اقتصاد۲۴ - چرا در اقتصادهای بزرگ و پایدار ریسکها به این اندازه نیستند و سرمایهگذاریهای خرد، اغلب موفقیت آمیز هستند؟ دلیل ساده است. در کشورهای توسعه یافته سرمایهگذاران از دست زدن به عملیات محیرالعقولی که نه مبتنی بر تجربههای طولانی و نه مبتنی بر بیزینس مدلهای مطالعه شده باشد، پرهیز میکنند. اما چطور؟
در جوامع توسعه یافته و اقتصادهای پایدار مقولهای به اسم خرید فرانچایز هست که به معنای سرمایهگذاری در توسعه بخشی یک کسب و کار موفق با سابقهای درخشان، بیزینس مدل مطالعه شده و کاملا کم ریسک و استفاده از تجربیات و آموزشهای گسترده یک مجموعه دیرپای اقتصادی است. مثلا کدام کشور؟
برای مثال کشور آمریکا که کشور فرانچایزهاست،کسب وکارهای غول آسا، متوسط و حتی کوچک از طریق تجربههای اندوخته خود و پشتیبانیهای دقیق و مدل سازی شده برای صاحبان سرمایههای کوچک یک کسب وکار مشابه سازی شده تحت برند خود راه اندازی میکنند و به این ترتیب ضمن تضمین سود کسب و کار، سرمایه گذار را از دغدغههای بزرگی چون مطالعات بازار، نیاز سنجی، نوشتن بیزینس مدل، ارزیابی و مطالعه شاخصها و قیمتها و نظایر آن بی نیاز میکنند. آیا این امکان در ایران هم هست؟
بله در ایران هم کسب و کارهایی هستند که متکی به تجربیات طولانی خود درزمینههای تخصصی، میتوانند حاصل دههها تجربه و هزاران ساعت مطالعات تخصصی و مدل سازیهای اقتصادی را در اختیار شما قرار داده و سرمایه شما را در مسیر هدفمند راه اندازی یک کسب وکار موفق هدایت کنند. مثلا کدام کسب و کارها؟
مدیران هلدینگ شانا کاسپین، با برند «هوپو» که چندین دهه در زمینه صنعت زیبایی فعالیت میکند و یکی از کسب و کارهای مبتنی بر دانش روز است درحال حاضر، فرصت سرمایهگذاری درمسیر درست و هدایت شده برای یک کسب و کار براساس بیزینس مدلی اصولی را برای صاحبان سرمایه فراهم کرده است.
متخصصین و گروه مطالعاتی و پشتیبانی هلدینگ هوپو این امکان را میدهد که صاحبان سرمایه در یک بازه زمانی مشخص اقدام به راه اندازی یک مجموعه خدمات زیبایی تحت برند «هوپو» بنمایند و تقریبا در مدت یک سال ضمن تحصیل سود حداقل 100 درصدی از داشتن یک کسب و کار پایدار بهره مند شوند؟ چرا و چطور؟
صنعت زیبایی یکی از صنایع و خدمات تضمین شده است که مخاطب و تقاضا در آن کاهش نمییابد. با راه اندازی یک کسب و کار در حوزه زیبایی، شما میتوانید از خدمات، تجربیات، بیزینس پلنی که بارها بازنویسی شده و نقایص آن درحین کار برطرف شده در کنار خدمات آموزش، پشتیبانی مدیریتی و تهیه اقلام و مواد اولیه مورد نیاز، اطمینان داشته باشید که کسب و کار شما رو به رشد و سودآور خواهد بود. هوپو میگوید: تقریبا سودی حداقل 100 درصدی در یک سال.
با سرمایهگذاری در هلدینگ هوپو شما با یک مجموعه مدرن اقتصادی همکار میشوید که شما را از بسیاری از مطالعات اولیه میدانی و الزام آور برای شروع کار، بی نیاز میکند. رضایت مشتریان، چالشهای اجرایی و پیشامدهای احتمالی، از جمله این موارد است.
هلدینگ هوپو به طور مستمر با مراکز خود جلسات منظمی دارد که به بررسی و ارائه راه حلهای فوری میپردازد. ضمن این که برگزاری این تعداد جلسه و طرح ریزی پایگاه دانش هوپو، عمده مسائل را قابل پیش بینی کرده است.در این جا اجمالا به برخی از مزایای هوپو در صنعت زیبایی، به عنوان یک مجموعه مدرن اشاره میکنیم.
