کاهش ۱۴.۸ درصدی نرخ رشد نقدینگی

طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۲ در قیاس با زمان شروع دولت سیزدهم در مرداد ماه ۱۴۰۰ با کاهش ۱۴.۸ درصدی از ۳۹.۱ درصد به ۲۴.۳ درصد رسید.

سرمایه لازم برای تاسیس بانک چقدر است؟

براساس مصوبه هیأت وزیران حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس و فعالیت؛ بانک غیردولتی معادل دویست هزار میلیارد ریال، مؤسسه اعتباری غیربانکی معادل یکصد و پنجاه هزار میلیارد ریال و بانک قرض‌الحسنه معادل پنجاه هزار میلیارد ریال تعیین شد.

مدت زمان دریافت بیمه بیکاری چقدر است؟

سازمان ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی در راستای برقراری بیمه بیکاری افراد تحت پوشش در صورت برخورداری از شرایط لازم، به برخی از سوالات مطرح شده از سوی جامعه هدف پاسخ داده است.

ادامه جولان بانک‌های ناتراز

با وجود اینکه برخی بانک های ناتراز تاثیر مهمی در رشد پایه پولی و تورم دارند، دولت و بانک مرکزی آنها را رها کرده و تنها سه موسسه اعتباری را منحل کرده‌ است.

حقوق بازنشستگان در فروردین ۱۴۰۳ چقدر است؟

حقوق بازنشستگان در طول سال ۱۴۰۲ از جمله موضوعات پر بحث بود و در برهه‌ای از سال جاری به دلیل تورمی که ایجاد شد بازنشستگان درخواست افزایش حقوق مجدد داشتند که در نهایت این اتفاق نیفتاد. پس از آن بازنشستگان امید داشتند حقوق آن‌ها در سال ۱۴۰۳ با افزایش قابل توجهی همراه شود. ابتدا سخن از افزایش ۱۸ درصدی به میان آمد و در نهایت افزایش ۲۰ درصدی حقوق تصویب شد.

هشدار بانک‌های کشور: همراه بانک‌ها را فقط از سایت رسمی یا فروشگاه‌های نرم‌افزاری داخلی دانلود کنید

مدیران چند بانک مهم کشور در گفتگو با رسانه‌ها از اهمیت نحوه دریافت همراه‌بانک‌ها گفتند. آن‌ها معتقد هستند که کاربران باید از بسترهای صحیح و ایمن این نرم‌افزارهای بانکی را دریافت کنند و تأکید دارند که هیچ بستری جز وبسایت رسمی بانک‌ها و فروشگاه‌های اندرویدی داخلی، بستر معتبری نیست.

طرح خرید اعتباری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تمدید می‌شود؟

مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت گفت که در حال حاضر اعتبار طرح فروش فوق‌العاده «عید تا عید» برای هر فرد ۲۰ میلیون تومان است، اما با مذاکراتی که با دو بانک جدید انجام شده، احتمالاً بعد از عید اعتبار تا ۱۵۰ میلیون تومان با اقساط نهایتا تا شش ماهه اضافه می‌شود.

افزایش تورم غیرخوراکی‌ها در ۶ استان کشور

شواهد آماری نشان می‌دهد در بهمن امسال تورم ماهانه غیرخوراکی‌ها در سه استان کشور بیشتر از ۳ درصد و در ۸ استان کمتر از ۲ درصد بوده است. استان خراسان جنوبی بیشترین و استان کرمانشاه کمترین سطح این نرخ را در بهمن ماه به ثبت رسانده اند.
2 صفحه