تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد؛

کاهش 20 درصدی قیمت آجیل/ افزایش بازرسی‌ها در بازار آجیل از 15 اسفند

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به اینکه قیمت آجیل ۲۰ درصد ارزان‌تر شده است، افزود: واردات در این حوزه باید به صورت جدی از سر گرفته شود که برای تنظیم بازار آجیل این کار لازم است ولی تا به امروز، این اتفاق صورت نگرفته است.

اقتصاد24- با نزدیک شدن به عید نوروز، مردم نگران تهیه اقلام خوراکی مرسوم در این ایام هستند که آجیل هم جزو آن‌هاست. از این‌رو افزایش قیمت آجیل و خشکبار نگرانی مردم را دوچندان کرده است.

مصطفی احمدی، رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران، در گفت‌وگو با اقتصاد24، گفت: برای سال جدید و قبل از ایام عید، مشکلی از نظر تامین آجیل نداریم. دلیلی که باعث شد قیمت آجیل در ماه‌های گذشته 70 بالا برود، خشکسالی و گرمازدگی محصولات بود و از این‌رو با رکود ۷۰ درصدی تولید مواجه شدیم.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به اینکه تقریباً از ۴۰ روز پیش تابه‌حال، قیمت آجیل ۲۰ درصد ارزان‌تر شده است، افزود: واردات در این حوزه باید به صورت جدی از سر گرفته شود که برای تنظیم بازار آجیل این کار لازم است ولی تا به امروز، این اتفاق صورت نگرفته است.

احمدی ادامه داد: همانند سال‌های گذشته بازرسی‌ها به طور جدی دنبال می‌شود و ۳۰ تیم بازرسی‌مان از 15 اسفند در سطح شهر گشت‌های خود را آغاز می‌کنند تا در صورت بروز مشکل، طبق روال قانونی برخورد شود. چنانچه مردم شکایتی داشته باشند می‌توانند با اتحادیه تماس گرفته و شکایت خود را بیان کنند تا اتحادیه نیز به صورت جدی پیگیری و رسیدگی کند.

وی درباره قیمت‌گذاری روی اقلام خوراکی مربوط به عید نوروز تصریح کرد: از آنجایی که آجیل یلدا نوعی آجیل شیرین بود، می‌توانستیم قیمت حداقلی و حداکثری برای آن تعیین کنیم ولی برای شب عید، آجیل شیرین نداریم و حدود ۷۰ الی ۸۰ قلم جنس است که هرکدام دارای انواع معمولی، اعلاء و ممتاز هستند که نمی‌توان قیمت‌گذاری دقیقی انجام داد.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران اظهار کرد: طبق روال، عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت‌ها خواهد بود. امسال به دلیل اینکه تقاضا کمتر شده، قیمت‌ها متعادل شده و اجناس نیز به میزان کافی موجود است.
ارسال نظر