خدمات در محل
هوپو خدمات Service VIP Home را در پلتفرم خود تعبیه کرده که سطح برتری از خدمات را در محل مورد نظر مشتری ارائه مینماید. این خدمات در سطوح لوکس و اکونومی طراحی شده و بر بستر پلتفرم LBS قابل ارائه خواهد بود.
رشد، توسعه و رهبری بازار
هوپو همواره کیفیت خدمات و محصولات خود را با تمرکز بر تجربه مشتری ارتقا میبخشد و با آموزش مستمر پرسنل مراکز و مالکین حق امتیازها، این صنعت را رهبری میکند.
موفقیت و رشد تضمینی
طراحی پلتفرم هوپو اطمینان کامل از کنترل فرایندها و تطابق با استانداردها را برای شما مهیا میکند. در کنار برند هوپو، با نظارت همه جانبه و رصد شاخصهای موفقیت، هیچ نگرانیای بابت پاسخ گویی به تقاضاها در بالاترین سطح کیفیت نخواهید داشت. کافی است پتانسیل این بازار را درک کنید و با هوپو برای اجرای آن همراه شوید.
شفافیت درحین سودآوری
هوپو آماده است در یک جلسه معرفی، با حضور کارشناسان خبره اقتصادی و تجاری، پلتفرم سرمایهگذاری اش را با تمام جزئیات به شما معرفی کرده و مزایا و محدودیتهای یک سرمایهگذاری مبتنی بر خرید فرانچایز را توضیح دهد.
مراکز مدیرمحور
پلتفرم هوپو به گونه ای طراحی شده است که برای موفقیت یک مرکز، به حضور تمام وقت سرمایه گذار نیازمند نیست. مدیر مرکز با نظارت و هدایت دفتر مرکزی همه امور را به دقت اجرا میکند.
هوپو تنها فرانچایز اصولی در ایران
میگویند «آمریکا کشور فرانچایزهاست». یعنی بیشتر شرکتهای بزرگ (مثلا برگرکینگ) شامل هزاران شعبه در قالب اعطای حقوق ناشی از فرانچایز هستند و این بدان معناست که هزاران سرمایه گذار با سرمایههای خرد خود یک غول اقتصادی را شکل داده اند.
در ایران هم برندهایی در سالهای اخیر ایجاد شده اند که به نوعی اقدام به جذب سرمایه گذاران کرده و به تعداد و احدهای خود با سرمایهگذاریهای دیگران اضافه میکنند. اما تفاوتهای عمدهای در نحوه عملکردها وجود دارد. این تفاوتها چیست؟
فرانچایز و سرمایهگذاری در یک کسب و کار موفق و بزرگ و راه اندازی یک کسب وکار تحت برند دیگر روشهای مختلفی دارد که برخی از آنها اصولی نیستند. برای مثال تعدادی از فرایندها که در ایران به عنوان سرمایهگذاری از نوع فرانچایز تلقی میشود در واقع صرفا نوعی «تابلو فروشی» است که برخی از نشانهای تجاری با تکیه به شهرتی که کسب کرده اند اجازه درج اسم خود را روی تابلو مغازه دیگران میدهند. همین و بس! آیا هوپو این طور نیست؟
خیر! در واقع میتوان گفت که هوپو تنها فرانچایز اصولی در ایران است که این نوع سرمایه پذیری و مشارکت در کسب و کارش را با رعایت تمام استانداردها و الگوهای بین المللی انجام میهد. بنابراین شما با حداقل سرمایهگذاری برای دریافت حق امتیاز با شرایط پرداخت مناسب نسبت به اکثر فرصتهای فرانچایز بین المللی، پول نقد بیشتری برای پوشش هزینههای اجرایی در اختیار خواهید داشت.
