تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
همزمان با دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

بیش از ۱۷ طرح در استان چهار محال و بختیاری افتتاح شد

همزمان با دهه فجر با حضور رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، ریاست سازمان صمت و سایر مقامات بیش از ۱۷ طرح در استان چهار محال و بختیاری افتتاح شد.
اقتصاد۲۴ - روز شنبه و همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۱۷ طرح صنعتی و معدنی در استان چهارمحال و بختیاری، ائین تجلیل از واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استان نیز در سالن اتاق بازرگانی و با حضور استاندار و سایر مقامات استان برگزار گردید.
در این مراسم ابتدا از مادر دو شهید دوران دفاع مقدس تجلیل و سپس به بیش از ۴۰ واحد نمونه استانی لوح یادبود و تندیس اهدا گردید.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این ائین ضمن تبریک دهه مبارک فجر، یاد و خاطره امام راحل، شهدا و کلیه فجرافرینان را گرامی داشت و افزود:امنیت و ارامش امروز را مدیون ان همه ایثار و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان بوده و هستیم. وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان مراسم بابت تجلیل از مادر دو شهید و احترام به شهدا گفت:من به این مادر عزیز و سایر خانواده شهدا با اطمینان عرض می‌کنم، اگر شما فرزندانتان را در راه حفظ این نظام و امنیت مردم تقدیم کردید، ما نیز به عنوان جهادگران جنگ اقتصادی اجازه نخواهیم داد ذزه‌ای از این خون‌ها پایمال گردد و با تمام توان در حفظ و حراست از میهن می‌کوشیم. وی با اشاره به این موضوع که سال گذشته همین موقع قرار بود پای من در یک عمل جراحی قطع شود و فقط لطف خدا و توجه ویژه امام هشتم باعث شد امروز در خدمت شما باشم، افزود:نعمت سلامتی بالاترین نعمت هاست و ما باید بابت ان از خداوند منان بار‌ها و بار‌ها شکرگذاز باشیم؛ و در اینجا جا دارد یاد و خاطره شهدای سلامت را گرامی داشته و دست تک تک مدافعان سلامت را ببوسیم و قدردان ان‌ها باشیم.

رئیس خانه ایران با بیان مشکلاتی که در سال جاری گریبان تولید و صنعت را گرفت گفت:سالی که در روز‌های پایانی ان هستیم سالی سخت بود. از سویی بیماری کرونا و فشار‌های ناشی از ان و از سویی دیگر تحریم‌های ظالمانه بر علیه ملت ایران فشار‌ها را مضاعف کرد، اما مردم غیور ایران همچون گذشته ثابت کردند ملت دوران‌های سخت هستند؛ و در این بین تولیدکنندگان و صنعتگران نیز شعار سال را به معنی واقعی کلمه تحقق بخشیدند و جهش تولید را به تغییر و تحول تعببر کرده و اقدامات چشمگیری انجام داده اند که من از همین تریبون دست تک تک همکارانم را میبوسم.
سهل ابادی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس سازمان صمت استان بیان داشت:رشد چشمگیر استان چهارمحال و بختیاری طی چند سال گذشته بسیار ارزشمند و قطعا حاصل وفاق و همدلی مسئولان و بخش خصوصی و مردم بوده است. تبدیل این استان به یکی از قطب‌های فولاد کشور و تامین کننده بالای خوراک ابزیان کار بسیار ارزنده و بزرگی بوده است؛ که جا دارد به مسئولین، مردم و همه صنعتگران و تولیدکنندگان تبریک بگویم.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به حضور عالیترین مقام اجرایی استان در این ائین ضمن تشکر ویژه از استاندار چهارمحال و بختیاری، خطاب به تمام فعالان اقتصادی استان گفت:باید به وجود چنین مسئولانی افتخار کنیم و بر خود ببالیم که امروز از صبح شاهد حضور معاونین محترم استاندار و از شروع برنامه نیز شخص اقای استاندار با نهایت گشاده رویی و علیرغم اینکه تازه از بستر بیماری کرونا برخواسته اند در جلسه حضور دارند؛ و این چیزی نیست جز همراهی دولت و مردم به ویژه بخش خصوصی.

سهل ابادی افزود:امروز با افتخارمیگویم ما همان استان دهمی‌ها هستیم. تفاوتی بین استان اصفهان و یزد و چهارمحال نیست. باید با اتحاد و همدلی این موفقیت‌ها را جشن بگیریم و برای اعتلای نام ایران عزیز در کنار هم باشیم. قطعا رشد و توسعه استان چهارمحال به اصفهان و سایر استان‌های همجوار کمک خواهد کرد.

رئیس خانه صمت ایران در خصوص مشکلات واحد‌های تولیدی نیز گفت:ما از مسئولین و دولتمردان خواهش میکنیم سنگ جلوی پای ما نگذارند. تولید به جز حمایت معنوی دیگر چیزی نمیخواهد. ما حتی مشکلات مالی را خودمان حل می‌کنیم و فقط انتظار داریم دولت و سازمان‌هایی نظیر مالیات و ... چوب لای چرخ تولید نگذارند.

وی در پایان ضمن تشکر مجدد از برگزارکنندگان این مراسم ابراز امیدواری کرد حرکتی که در دوره جدید خانه صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری شروع شده است با قوت ادامه یافته و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر صنعت و تولید در این استان باشیم.

در ادامه این برنامه مهندس اقبال عباسی استاندار چهارمحال ضمن تبریک دهه مبارک فجر به گوشه‌ای از پیشرفت‌های کلی کشور در دوران انقلاب اشاره کرد و افزود با پیروزی انقلاب، خودباوری سرلوحه کار جوانان این مرز و بوم قرار گرفت و امروز با گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی شاهد رشد و شکوفایی ایران عزیز هستیم و در همین استان که تا چند سال قبل محروم به حساب می‌امد، اولین محموله امونیاک طی چند روز گذشته صادر گردید و این حاصل و برکت انقلاب و خون شهدا و روح بلندامام راحل است.

وی با اشاره به حضور ارزشمند رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این استان، اشاره کرد تعامل درست بین بخش خصوصی و دولت همیشه موثر و مفید بوده و امیدوارم این روند در استان چهارمحال ادامه داشته باشد

همچنین در این مراسم اززحمات سید عبدالوهاب سهل ابادی به عنوان یکی از پیشکسوتان و پدر صنعت و معدن ایران توسط مهندس اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری با اهدا گل و تندیس ویژه تجلیل به عمل امد.
ارسال نظر