تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
به ریاست فالح صفایی برگزار شد؛

برگزاری جلسه بازآفرینی شهری در منطقه آزاد اروند

جلسه بازآفرینی شهری شهر‌های آبادان و خرمشهر به ریاست فالح صفایی مدیر اجرایی طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند و با حضور مهندس جامعی معاون راه و شهرسازی استان خوزستان، رؤسا و معاونین سایر دستگاه‌های ذیربط، برگزار شد.

اقتصاد۲۴فالح صفایی با تأکید بر نگاه ویژه این سازمان به اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری راه و شهرسازی تلاش دارند تا گامی بلند در توسعه مناطق شهری بردارند.

وی طرح بازآفرینی شهری را در راستای برآورده شدن حقوق افراد ساکن در مناطق فرسوده عنوان کرد و گفت: در این نشست ضمن بررسی گزارشی از عملکرد شهرداری ها و سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص بازآفرینی شهری، قرار بر این شد تا مشاوری از راه و شهرسازی جهت بررسی موضوعات مربوط به آب های سطحی دو شهرستان و مطالعه نقاط هدف، معرفی شود.


بیشتر بخوانید: در منطقه آزاد اروند تا پایان سال زمینه اشتغال برای ۴۲۰ نفر فراهم می‌شود


مدیر اجرای طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: منظور از نقاط هدف همان نقاط بازآفرینی شهری است که در آبادان شامل محله هایی نظیر ذوالفقاری، سده، جمشید آباد، سلیچ، کوی قدس، شطیط و در خرمشهر محله های سیف و صفا، کوت شیخ، مولوی و غفار نصیری می شود.

فالح صفایی در ادامه توضیح داد: محله های نام برده شده، نقاطی هستند که قبلا جزو بافت های فرسوده اعلام شده بودند که تا کنون با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت راه و شهرسازی در خصوص رفع مشکلات بافت های فرسوده شان اقداماتی انجام شده و هم اکنون نیز در حال مطالعه موضوع برای رفع مشکلات آب های سطحی آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه، وظایف شهرداری ها و دولت در نوسازی بافت فرسوده مشخص شده است، اذعان داشت: بخش هایی از عملیات عمرانی را در نقاط فرسوده آبادان« ذوالفقاری یک، ذوالفقاری چهار و علوانیه» آغاز کرده ایم که با مطالعه طرح بازآفرینی شهری امیدواریم مابقی بخش ها را به اتمام برسانیم.

منبع: منطقه آزاد اروند
ارسال نظر