کسب و کار هوپو مبتنی بر نیاز بازار است؟
هوپو یکی از خدمات ضروری و مورد نیاز جامعه را ارائه میدهد و از این جهت، کسب وکاری پر رونق را برای شما پیشنهاد میکند. فناوری R&D اهمیت به تحقیق و توسعه یکی از مهمترین راهبردهای هوپو است و شما خیالتان راحت است که بعد از دریافت حق امتیاز و سرمایهگذاری تحت نام هوپو، تنها نخواهید ماند و مدام از طریق تیم مطالعات و توسعه این برند، در شیوههای اعمال مدیریت بر کسب و کار و از نظر مشتری مداری و توسعه محصول و ارتقای رضایتمندی و توسعه سود، با تازهترین یافتههای علمی به روز رسانی خواهید شد.
شما هنگام مشارکت در هوپو به عنوان سرمایه گذار، به طور پیوسته از تازهترین روشهای بهینه سازی در همه ابعاد کسب و کار خود و همین طور، ابزارهای نوآورانه و فناوریهای توسعه یافته بهره مند خواهید بود.
تامین تدارکات به صورت تضمین شده یکی از تعهدات دائمی هوپو به شما به عنوان سرمایه گذار و مدیر کسب وکارتان خواهد بود. ضمن این که چون به طور مستمر به محصولات برند هوپو دسترسی دارید، مانند سایر اشکال کسب وکارهای سنتی همیشه به تأمین نقدینگی برای تهیه کالاها و متریالهای اولیه موردنیاز خود احتیاج نخواهید داشت. این به معنای اطمینان از تداوم کسب وکار شما با حداقل دغدغههاست.
کیفیت و کمیت خدمات هوپو به عنوان شرکت مادر بیسیار بیشتر از اینهاست. اگر احتمالا تمایل به سرمایهگذاری در آن برای ساخت کسب و کار خودتان را دارید، از سوی تیم اقتصادی هوپو با جزئیات به شما توضیح داده شده و در قالب قراردادی حقوقی و محکم تعهدات فی مابین مشخص خواهد شد.
برای مثال شرکت مادر برای شما بسترهایی چون سامانه پایانه فروش، اپلیکیشن موبایل، باشگاه مشتریان و مرکز تماس راه اندازی میکند و از این طریق، سیستم مدیریت رضایتمندی مشتری به بهترین نحو اجرا خواهد شد.
از سوی دیگر هوپو، پلتفرمی ساده، سریع و قابل اجرا برای توسعه شعب ایجاد کرده که از طریق آن تمام فرآیندها به طور مستمر بهینه سازی میشوند.
زیبایی فقط مخصوص خانمها نیست
یکی از تفاوتهای اصلی و عمده هوپو در مقایسه با نگرشهای سنتی به کسب و کار در ایران این است که این برند «به عنوان نخستین و بزرگترین مجموعه فرانچایز ارائه خدمات زیبایی در کشور، مبدع و مؤسس مسیری در جهت رشد مثبت تقاضا در بخش زیبایی آقایان در ایران است.» دقت کنید، زیبایی آقایان! این همان تفاوت اصلی است.
هوپو معتقد است که «تمامی افراد به ظاهری زیبا و آراسته نیاز دارند» و این برند این فرصت استثنایی را فراهم کرده تا بتوانید برای شروع کسب و کاری سودآور از نام پرآوازه برند هوپو برای شروع یک فعالیت اقتصادی استفاده کنید؛ برای ارائه خدمات زیبایی به آقایان!
خوب! وضع اقتصادی کشور که مشخص است. سرمایهگذاریهای قابل اطمینان هم بسیار محدود هستند. ارزش پول ملی هم که مدام درحال نزول است. با توجه به همه مواردی که مطرح شد، آیا دلیل اقتصادی محکمتری لازم است تا قبول کنیم هوپو فرصتی استثنایی برای شروع یک کسب و کار است؟
سخن پایانی
امروزه، فرانچایز یکی از روشهای نوظهور و موفق برای سرمایهگذاری مطمئن و شروع فعالیت اقتصادی، است. این روش در ایران برای خیلیها ناشناخته است. در این صورت به آدرس زیر بروید و در سایت هوپو اطلاعات گستردهای در این زمینه است، مطالعه کنید و با بخشهای دیگر هلدینگ هوپو نیز آشنا شوید. علاقهمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فرصت سرمایهگذاری به سایت هوپو به نشانی https://hoopoe.life/investing مراجعه کرده و یا با شماره 09128585852 تماس بگیرند.