تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

خطر قحطی زمین در امیرآباد!

امیرآباد بهشهر از آن دست مناطق در استان مازندران است که این روزها تنور بازار زمینش به شدت گرم و سوزان است؛ گویا غیر بومیانی از تهران، مشهد و دیگر شهرهای بزرگ برای خرید زمین به اینجا هجوم برده اند که در میانشان فوتبالیست ها و افراد سرشناس کشور هم هستند.

خطر قحطی زمین در امیرآباد! / حمله فوتبالیست‌ها به دروازه بهشهر

 
اقتصاد۲۴ -امیرآباد بهشهر از آن دست مناطق در استان مازندران است که این روزها تنور بازار زمینش به شدت گرم و سوزان است؛ گویا غیر بومیانی از تهران، مشهد و دیگر شهرهای بزرگ برای خرید زمین به اینجا هجوم برده اند که در میانشان فوتبالیست ها و افراد سرشناس کشور هم هستند.
 
در روز‌های گذشته سوژه‌ای با تیتر " جولان دلالان در منطقه اقتصادی بندر امیرآباد" ثبت شده است. در توضیح این سوژه آمده است؛ متاسفانه با توجه به اعلام خبر تبدیل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در استان مازندران به منطقه آزاد، دلالان محلی شروع به تاراج زمین‌های کشاورزی منطقه کرده‌اند و به قیمت ارزان زمین‌ها را از چنگ کشاورزان در آورده اند.

براساس این گزارش مردمی، از یکسال گذشته، قیمت زمین مسکونی در روستای امیرآباد از توابع شهرستان بهشهر و در چهار کیلومتری بندر امیرآباد از متری ۱۰۰ هزار تومان به متری ۵۰۰ هزار افزایش پیدا کرده و این افزایش در نقاط بهتر با افزایش بیشتری هم همراه بوده است.

بماند که حتی فوتبالیست‌ها و افراد سرشناس کشوری هم به‌صورت هکتاری در این منطقه اقدام به خرید کردند.

نارضایتی از قیمت زمین و مسکن از مطالبات به حق مردم و از جمله جوانان در منطقه بندر امیرآباد و روستا‌های اطراف است و باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش مشکلات در این بخش اقدام کرد.

برای دانستن چرایی این موضوع و وجود دلالان در منطقه به سراغ اهالی بومی منطقه و دست‌اندرکاران و اعضای شورا در منطقه زاغمرز و اطراف بندر امیرآباد و رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان بهشهر رفتیم و یکی از اعضای شورای اسلامی منطقه زاغمرز در حاشیه بندر امیرآباد که به‌واسطه اراضی بالای کشاورزی و مسکونی مورد توجه افراد غیربومی برای خرید املاک و اراضی است؛ در مورد وجود دلالان در منطقه گفت: تقاضای خرید ملک در حاشیه بندر امیرآباد افزایش یافته است؛ اما بومیان اجازه نمی‌دهند، دلالان جولان دهند.

اجازه دلالی زمین‌های اطراف بندر امیرآباد نمی‌دهیم

جمال ابوطالبی افزود: در سال‌های اخیر تقاضا برای خرید ملک و زمین کشاورزی در منطقه افزایش رفته است و اکثر افراد هم از افراد غیربومی هستند، اما اجازه چنین کاری را به افراد نمی‌دهیم.

وی با اعلام اینکه طرفیت بندر امیرآباد و در ادامه منطقه آزاد تجاری بسیار بالاست و در توسعه منطقه اثرات بسیار مهمی خواهد داشت و انتظار است که بومیان منطقه با دوراندیشی در این راستا وارد شده و در راستای خرید و فروش املام اقدام کنند.

ابوطالبی با تأکید بر اینکه باید تمهیدات ویژه‌ای از سوی مسؤولان اندیشیده شود، تا مردم متضرر نشوند، اظهار کرد: مردم نباید به بهانه فروش اراضی، همه داشته‌های خود را بر باد دهند و زمینه‌ساز حضور دلالان و زمین‌خواران در منطقه شوند.

وی گفت: باید مردم منطقه از امتیازات توسعه‌ای بندر امیرآباد و منطقه ویژه اقتصادی و در آینده از امتیازات منطقه آزاد بهره‌مند شوند، تا شاهد توسعه همه جانبه باشیم.

اجازه ندهیم افراد غیربومی و سودجو برای ما تعیین تکلیف کنند

امیری یکی از اهالی روستای امیرآباد بهشهر است که با اعلام اینکه تقاضای خرید املاک و اراضی از سال‌ها پیش قوت گرفته است، خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم افراد غیربومی و سودجو برای ما تعیین تکلیف کنند و خرید و فروش املاک ما را در اختیار بگیرند.

