تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

آیا حضور مشاور مالی در کسب‌وکار‌ها واجب است؟

به نظر شما چرا بعضی از کسب‌وکار‌ها موفق می‌شوند و بعضی دیگر نه؟

اقتصاد۲۴ - بعضی‌ها روز‌به‌روز پیشرفت می‌کنند و بعضی دیگر روز‌به‌روز پس‌رفت؟ این پیشرفت‌ها ناشی از بخت و اقبال است یا این وسط راز خاصی هم در میان است؟
برای جواب دادن به سوالات بالا مطمئناً باید فاکتور‌های زیادی را در نظر بگیریم؛ یکی از این فاکتور‌ها که می‌توانیم با قطعیت از آن صحبت کنیم، وجود یک مشاور مالی یا مدیر مالی کاربلد است. کسی که بتواند راه را از چاه تشخیص بدهد و کل مجموعه را به سمت جادۀ موفقیت هدایت کند. در این مطلب قرار است توضیح بدهیم که مشاور مالی چه کسی است و چه وظایفی دارد؛ بعداز این موضوع، بررسی می‌کنیم که آیا همۀ کسب‌وکار‌ها به مشاور مالی نیاز دارند یا نه؟

مشاور مالی دقیقاً کیست؟
مشاور مالی، شریک برنامه‌ریزی در امور مالی است، درواقع وقتی شما قصد دارید شرکتی را ثبت کنید و یا کسب‌وکاری را شروع کنید، باید سراغ مشاور مالی بروید تا برای تحقق برنامه¬های کاری‌تان به شما کمک کند.

مشاوران مالی با بررسی هزینه¬های مختلف یک شرکت، تلاش می¬کنند که میزان سود را به حداکثر مقدار ممکن برسانند و سایر هزینه¬ها را کاهش بدهند تا ثروت سهام‌داران در طولانی‌مدت افزایش پیدا کند. پس انتخاب مشاور مالی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد و بهتر است انتخاب این شخص با وسواس زیادی انجام شود.
یک مشاور مالی خوب نیازمند طیف وسیعی از اطلاعات از جمله اطلاعاتی در رابطه با روند اقتصادی، تغییرات سیستم¬های نظارتی و کنترل مسائل مالی شرکت است، بنابراین نقش پررنگی را در کسب‌وکار خواهد داشت که فقط به سرمایه‌گذاری، پرداخت مالیات، حساب¬های پس‌انداز، بیمه، وام و. محدود نمی¬شود. بلکه تمام دغدغه¬های یک کسب‌و‌کار در زمینۀ مالی به مشاور مالی برمی¬گردد.

نقش مشاور مالی در کسب‌وکار چیست؟
فرض کنید یک شرکت می¬خواهد کارخانۀ جدیدی را برای گسترش فعالیت خودش تاسیس کند، در این مرحله مشاور مالی به‌عنوان یک فرد مستقل به ارزیابی سوددهی پروژه می‌پردازد و پیشنهاداتی را که سبب سودآوری بیشتر و ضرر کمتر می‌شود به تیم پروژه ارائه می¬کند.
در وهلۀ اول یک مشاور خوب، منابع مالی و برنامه‌ریزی¬های شرکت در رابطه با مسائل مالی را مورد بررسی قرار می¬دهد و پس از بررسی و سنجش شرایط یک شرکت، اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت شرکت را بررسی می¬کند. در پایان با توجه به اهداف و منابع مالی در نظر گرفته شده، پیشنهاداتی منطقی و با ریسک کمتر را ارائه می‌دهد.
در نهایت شرکت می‌تواند به‌واسطه مشاوره‌های ارائه شده توسط این فرد، عملکرد برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده را بهبود ببخشد و با ریسک کمتر و خطرات کمتری، حداکثر سوددهی را به همراه داشته باشد؛ بنابراین هر کجا پای مسائل مالی در میان باشد، بهتر است از مشاوره مالی و مالیاتی غافل نشویم و مطمئن‌ترین افراد را برای این‌کار انتخاب کنیم تا خیالمان از بابت سرمایه¬ای که به دست¬شان می‌سپاریم راحت باشد.

چرا حضور مشاور مالی در کسب‌وکار ضروری است؟
حالا که با وظایف یک مشاور مالی آشنا شدیم، بهتر است جواب این سوال مهم را هم بدهیم که چرا شما به یک مشاور مالی نیاز خواهید داشت.

گرفتن مشورت تخصصی
اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید یا تجربه¬ای در این زمینه ندارید، یک مشاور مالی می¬تواند برای پیش‌بینی دقیق فرصت‌های سرمایه‌گذاری، پیداکردن موقعیت‌هایی برای کاهش هزینه‌های جاری و کاهش ریسک‌های مالی به شما مشورت بدهد.

مشاور مالی؛ یک مربی ارزشمند
یک مشاور مالی و مالیاتی چالش¬های کسب‌وکار را آنالیز می‌کند و استراتژی لازم برای تبدیل این چالش‌ها به فرصت را در اختیار شما می‌گذارد تا تصمیمات مطمئنی را برای کسب‌وکارتان بگیرید.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌
شرکت مشاوره مالی و حسابداری کمک می‌کند تا در مدت زمانی کوتاه، مشکلات کشف و به‌سرعت برطرف شوند.

تمرکز روی اهداف کسب‌وکار
مشاور مالی با رسیدگی به مسائل مالی، زمان و فکر کارفرما را آزادتر می‌کند تا سایر کار‌ها را برای تولید و ایجاد پروژه‌های جدید، به‌خوبی مدیریت کند.
خب در ادامه می‌خواهیم شما را با مجموعه‌ای آشنا کنیم که با قیمت مناسب، خدمات مشاوره مالی انجام می‌دهد تا شما بتوانید با اطمینان بیشتر قدم‌های بعدی را برای پیشرفت کسب‌وکارتان بردارید.

مشاوره مالی کسب‌وکار، با  مالی من
تیم مالی‌من با سابقۀ درخشان و هم¬چنین داشتن کارشناسان و متخصصین خبره، خدمات باکیفیتی را به شما ارائه می‌کند تا بتوانید مسیر موفقیت کسب‌وکارتان را در کمترین زمان ممکن طی کنید.
یکی از دلایل موفقیت گروه مشاوره مالی و حسابداری مالی من این است که با رعایت تمام قوانین مالیاتی کشور، راهکار‌ها و دستورالعمل‌های مناسبی را برای پرونده‌های مالیاتی مشتریان پیشنهاد می‌دهد تا کسب‌وکار شما در یک بستر امن و بر اساس اصول و قوانین مالیاتی به فعالیتش ادامه بدهد.
کافیست برای ثبت هرگونه درخواست به سایت mailman.ir مراجعه کنید یا با شمارۀ ۰۲۱۴۴۸۹۳۶۴۵ برای گرفتن مشاوره و راهنمایی تماس بگیرید.

ارسال نظر