مناطق آزاد قبرس بهشت سرمایه گذاران انگلیسی/ نرخ پایین مالیات سیاستی برای جذب سرمایه‌گذاران اروپایی

یکی از سیاست‌های دولت قبرس برای جذب سرمایه گذاران خارجی پایین نگه داشتن نرخ مالیات‌ها نسبت به دیگر کشور‌های اروپایی است که موجب شده بسیاری از فعالان اقتصادی از کشور‌های اروپایی برای فعالیت در مناطق آزاد و بنادر این کشور علاقه نشان دهند.

مناطق آزاد برزیل، ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری/ جزئیات توافق همکاری‌ها میان مناطق آزاد ایران و برزیل

اگرچه برزیل را کشوری ایده آل برای فعالیت‌های اقتصادی می‌دانند، اما در عین حال مناطق تجاری و پردازش صادرات آن نیز به دلیل ایجاد شرایط ویژه برای شرکت‌های خارجی و چند ملیتی مناسب برای سرمایه گذاری و فعالیت هستند.

مناطق آزاد سوریه، راه حلی برای جبران خسارات اقتصادی ناشی از جنگ/ بازی برد-برد ایران در توسعه منطقه آزاد لاذقیه

اقتصاد سوریه در سال‌هایی که درگیر جنگ داخلی بوده است بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و وضعیت دشوار اقتصادی را برای کشور و معیشت مردم رقم زده است؛ اما در طی سال‌های اخیر و با آرامش نسبی که در این کشور حاکم شده، دولت در تکاپوست تا با روش‌های مختلف اقتصاد کشور را به وضعیت قابل قبولی برساند که یکی از این روش‌ها استفاده از ظرفیت ژئوپلیتیک آن و به خصوص مناطق آزاد این کشور است.

بهشت گردشگری و تجارت در مهمترین بندر آزاد لتونی/ مشوق‌های منطقه اقتصادی ونتسپلیس برای سرمایه‌گذاران خارجی چیست؟

شهر ونتسپلیس در دهانه رودخانه ونتا واقع شده است؛ جایی که رودخانه به دریای بالتیک می‌ریزد و یکی از ۳ فرودگاه بین‌المللی لتونی در آن واقع شده است. ارائه زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران خارجی که به این شهر می‌آیند از ویژگی‌های ممتاز آن است.

راز موفقیت مناطق آزاد کاستاریکا در رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی

در کاستاریکا، مناطق آزاد برای اقتصاد ملی و بخش صادرات این کشور اهمیتی اساسی دارند. با وجود اندازه کوچک، کاستاریکا ۵ درصد از تنوع زیستی جهان را در خود جای داده و حدود ۹۹ خود انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

با امتیازات تجاری منطقه آزاد راس‌الخیمه آشنا شوید/ راز موفقیت امارات در جذب سرمایه‌گذاران چیست؟

در منطقه ویژه اقتصادی راس‌الخیمه بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ شرکت از ۱۰۰ کشور مختلف استقرار یافته‌اند. شرکت‌های چندملیتی، این منطقه ویژه اقتصادی را به دلیل امتیازات ویژه آن برای سرمایه‌گذاران انتخاب کرده‌اند، زیرا راه‌اندازی صنایع و فعالیت در این منطقه ویژه می‌تواند تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از مناطق دیگر باشد.

با برترین منطقه آزاد هند آشنا شوید/ ماهیندرا؛ شهر جهانی مدرن و پولساز

شهر جهانی ماهیندرا در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد. این شهر اولین شهر تجاری هند و اولین منطقه ویژه اقتصادی عملیاتی هند نیز هست که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است و در سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از برترین مناطق آزاد جهان شناخته شد.

مراکش چگونه رتبه دوم مناطق آزاد جهان را کسب کرد؟/ اولین بار شهری آفریقایی در فهرست بهترین مناطق آزاد جهان جا گرفت

طبق مطالعات FDI فایننشال تایمز، منطقه آزاد طنجه به عنوان دومین منطقه در طبقه بندی جهانی مناطق آزاد جای گرفت. براساس رتبه‌بندی فایننشیال تایمز درباره بهترین مناطق آزاد در سال ۲۰۲۰ که اخیراً نتایج آن اعلام شده، منطقه آزاد طنجه، بعد از مرکز چند کالایی دبی (امارات متحده عربی) قرار دارد.

با برترین منطقه آزاد اروپا آشنا شوید/ جاذبه‌های کاتوویتس، صنعتی‌ترین شهر لهستان برای سرمایه‌گذاران

ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه آزاد کاتوویتس در لهستان، به ارزش ۸.۴ میلیارد یورو رسیده است و بیش از ۸۰ هزار کارگر در این شهر صنعتی اشتغال دارند و عنوان برترین منطقه آزاد اروپا را به خود اختصاص داده است.

