تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
عادل دریس خبر داد:

ورود بیش از ۱۰۰ هزار تن روغن خوراکی خام به بندر امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) از ورود ۳ کشتی حامل بیش از ۱۰۰ تن روغن خوراکی خام طی ۲ ماه گذشته در بندر امام خمینی خبر داد.

اقتصاد۲۴ - عادل دریس، گفت: ۳ فروند کشتی طی ۲ ماه گذشته در بندر امام پهلو گرفتند که حامل بیش از ۱۰۰ هزار تن روغن خوراکی خام بودند.
او افزود: کشتی نخست در تاریخ ۱۵ دی ماه در بندر امام لنگر انداخت که حامل ۴۴ هزار و ۸۸۰ تن روغن خوراکی خام بود و پس از طی کردن نظارت بهداشتی، استاندارد و تشریفات گمرکی برای توزیع در مصارف داخلی کشور روانه مقصد نهایی شدند.


بیشتر بخوانید: ارتقای سطح خدمات بندری و ظرفیت‌ اسکله‌های بندر امام خمینی/ شاهراه جبران کسری روغن خوراکی در کشور چگونه عمل می‌کند؟


دریس بیان کرد: کشتی دوم نیز در تاریخ ۴ بهمن عملیات پهلوگیری را با بار ۲۷ هزار و ۴۹۶ تن انجام و ۳ روز پس از آن در تاریخ ۷ بهمن کشتی سوم شامل ۴۵ هزار و ۳۳۹ تن روغن خوراکی خام پس از تخلیه روانه کارخانه‌های تصفیه روغن خام در کشور شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: مجموع بار این ۳ فروند کشتی ۱۱۷ هزار و ۷۱۵ تن روغن خوراکی است و اگرچه همه واردات روغن خوراکی خام را شامل نمی‌شود، اما نقش مهمی در رفع مشکلات مربوط به کمبود روغن در سرتاسر کشور ایفا کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر