تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

رییس کمیسیون صنایع در مجلس: رفع مشکلات خودروسازی در گرو رقابتی شدن این صنعت است

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران گفت: دولت دارای ۱۴ درصد از سهام ایران خودرو و ۱۷ درصد از سهام سایپا است در صورتی که ۲۰۰ درصد در امور مدیریتی دخالت دارد و از رقابتی شدن این صنعت جلوگیری می‌کند که برای کسب نتیجه مطلوب دولت باید کنار رود.

اقتصاد۲۴ - رییس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی صنعت خودروسازی کشور دخالت ناروای دولت در امور مدیریتی است که رفع آن در گرو حضور مقتدرانه و قوی بخش خصوصی می‌باشد.

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و رییس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت دارای ۱۴ درصد از سهام ایران خودرو و ۱۷ درصد از سهام سایپا است در صورتی که ۲۰۰ درصد در امور مدیریتی دخالت دارد و از رقابتی شدن این صنعت جلوگیری می‌کند که برای کسب نتیجه مطلوب دولت باید کنار رود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که رفع مشکلات در صنعت خودروسازی در گرو حضور مقتدرانه و قوی بخش خصوصی است، گفت: هر ارگان و شخصی می‌تواند سهامدار خودروساز باشد، ولی باید به میزان سهام خود در مدیریت و اداره امور دخالت کند. مهندسان داخلی در زمینه‌های نانو، سلول‌های بنیادی، موشک، هوا و فضا و... دستاورد‌های مهمی را به دست آورده اند و با این وجود خودرویی که به مراتب تکنولوژی آن کمتر است توانایی تولید ندارند و این اختلال به دلیل دخالت‌های منفی و ناروای مدیریتی است.

ارسال نظر