مدرن‌ترین و پولسازترین شهرهای فرودگاهی جهان کدام‌اند؟/ راه دراز چابهار تا احداث شهر فرودگاهی

موفقیت همه فرودگاه‌های مدرن جهان، در زیرساختی است که در کنار شهرهای فرودگاهی فراهم شده است. درک این مسئله که امکانات اولیه مانند سهولت دسترسی و ایمنی همیشه باید در سطح بالایی قرار بگیرد و یک فرودگاه دقیقاً مانند یک شهر، باید مرتباً زیرساخت‌های خود را تنظیم و به‌روز کند و از نوآوری‌های روز برای پذیرایی بهتر بهره بگیرد، نکته کلیدی در این موضوع است.

چرا مناطق آزاد ترکیه موفقند؟/ برندسازی و وسعت کم، رمز موفقیت تُرک‌ها

اقتصاد ترکیه تا حد زیادی به مناطق آزاد آن وابسته است. این کشور با داشتن ۲۱ منطقه آزاد و در نظر گرفتن قوانین مشخص، زیرساخت‌های با کیفیت و تمرکز هر یک بر فعالیت‌هایی مشخص و تخصصی توانسته است هم در خاورمیانه و هم در اروپا به عنوان کشوری با مناطق آزاد موفق شناخته شود.

چرا مناطق آزاد سنگاپور از موفق‌ترین مناطق آزاد آسیا هستند؟/ استراتژیِ اقتصادی، برگ برنده اقتصاد سنگاپور

سنگاپور یکی از کشور‌هایی است که توانسته با مدیریت خود، یکی از موفق‌ترین مناطق آزاد آسیا نام بگیرد؛ این کشور از زمان استقلال استراتژی‌های محکمی برای توسعه اقتصادی پیش گرفت که همه و همه باعث شد مناطق آزاد موفقی را به وجود آورد که امروز دیگر کشور‌ها نیز از متد آن در جهت موفقیت خود استفاده کنند.

مناطق آزاد جهان به سمت هوشمندسازی پیش می‌روند؟/ پتانسیل ۱.۵ تریلیون دلاری شهر هوشمند در سطح جهان

شهر‌های هوشمند از جمله شهر‌هایی هستند که امروز با اقبال بسیاری از کشور‌ها به خصوص مناطق آزاد این کشورها مواجه شده است، به طوری که تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۲۵ حدود ۲۶ شهر هوشمند در جهان ایجاد شود، شهر‌هایی که پتانسیل آن در حدود ۱.۵ تریلیون دلار گزارش شده است.

چرا مناطق آزاد هنگ‌کنگ از محبوب‌ترین مناطق جهان هستند؟/ با آزادترین اقتصاد جهان آشنا شوید

حمایت قاطعانه دولت هنگ کنگ از فعالان اقتصادی و تجاری یکی از دلایلی است که مناطق آزاد این کشور را به یکی از محبوب ترین مناطق آزاد جهان تبدیل کرده است و علاوه بر آن سیستم مالیاتی پیشرفته این کشور هم دلیل دیگری بر سهولت ایجاد کسب و کار‌ها در هنگ کنگ است.

مناطق آزاد کویت در تکاپوی جذب سرمایه‌گذار خارجی/ مناطقی جذاب اما صرفا صادرکننده نفت

تنها منطقه تجارت آزاد کویت به نام شویخ در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد و مزایای استاندارد منطقه آزاد مانند عدم پرداخت حقوق ورودی، درآمد شرکت‌های خارجی بدون مالیات و مجوز‌های خدمات بدون اسپانسر محلی را ارائه داد، اما با این وجود این منطقه نیز مانند بسیاری از مناطق آزاد کشور‌های در حال توسعه، نتوانسته موفقیتی در جذب سرمایه گذار داشته باشد و بیشتر به عنوان مرکزی برای صادرات نفت به حساب می‌آید.

با مناطق آزاد بحرین آشنا شوید/ مناطقی در سودای جهانی شدن

پادشاهی بحرین به طور مداوم بر استفاده از فرصت‌های تجاری برای جلب توجه سرمایه گذاران بین المللی تمرکز کرده است به همین دلیل با توسعه زیرساخت‌ها و توجه ویژه به لجستیک سعی در توانمند کردن مناطق آزاد خود دارد تا بتواند در تجارت آزاد سطح جهانی مطرح شود.

مناطق آزاد اردن در سودای رسیدن به کلاس جهانی/ منطقه آزاد جبل علی الگوی دولت اردن می‌شود

در حال حاضر دو منطقه آزاد در اردن، به نام‌های عقبه و زرقا وجود دارد که توسط آژانس مناطق آزاد اردن به عنوان یک آژانس خودمختار دولتی اداره می‌شود که در تلاش‌اند تا الگوهای موفقیت منطقه آزاد جبل علی را برای توسعه و پیشرفت خود اجرا کنند.
2 صفحه