۲۵ دست از قالبهای مذکور اعم از قالبهای تزریق پلاستیک، دایکاست منیزیمی و قالبهای فریم و فوم، توسط شرکتهای توانمند زنجیره تامین ایران خودرو، داخلیسازی شده است.
این در حالی است که تمامی قالبهای یادشده از ابتدای فعالیت ساپکو تاکنون، از کشورهای آلمان، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، کره و چین تامین شده است.
بیشتربخوانید: تارا برای ورود به بازار آماده میشود
از مهمترین مزیتهای داخلیسازی قالبهای مجموعه قطعات جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی (MFC) به همراه قابهای روی فرمان، کاهش ارزبری ۶۰۰ هزار دلاری، حذف هزینههای آزمونهای این قالبها در خارج از کشور، سهولت در اعمال تغییرات مهندسی و کاهش زمان اجرا تا اخذ بازخوردها است.
همچنین با بومیسازی دانش قالبهای قطعات یادشده، بسترهای لازم برای ساخت قالبهای مجموعه قطعات کلیدهای کنترلی صوتی و کروز کنترل خودرو فراهم شده است.