تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
بی‌تفاوتی سازمان بورس به مخالف‌ها با یک تصمیم؛

محدودیت‌های دامنه نوسان ادامه‌دار است

بعد از گذشت کمتر از یک ماه از اعمال محدودیت‌ بر دامنه نوسان، روزبه‌روز به مخالفان این تصمیم سازمان بورس افزوده می‌شود. تصمیمی که بنا به گفته‌های مقامات سازمان بورس اجرای آن کماکان ادامه خواهد یافت و فعلاً تصمیم جدیدی در این رابطه اتخاذ نشده است.

اقتصاد۲۴ -تغییر دامنه نوسان از متقارن به نامتقارن که از سوی شورای عالی بورس باهدف تعادل بخشی به این بازار از 25 بهمن‌ماه اجرایی شده است، موافقان و مخالفان سرسختی دارد. موافقانی که ریزش آرام حاصل از این تغییر را در برابر ریزش‌های بزرگ می‌دانند و مخالفانی که روزبه‌روز به تعدادشان افزوده می‌شود و معتقدند چنین تصمیمی گره بر گره‌های قبلی بازار است و مشکل بازار را حل نمی‌کند.

این موافقت‌ها و مخالف‌ها در شرایطی جریان دارد که در رابطه با این موضوع محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص رفع محدودیت دامنه نوسان به بورس24 گفت: دامنه نوسان نامتقارن فعلاً برداشته نمی‌شود و تصمیمی در خصوص دامنه نوسان گرفته نشده است.

محمدحسین ابراهیم سرو علیا، عضو هیئت‌مدیره سازمان بورس نیز در این‌ ارتباط نیز اظهار داشت: با توجه به این‌که هفته گذشته جلسه شورای عالی بورس برگزار شد، در شورا در این خصوص صحبت نشده است و فعلاً برنامه سازمان، حفظ دامنه نوسان طبق شرایط قبل است.

حال باید دید با پافشاری سازمان بورس بر ادامه‌دار شدن این سیاست بی‌تفاوت به مخالف‌ها و موافقت‌ها در این رابطه، بازیگران عمدتا حقیقی بازار سرمایه چه واکنشی در برابر آن اتخاذ می‌کنند.

ارسال نظر