی LED، این مدل را از نظر جادهای و رانندگی شهری قانونی میکند. با وزن ۲۰۵ کیلوگرم (بدون ABS) و ۲۰۶ کیلوگرم (با ABS)، سوپربایک تیم سبزپوش کاوازاکی با قیمت ۱۶،۳۹۹ دلار برای رنگهای Spark Black متالیک و خاکستری کربنی مات متالیک و ۱۶،۶۹۹ دلار برای نسخه KRT به فروش میرسد. سفارش انواع ABS برای هر گزینه رنگ، ۱۰۰۰ دلار به قیمت نهایی میافزاید.
نینجا ZX-۱۰RR که نزدیکی بیشتری با مدلهای حاضر در مسابقات سوپربایک دارد، با میلبادامک اصلاحشده و فنرهای جدید برای سوپاپ ورودی و خروجی، از همتای تک R خود متمایز میشود. کاوازاکی قسمت ورودی هوا را برداشته و شاتونها و پیستونهای تیتانیومی را به پیشرانه اضافه کرده است. این تغییرات محدودیت دور RR را افزایش میدهد؛ اما به نظر میرسد مشخصات قدرت نسبت به خروجی ZX-۱۰R نسبتا بهبود یافته است.