فعالیت منطقه آزاد دنیزلی ترکیه با تکیه بر صنعت نساجی/ مناطق آزاد ترکیه با تکیه بر توانمندی‌های خود فعالیت می‌کنند

اکثر مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در کشور ترکیه بر حیطه خاصی تمرکز کرده اند و کارشناسان معتقدند یکی از دلایل مطرح بودن آن‌ها و موفقیتشان همین تمرکز بر توانمندی هایشان است.

منطقه ویژه اقتصادی راس‌الخیمه، منطقه‌ای با سرعت رشد بالا در خاورمیانه/ حمایت از مشاغل در برابر کرونا از دلایل موفقیت راس‌الخیمه

راس الخیمه یک منطقه آزاد تجاری است که به عنوان یک مقصد جذاب برای شرکت‌هایی که به دنبال دسترسی به بازار‌های خاورمیانه، آفریقای شمالی و اروپا هستند، تاسیس شده است.

برترین منطقه آزاد قاره آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۲۰ از میان مناطق آزاد چین/ وایگاوکیائو منطقه‌ای با تمرکز بر علوم زیستی و تولید هوشمند

وایگاوکیائو یکی از مناطق آزاد مهم در شانگ‌های چین است که در رتبه بندی مجله fDi توانست به عنوان برترین منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۲۰ مطرح شود.

منطقه آزاد لودز لهستان برترین منطقه آزاد اروپا در سال ۲۰۲۰/ تفویض اختیارات نهادهای مرکزی، عامل رشد سرمایه‌گذاری

کشور لهستان یکی از کشور‌های اروپایی است که به فعالیت اقتصادی و پیشرفت و توسعه در مناطق آزاد خود اهمیت زیادی می‌دهد به طوری که برای چندمین سال منطقه آزاد لودو در میان برترین مناطق آزاد جهان قرار گرفته است.

منطقه آزاد تانگر، اولویت استراتژیک دولت مراکش برای توسعه اقتصادی و اجتماعی

منطقه آزاد تانگر یکی از بزرگترین بنادر در دریای مدیترانه و آفریقاست به دلیل موقعیت مناسب و سیاست‌های دولت مراکش در حال پیشرفت است و در سال ۲۰۱۹ نیز از نگاه مجله Siteselection به عنوان برترین مناطق آزاد در قاره افریقا شناخته شد.

بنادر قطر در راستای رویارویی با آثار تحریم و درخشش جهانی در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ تجهیز می شوند

بنادر قطر از سال‌های گذشته برای ایفای نقشی مهم و موثر در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ خود را تجهیز می‌کنند و با ایجاد مراکز مختلف تفریحی، فرهنگی، سیاحتی و ورزشی در تلاش‌اند تا با نشان دادن تصویری مناسب از خود، توجه سرمایه‌گذاران خارجی را جلب کند، ولی باید دید آیا ویورس کرونا و خطراتی که در پی داشته، بر این مسابقات تاثیر می‌گذارند یا خیر.

الگوی هوشمندسازی فرودگاه‌های برتر جهان/ شهرهای فرودگاهی، انقلابی در حمل و نقل، خدمات و سبک زندگی

فرودگاه‌ها در قلب سیستم‌های حمل و نقل شهری قرار دارند. در سال ۲۰۱۸ شاهد معرفی ده‌ها شهر فرودگاهی توسعه یافته در زمینه فناوری‌های نوآورانه، معماری نوین و زیرساخت‌های ارتباطی بودیم. مسئله‌ای که خیلی از کشور‌های دنیا بر آن تمرکز دارند.

مناطق خاص اقتصادی در ایالات متحده امریکا برای رقابت پذیری در اقتصاد جهانی/ منطقه تجارت خارجی سانفرانسیسکو بهشت نوآوری فعالیت‌های استارتاپی جهان

سانفرانسیسکو امروز یکی از ثروتمندترین و گران‌ترین شهر‌های دنیاست و قلب تپنده امریکا به شمار می‌رود که علاوه بر یک منطقه اقتصادی، میزبان شرکت‌ها و کسب و کار‌های زیادی است.

عمان همچنان در مسیر توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خود پیش می‌رود/ منطقه ویژه اقتصادی دقم منطقه‌ای مهم برای شورای همکاری خلیج فارس

منطقه ویژه اقتصادی دقم یکی از مهمترین بنادر استراتژیک برای اعضای شورای همکاری خلیج فارس یا GCC است و با هدف تبدیل شدن به یکی از بزرگترین مناطق خاورمیانه و شمال افریقا از لحاظ اقتصادی و مطرح شدن در سطح جهانی به توسعه زیرساختها و صنعت لجستیک خود می پردازد.

منطقه آزاد ترابزون ، قطب جدید گردشگری ترکیه / روابط مناطق آزاد ترابزون، ارس و ماکو به کجا رسید؟

شهر باستانی ترابزون از جمله شهر‌های بزرگ کشور ترکیه و منطقه دریای سیاه محسوب می‌شود که بندر آن از گذشته تا امروز نقش مهمی در تجارت ترکیه بازی می‌کرده است و امروز در حال به‌روز‌رسانی زیرساخت‌های خود است.

مناطق ویژه اقتصادی فیلیپین در مسیر جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی/ نقش چین در معماری جدید اقتصاد فیلیپین

طی سال‌های اخیر کشور فیلیپین تلاش کرده است تا ضعف‌های خود را جبران کند و با جذب سرمایه گذاری در زیرساخت‌های خود به اقتصاد خود حرکتی جدی و قابل توجه دهد. امروز چین با ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در فیلیپین نقش مهمی در معماری جدید اقتصاد فیلیپین ایفا می‌کند، هر چند کرونا از سرعت آن کاسته اما همچنان به پیش می رود.

بندر سنگاپور با بالاترین پتانسیل سرمایه‌گذاری در میان مناطق آزاد جهان/ کرونا در سنگاپور چگونه کنترل شد؟

بندر سنگاپور به نوعی پیوند دهنده قاره‌هاست و با اتصال به ۶۰۰ بندر جهان توانسته یکی از ثروتمندترین مناطق جهان باشد که با بالاترین پتانسیل سرمایه گذاری توجه سرمایه گذاران جهان را به خود جلب کرده است.

هلند کشوری کوچک با سهمی بزرگ در تجارت جهانی/ نقش بندر آمستردام در اقتصاد هلند

کشور هلند با وجود اینکه یکی از کوچکترین کشور‌های دنیاست، اما از نظر اقتصادی در حجم صادرات، جزو ده کشور برتر دنیا قرار دارد و بنادر مهم آن مانند نوتردام و آمستردام از شلوغ‌ترین بنادر تجاری اروپا به حساب می‌آیند.

نقش بنادر و مناطق ویژه اقتصادی چین در توسعه اقتصادی آن/ چین چگونه از ظرفیت بنادر خود برای توسعه اقتصادی بهره می‌گیرد؟

چین دارای ۲۰ بندر بزرگ و فعال است که نام آن‌ها در میان ۱۰۰ بندر برتر جهان نیز قرار گرفته و هر سال عملکرد برجسته و چشمگیری از خود به نمایش می‌گذارند که این نشان دهنده بالا بودن ظرفیت بنادر این کشور نسبت به سایر کشور‌های جهان است، بنادری که عملکرد و نقش خاص اقتصادی دارند و مانند زنجیره‌ای در اقتصاد چین نقش ایفا می‌کنند.
1 صفحه