توسعه صادرات پوشاک و کفش با تکمیل زنجیره ارزش
معاون امور صنایع وزارت صمت، در ادامه به تشریح مراحل زنجیره ارزش در صنعت پوشاک و کفش اعم از تامین مواد اولیه، طراحی و مد، تحقیق وتوسعه، تولید بازاریابی و فروش وهمچنین خدمات پس از فروش پرداخت و گفت: وضعیت پوشاک و کفش نسبت به دو سال پیش بسیار بهتر شده است و برای ارتقاء وضعیت این صنعت ضروری است توسعه صادرات با تجمیع چندین برند مشترک برنامه ریزی شود.
صادقی نیارکی تصریح کرد: در مرحله اول زنجیره ارزش که تامین مواد اولیه قراردارد، بزرگان این صنعت میتوانند با جمع بندی تقاضا، مواد اولیه این زنجیره را به صورت تجمیعی تولید کنند و در اختیار سایر واحدهای صنعتی قراردهند.
وی افزود: در مراحل بعدی زنجیره ارزش نیز میتوان در کنار یکدیگر از ظرفیتهای موجود بهرهمند شد و در نهایت هم رقابتی با تشکیل چند برند مشترک از مجموعه شرکتهای حوزه پوشاک و کفش شکل بگیرد.
بیشتربخوانید: معاون دادستان به وزیر صمت هشدار داد
معاون امور صنایع وزارت صمت بر ضرورت برنامه ریزی متناسب با ظرفیتهای موجود در سه بخش توسعه بازار داخلی، خارجی وارتقاء توانمندیهای نیروی شاغل در این صنعت با همکاری تشکلهای تخصصی و صنایع پیشران تاکید کرد و گفت: تشکیل مگاپروژه در صنعت پوشاک و کفش با هدف تجمیع تقاضا و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد چند برند ملی یکی از اهداف برگزاری این نشستهای راهبردی است.
صادقی نیارکی با اشاره به اینکه ملاک باید زنجیره ارزش باشد، تصریح کرد: در این حوزه در کنار یکدیگر یک مگا پروژه با مجموعهای از شرکتهای توانمند که هر شرکت شناسه یکتای خود را داشته باشد، باید کار را جلو ببرند.
وی در ادامه گفت: فعالان این عرصه از کار انفرادی باید به کار جمعی برسند، ولی در حوزه محصول نهایی با هم رقابت کنند.
معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان رسوخ فناوری در این صنعت و بهره مندی از صنایع دانش بنیان را مستلزم تجمیع تقاضا درکل زنجیره برشمردو افزود: در حوزه آی تی و فناوریهای نوین باید به صورت مجموعهای و تجمیعی سرمایهگذاری شود دولت در مقام تسهیل گری و تنظیم گری در این حوزه ورود میکند.
گفتنی است در این جلسه جمعی از مهمترین تولیدکنندگان حوزه صنعت پوشاک و کفش به بیان مهمترین مسائل خود در خصوص زنجیره ارزش پرداختند.