سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز چقدر است؟

سقف برداشت از خودپرداز بانکی در ایام نوروز تغییری نمی‌کند. برخلاف شایعاتی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، در تعطیلات پیش‌رو مثل همه روز‌های سال از هر کدام از کارت‌های بانکی می‌توانیم نهایتا ۲۰۰ هزار تومان دریافت کنیم.

تراکنش‌های بانکی زیر ذره‌بین می‌رود

معاون فناوری بانک مرکزی از ابزار‌های جدید و آتی این نهاد در تراکنش‌های بانکی رونمایی کرد. اگرچه توسعه ابزار‌های نظارتی برای امنیت تراکنش‌ها یک امر مثبت تلقی می‌شود، اما همزمان کارشناسان نسبت به خروج منابع از بخش رسمی و ریالی، به سایر بازار‌های غیررسمی هشدار می‌دهند.

مکانیزم ماشه بانک مرکزی برای بانک‌های ناتراز

یک تحلیلگر حوزه پولی و بانکی گفت: به روز رسانی شیوه نامه اضافه برداشت بانک‌ها از سوی بانک مرکزی به نحوی اجرای مکانیزم ماشه به شمار می‌رود؛ به این معنا که بانک مرکزی دستش را روی ماشه می‌گذارد و اگر خطایی از بانک‌ها سر بزند، ماشه را می‌چکاند و تیر خلاص می‌زند.

سوپرمیلیارد‌های ایران چندنفرند؟

بااین‌حال گروهی از مردم اعتقاد دارند این دهک‌بندی‌ها با واقعیت‌های درآمدی آن‌ها مطابقت ندارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد نمونه‌های آماری دهک دهم به عنوان ثروتمندترین دهک جامعه چندان یکدست نبوده و برای اجرای هدفمند سیاست‌ها نیاز است ملاحظاتی در بررسی این دهک در دستور کار سیاستگذاران قرار گیرد.

اگر به دهک‌بندی خود اعتراض دارید، بخوانید

هر خانواری نسبت به فرآیند و شکل جانمایی صورت‌گرفته در رابطه با دهک خود اعتراض دارد، می‌تواند اعتراض خود را در یک سامانه مجازی به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir اعلام کند. سیدرضا یحیوی، مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ارتباط با مکانیزم دهک‌بندی‌ها در سامانه جامع رفاه ایرانیان و فرآیند توزیع کالابرگ الکترونیکی توضیحاتی ارائه کرد.

آغاز طرح شناسایی کپی کنندگان کارت‌های بانکی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از اجرای طرح شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری فعال در حوزه اسکیمر (کپی‌کنندگان کارت‌های بانکی) از ۱۵ اسفند ماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروز خبر داد.

جزئیات دریافت وام با حساب یارانه

وام‌هایی که تحت عنوان وام توسعه پرداخت می‌شوند معمولاً نیازی به قرارداد با بانک ندارند. کافی بود متقاضیان کد کشوری خود را به همراه شماره تلفن همراه اصلی خود به شماره ۶۳۶۹ وزارت امور اجتماعی ارسال کنند.

سقف نرخ سود سپرده‌های بانکی اعلام شد

فرشاد محمدپور - معاون نظارت بانک مرکزی - اعلام کرد: در راستای حسن اجرای مقررات و ضوابط مربوط به نرخ‌های سود تسهیلات و انواع سپرده‌ها در شبکه بانکی، مقرر شد تا موارد تخلف در رعایت ضوابط مزبور مورد بررسی ویژه قرار گرفته و به قید فوریت، اعمال اقدامات انضباطی و انتظامی متناسب با تخلف مربوطه در چارچوب ضوابط قانونی در دستور کار قرار گیرد.
3 صفحه