وی با تایید حضور فوتبالیست‌ها و افراد سرشناس کشوری برای خرید زمین در منطقه افزود: یکی از فوتبالیست‌های مطرح کشور برای کار اقتصادی در بندر امیرآباد سرمایه‌گذاری کرده و به‌واسطه آن اراضی را به‌واسطه کار اقتصادی در اختیار گرفته و اگر به واسطه کار اقتصادی وارد منطقه شده است؛ اما باید با دوراندیشی از حضور غیر بومیان در منطقه و خرید و فروش املاک با قیمت‌های بالا و غیرقابل باور اجتناب شود.

امیری گفت: سالیان سال است که در مسیر تردد تریلی‌ها، کامیون‌ها و تریلر‌های بندر امیرآباد هستیم و شایسته نیست در شرایط فعلی که زمزمه تبدیل شدن به منطقه آزاد شنیده می‌شود؛ روستاییان نادیده گرفته شوند و باید ضمن فراهم کردن شرایطی ویژه برای اشتغال بومیان منطقه، حق و حقوق‌شان محفوظ بماند.

فروش زمین به افراد غیربومی و فروش مجدد به افراد بومی صحت ندارد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان بهشهر هم با اشاره به زمزمه‌هایی راجع به خرید و فروش ملک و زمین در حاشیه بندر امیرآباد بهشهر خاطر نشان کرد: این موضوع در روز‌های اخیر قوت گرفته است و به همین دلیل جلسه‌ای با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی و دادستان و نمایندگانی از چهار قلعه و حاشیه بندر امیرآباد دعوت شده و زیان و ضرر‌های فروش ملک و زمین به افراد غیربومی هشدار داده شد.

سید ابوالقاسم موسوی‌پور با اعلام اینکه در جلسه برگزار شده اعلام شد که املاک و زمین به افراد غریبه و غیربومی فروخته نشود؛ گفت: با توجه به زمزمه‌های تبدیل منطقه اقتصادی بندرامیرآباد به منطقه آزاد خرید و فروش ملک و زمین در منطقه قوت گرفته است و این روز‌ها با فروکش کردن تب و تاب منطقه آزاد شدن هم شاهد فروکش کردن این خرید و فروش‌ها هستیم، اما باید هوشیار باشیم و توجه شود که ملک به غریبه فروخته نشود.

وی گفت: جوانان بومی ما امروز در خانه پدری خود سکونت دارند و با ازدواج و تشکیل زندگی خواه ناخواه نیازمند زمین و ملک هستند و لذا باید با دوراندیشی زمین‌ها برای فرزندان نگه داشته شود و با توجه به تب و تاب قیمت‌های بازار، گرفتار فروش زمین به دلالان نشویم.

موسوی‌پور با بیان اینکه فروش زمین به افراد غیربومی و فروش مجدد به افراد بومی صحت ندارد و چنین گزارشی تاکنون اعلام نشده است؛ افزود: با توجه به اینکه افراد غیربومی از تهران، مشهد و شهر‌های بزرگ و حتی برخی از فوتبالیست‌ها در منطقه و بندر امیرآباد سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ زمین‌هایی از افراد بومی برای این امر و ساخت هتل و رستوران خریداری شده است که محدود به زمان خاص بوده است و در حال حاضر چنین گزارشی از سوی مشاوران املاک منطقه گزارش و ثبت نشده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان بهشهر همچنین اظهار کرد: در مواقعی هم ممکن است افرادی از کشور‌ها و یا استان‌های دیگر املاک و اراضی را به نام افراد بومی برای خود خریداری کرده باشند که، چون در املاک ثبت نشده است؛ گزارش و آماری در این بخش ندارند.

موسوی‌پور گفت: دادستان بهشهر هم شخصا" پیگیر خرید و فروش املاک غیرقانونی و تفکیک اراضی و کوچک کردن آن است و از تغییر کاربری هم توسط جهاد کشاورزی جلوگیری می‌شود و لذا توصیه می‌شود که افراد خرید و فروش املاک و اراضی را از مجرای قانونی و در بین افراد بومی منطقه انجام دهند تا دچار خسران و ضرر در آینده نشوند.
منبع: فارس
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
0
0
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
من خودم جزء بومیان بندر امیرآباد میباشم،چقدرخوب می شد ،همانطور دادستان محترم بهشهر فرمودند،دست دلالان خریدوفروش ملک از اطراف بندر امیرآباد کوتاه میشد تا مردم بومی به رغم از فشار اقتصادی که برابر تحریم و بی تدبیری بعضی از مسولان مردم مجبور نشوند برای رفع مشکل معیشتی و زندگی روزمره خود ،زمین های با ارزش خود را طعمه این گرگان زمین خوار نشوند،،وبه اسم مسولان رده بالا بندر امیرآباد وارد میشوند که بارها پیش آمده که طرف کارمند بخش اداری و حتی کارمند ساده ،ظرف یکماه با خرید خیلی ناچیز و سود چند میلیاردی به جیب زده ،وبین دوسه نفر از خودشون سود مفت را تقسیم کردند،اکثرا از دست اندرکاران خوده،بمدر و شرکت های مجاور هستند،جلوی شرکت صدرا آمدن به اسم رییس شرکت نفت پانزده هکتار خریدن ،قیمت پانصد میلیون ت،ظرف بیست روز به شرکت نفت فروختن ۱۸ میلیارد ت
مهدی براتی
0
0
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
درود
اقای ابوطالبی حرف حق را گفتند در این برحه نباید اجازه دهیم دلالان جولان دهند
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

اما استون کیست؟

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

خرید و فروش سهمیه ارزی و رجیستری در فرودگاه امام خمینی!/ جولان سرخوشانه دلال‌ها در فرودگاه

فیلم/ مونتاژ فونیکس‌های مدیران خودرو در آب

مقایسه مجید واشقانی با بازیگر سریال بلک لیست

دلار پاشنه آشیل بازار خودرو است/ هیچ راه گریزی جز آزاد‌سازی قیمت نداریم/ حاکمیت هیچ اراده‌ای برای واردات انبوه خودرو ندارد

جشن تولدی خاص برای بهار نوروزپور همسر امیرعلی نبویان + عکس

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/استایل نوجوان‌پسند نانسی عجرم در لس‌آنجلس

معرفی بهترین سریال های کره‌ای

فیلم/آموزش کنسرو کردن خورشت قرمه سبزی

سید هادی شیخ الاسلامی، مدیرعاملی در نقش تخریب‌گر!/ ری برندیگ ناکام بیمه میهن

فیلم/طعنه سنگین جواد هاشمی به مهران رجبی!

فیلم/ خلق چهره با کفش و کفی

انتقاد تند و تیز نماینده زنجان از دولت رئیسی

آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!

فیلم/لحظه معجزه آسای نجات کودک از سیلاب رودخانه‌ای در بم

فیلم/پوزخند عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر

فیلم عجیبی که از یک دانشگاه در تهران لو رفت!

فیلم/شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد!

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف

فیلم/ فنی‌ترین نوع درست کردن چایی

آلومینیوم ۴ (۶) - پرسپولیس (۵) ۴، حذف مدعی بزرگ!

تاریخ‌سازی یک دختر ایرانی در دبی

عکس/ شکار یک پلنگ ایرانی

آقای شمسایی، شما امشب مردم را جان به لب کردید!

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس فردا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد

خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران

تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم

جمیله علم الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس

محافظ سابق خاتمی: در سال ۷۵ می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

فیلم/ کاخ سفید مسجد شد!

فیلم/ اشکان خطیبی در اروپا: دیگر توانایی کار کردن ندارم

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

کنایه سنگین عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی

ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

عکس/ حضور تک‌تیرانداز‌ها در اطراف دانشگاه‌های بزرگ آمریکا

پاسخ منفی کمیته استیناف به فرجام‌خواهی کاپیتان استقلال

نجات باغ گیاه‌شناسی؛ مال‌باختگان ارتش دوباره سر خط / جنجال ساختمان‌سازی ارتش در حوالی چیتگر

برای تسکین دردهای عضلانی ناشی از ورزش این روش‌ها را امتحان کنید

عکس/ تصویر صمیمانه فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

یک سفر تفریحی به ازمیر چقدر آب می‌خورد؟ + جدول

عکس/ استایل جذاب بازیگر نقش افسر مین جانگو در ۵۲ سالگی

ماجرای پرت شدن سعید آقاخانی از کوه

تیم فوتسال افغانستان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۴

کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در زمین میانکاله

فیلم/ لحظه‌ هولناک نجات یک کودک از سیلاب در بم

فیلم/ تنها تصاویر به جا مانده از پدر رهبر انقلاب

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

فیلم/ بغض وزیر اسبق بهداشت برای مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

حضور غافل‌گیر کننده در خانه سیدحسین خمینی