تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
محمدرضا اله‌یار:

بهره‌برداری از اسکله رو-رو ریلی مهم‌ترین عامل توسعه بندر امیرآباد است

محمدرضا اله‌یار در جلسه بررسی روند اجرای پروژه رو-رو ریلی بندرامیرآباد، بهره‌برداری از اسکله رو-رو ریلی را مهمترین عامل توسعه این بندر و منطقه دانست.

اقتصاد۲۴- عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با وجود محدودیت‌های تحریم، ساخت و اجرای تمامی اجزای به کار رفته شده در پروژه اسکله رو-رو ریلی توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

وی یکی از چالش‌های اصلی و دغدغه جاری پیمانکاران را تغییر قیمت‌ها برشمرد و راه برون رفت از این مشکل را تنظیم جدول قیمتی مورد توافق پیمانکار و مشاور پروژه و ارسال و طرح آن در شورای عالی فنی وزارت راه و شهرسازی دانست.


بیشتر بخوانید: مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد/ رشد ۱۲۵ درصدی ترانزیت کالا در سال جاری


همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: اسکله رو- رو ریلی می‌تواند ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا را در بندر امیرآباد به طور چشمگیری افزایش دهد.

محمدعلی اصل سعیدی‌پور با یادآوری اینکه در تأمین قطعات و اجزای مورد نیاز در ساخت اسکله رو-رو ریلی از ظرفیت شرکت‌های داخلی بهره گرفته شده است، افزود: با بهر‌ه‌برداری از این پروژه، شاهد افزایش تنوع کالا به خصوص کالا‌های کانتینری و یخچال، افزایش ترانزیت خارجی و رشد مراودات اقتصادی با کشور‌های آسیای میانه خواهیم بود.

همچنین غلامرضا شریعتی؛ نماینده مردم شهرستان‌های بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بندر امیرآباد با بهره گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی‌نظیر خود، پرچم عدالت اجتماعی را با اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در منطقه بر افراشته است.

وی بندرامیرآباد را موهبتی گرانقدر و پیشران اقتصادی در استان برشمرد که با اجرای طرح محرومیت زدایی خود در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی توانسته گام بلندی را در توسعه منطقه بر دارد.

محسن اعتماد، مدیرکل راه آهن ناحیه شمال شرق ۲ کشور نیز در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، با بیان اینکه این بندر در سال‌های اخیر در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موفق عمل کرده، خواستار انتقال تجربیات و پیاده سازی این الگو در منطقه آزاد اینچه برون شد.

وی اتصال به راه آهن سراسری را یکی از وجوه مشترک منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد و منطقه اینچه برون برشمرد که همجواری و وجود مرز دریایی بندرامیرآباد با کشور ترکمنستان و مسیر مشترک ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان در اینچه برون، رابطه تنگاتنگ این دو منطقه را راهبردی‌تر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظر