تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مدیرعامل فولاد مبارکه تأکیدکرد :

راهبرد فولاد مبارکه توسعۀ سبد محصولات و حمایت از صنایع مختلف

حمیدرضا عظیمیان گفت: راهبرد فولاد مبارکه توسعۀ سبد محصولات و حمایت از صنایع مختلف و تولیدکنندگان کشور بوده است.به همین منظور، سبد محصولات خود را در طول سال‌های گذشته، ازنظر کمی و کیفی توسعه داده و حتی به دنبال راه‌اندازی خطوط جدید برای تأمین پایدار و کامل ورق‌های فولادی موردنیاز صنایع است.

اقتصاد۲۴ - جلسۀ هم‌اندیشی مدیران مراکز خدماتی فولاد مبارکه با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، معاونان و مدیران حوزۀ فروش و بازاریابی و جمعی از مدیران این مراکز در محل برگزاری همایش‌های مجموعۀ فرهنگی ورزشی فردوس فولاد مبارکه برگزار شد. 

عظیمیان  دراین جلسه تأکید کرد: در همین خصوص، مراکز خدماتی فولاد مبارکه نیز باید با استراتژی‌های فولاد مبارکه در جهت حمایت از صنایع خرد همگام باشند و برنامه‌ها و اهداف خود را در همین راستا تدوین و اجرا کنند.

به گفتۀ مدیرعامل فولاد مبارکه، مأموریت اصلی مراکز خدماتی این شرکت تأمین کالای موردنیاز شرکت‌های کوچک کشور و ارائۀ خدمات موردنیاز به مشتریان در اقصی نقاط میهن اسلامی است.

مهندس عظیمیان با اشاره به تحریم خود و شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه جزو معدود شرکت‌هایی است که در ایران تاکنون سه مرتبه از طرف آمریکا مورد تحریم‌های ثانویه قرار گرفته و خوشبختانه علی‌رغم این تحریم‌ها توانسته با تمام توان به تولید و افزایش ظرفیت خود ادامه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به صندوق دولت را یکی دیگر دستاورد‌های فولاد مبارکه در شرایط تحریم دانست و اظهار امیدواری کرد این شرکت در آینده نیز بتواند به‌منظور خدمت به کشور و حمایت از دولت، پرتوان‌تر از همیشه به کار تولید و صادرات همت گمارد.

این گزارش حاکی است در ادامۀ این جلسه، مدیران هلدینگ آتیه و متیل و برخی شرکت‌های مراکز خصوصی به ارائۀ دیدگاه‌های خود و چالش‌های پیش روی بازار به‌ویژه مشکلات موجود برای خرده‌فروشی و تأمین نیاز شرکت‌های کوچک و تولیدکنندگان خرد پرداختند.

بیشتر مشکلات به توزیع نامناسب کالا، محدودیت در بازار و عدم تکمیل ظرفیت تولید سایر شرکت‌های تولیدکننده ورق‌های فولادی مربوط است


بیشتربخوانید:فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان


در ادامه، طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقریبا ظرفیت تولید ورق‌های فولادی و میزان تقاضا در کشور ما برابر است و کمبود آن‌چنانی ندارد.

وی بیشتر مشکل موجود را شیوۀ توزیع کالا و محدودیت در بازار و عدم تکمیل ظرفیت تولید سایر شرکت‌های تولیدکنندۀ ورق‌های فولادی در کشور دانست و تصریح کرد: جهت رفع این مشکلات لازم است موانع موجود بر سر راه تولید با حداکثر توان در شرکت‌های تولیدکنندۀ ورق فولادی برطرف شود و امکان عرضۀ مستقیم و حذف موانع موجود فراهم آید.

وی گفت: با پیگیری مکرر و همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت، مشکلات و چالش‌های موجود برطرف شده و ان‌شاءالله در آیندۀ نزدیک، سایر مشکلات نیز با همکاری و همدلی برطرف خواهد شد. درعین‌حال نیاز است مراکز خدماتی بیش‌ازپیش جهت شناسایی مصرف‌کنندگان خرد تمامی نقاط کشور و تأمین نیاز این کارگاه‌ها و شرکت‌ها با حداکثر توان اقدام کنند. ضمن اینکه فولاد مبارکه و به‌طور مشخص معاونت فروش و بازاریابی شرکت این آمادگی را دارد که تا حد امکان با توجه به شرایط و دستورالعمل‌های اعلام‌شده، نیاز این شرکت‌ها را تأمین کند.

در بخش پایانی این جلسه و پس از تحلیل وضعیت بازار، با توجه به چالش‌های مطرح‌شده، راهکار‌های بهینه‌سازی شرایط موجود از سوی حاضران مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: فولاد مبارکه
ارسال نظر