تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

شماره تلفن تامین اجتماعی برای شکایت از مراکز درمانی که از بیمه‌شده دفترچه می‌خواهند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بیمه شدگان در صورت وجود مشکل در پذیرش بدون دفترچه در مراکز درمانی طرف قرارداد این استان با شماره گیری ۱۴۲۰ و ارسال شماره ۲ نام مرکز درمانی را جهت رسیدگی و رفع سریع مشکل اعلام کنند.

اقتصاد۲۴ -  دکتر علی محمدی روز سه شنبه افزود: بر این اساس موارد ارجاعی توسط بازرسان این اداره کل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در صورت تخلف اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر همه مراکز درمانی به طرح نسخه الکترونیک پیوسته اند، بطوری که روزانه ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیکی از پزشکان مطب‌های طرف قرارداد با تامین‌اجتماعی در سطح کشور دریافت می‌شود.

محمدی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم درمان تامین اجتماعی استان راه اندازی سرویس پذیرش نسخ الکترونیک آزمایشگاهی مراکز درمانی ملکی با آزمایشگاه‌های طرف قرارداد طی دهه فجر امسال بوده است، ادامه داد: آزمایشگاه‌های مراکز درمانی ملکی به مراکز درمانی طرف قرارداد متصل شده است.

به گفته این مسوول، سرویس پذیرش نسخ الکترونیک آزمایشگاهی مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور با آزمایشگاه‌های طرف قرارداد راه اندازی شده و در حال ارائه خدمات به بیمه شدگان است.


بیشتر بخوانید: رئیس بخش عفونی مسیح دانشوری: سفرهای نوروزی باید ممنوع شود


مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: سال گذشته فقط داروخانه‌های طرف قرارداد با داروخانه‌های مراکز درمانی ملکی لینک شده بودند که خوشبختانه در دهه فجر امسال، این اقدام مهم در سطح مراکز درمانی آزمایشگاهی نیز به وقوع پیوست.

وی اظهار داشت: این خدمت در راستای کاهش مراجعات و با هدف حذف دفترچه‌های درمانی و تسریع در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان میسر شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان، در ارتباط با نحوه فرایند این خدمت الکترونیکی ادامه داد: در صورتیکه بیمه شده سازمان به آزمایشگاه مراکز درمانی ملکی سازمان مراجعه کرد و اگر احیانا یک یا چند قلم از آزمایشات وی قابل انجام نبود، بلافاصله از طریق سامانه نسخه الکترونیک، این مرکز درمانی نسخه پزشک را به آزمایشگاه‌های طرف قرار داد در سطح شهر ارجاع می‌دهد و بیمار با ارائه کد ملی می‌تواند بقیه آزمایشات را در آن مرکز انجام دهد.

محمدی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک بوده و گام بلند سازمان در خدمت رسانی الکترونیک به مخاطبین، در سه ماه گذشته در قالب طرح ۳۰۷۰ بسیار حائز اهمیت و از برنامه‌های راهبردی و استراتژیک سازمان است که تا پایان سال به کاهش بیش از ۷۰ میلیون بار مراجعه بیمه شده به مراکز درمانی و شعب تامین اجتماعی می‌انجامد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر