تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

شکاف دو برابری بازده سکه گرمی با امامی

سرمایه‌گذارانی که ابتدای سال سکه یک‌گرمی خریده‌اند، دو برابر افرادی که سکه تمام خریده‌اند سود کسب کرده‌اند

اقتصاد۲۴ - آمارها نشان می‌دهد صرف‌نظر از سایر بازارها، حتی سرمایه‌گذاری در بازار طلا هم یکسان نبوده است. مطابق این اطلاعات سرمایه‌گذارانی که ابتدای سال سکه یک گرمی خریده‌اند نزدیک به دو برابر بیشتر از افرادی که سکه امامی خریده‌اند سود کرده‌اند.

با نزدیک شدن به پایان سال رفته رفته آمارهای سالانه نشان می‌دهد رفتار بازارها وسرمایه‌گذاران در یک سال گذشته چطور بوده است. امسال مسیر اصلی سرمایه‌گذاران به بازار‌های ارز، سهام و طلا ختم شد و نقدینگی عمدتا در این بازار‌ها درگردش بود. با این حال بخش عمده اقتصاد و بازار‌ها تحت‌تأثیر نوسان‌های قیمت ارز بودند به‌طوری که با افزایش قیمت ارز بازار طلا و سهام رشد می‌کردند و با کاهش رشد ارز، روند صعودی این بازار‌ها تحت‌تأثیر قرار می‌گرفت، با این حال میزان رشد در همه بازار‌ها یکسان نبود و حتی تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سکه هم یکسان نبوده است.


آمار‌ها نشان می‌دهد سرمایه‌گذارانی که امسال روی سکه یک گرمی سرمایه‌گذاری کرده‌اند به نسبت بازده بیشتری در مقایسه با سایر سرمایه‌گذاران به‌دست آورده‌اند. قیمت هر سکه یک گرمی دست‌کم 1.7برابر بیشتر از سکه امامی رشد کرده است. قیمت هر سکه یک گرمی از ابتدای سال تاکنون با 130درصد رشد به 2میلیون و 250هزار تومان رسیده درحالی‌که درهمین مدت قیمت هر سکه امامی با 74درصد رشد اکنون در محدوده 10میلیون و 500هزار تومان دادوستد می‌شود. بازده نیم سکه و ربع سکه هم متفاوت بوده است. قیمت هر نیم سکه در سال‌جاری با 100درصد رشد به 6میلیون و 100هزار تومان رسیده و ربع سکه با 117درصد رشد به 3میلیون و 800هزار تومان رسیده است.

 

درصد بازده از ابتدای سال

نام محصول

74 سکه امامی
100 نیم سکه
117 ربع سکه
130 سکه گرمی

 

منبع: همشهری

ارسال نظر