تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در روز ۳۰ بهمن ماه:

چهارمین روز بررسی لایحه بودجه ۹۸

احتمال سه شیفته شدن احتمالا جلسات بررسی بودجه، مجوز مجلس برای انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مالی برای تجهیز فضاهای آموزشی، تکلیف دولت به سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفتی، مجوز مجلس به وزارت نفت برای انتشار ۳ میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی از جمله مهم‌ترین اخبار امروز (سه شنبه) ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی و چهارمین روز بررسی لایحه بودجه ۹۸ هستند.

اقتصاد24 - مسعود پزشکیان در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس در جریان بررسی جزییات بودجه ۹۸ در بخش درآمدی در پاسخ به تذکر محسن کوهکن نماینده لنجان، در انتقاد از وضعیت اداره مجلس گفت که هیات رئیسه جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد و احتمالاً جلسات بررسی بودجه به صورت سه شیفت برگزار می‌شود.

علی مطهری هم در واکنش به تذکر دو نماینده مجلس درمورد نحوه اداره جلسات بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸ توسط هیات رییسه توضیحاتی ارائه کرد.

در هفتمین جلسه بررسی جزئیات بودجه ۹۸، مجلس تکلیف دولت را در تسویه بدهی های قطعی اش به اشخاص حقیقی و حقوقی که در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۹۷ ایجاد شده، روشن کرد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف به انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف ۵۰ هزار میلیارد برای بازپرداخت اصل و سود سر رسید شده در سال ۹۸ کردند.

در ادامه جلسه امروز نمایندگان دولت را مکلف به انتشار ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی برای سرمایه گذاری در طرح های نفت و گاز کردند و به وزارت اقتصاد مجوز تاسیس نهادهای واسط با مدیریت و مالکیت دولت را دادند که معاملات این نهاد مشمول معافیت‌های مالی می شوند.

در مصوبه ای دیگر نمایندگان به دولت اجازه دادند هزار میلیارد تومان اوراق مالی برای تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی منتشر کند

همچنین مجلس با ۸۷ رای موافق، ۹۳ رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر با پیشنهادی مبنی بر افزایش مالیات اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مخالفت و در مصوبه‌ای دیگر مقرر کرد که کارانه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مشمول مالیات پلکانی می‌شود.

در جلسه علنی امروز بهروز بنیادی نسبت به توزیع برگه‌ای مربوط به مالیات مشاغل مختلف در سال گذشته در مجلس انتقادت کرد و گفت که آمار منتشره در این برگه درست نیست و علی مطهری در این باره گفت: هیچ یک از اعضای هیات رئیسه این برگه را امضاء نکردند .

نمایندگان در ادامه بررسی جزییات بودجه درآمدی بند ی تبصره ۵ را تصویب کردند و بر این اساس به وزارت نفت اجازه انتشار سه میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی دادند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر