سکه، ارز و بورس در ایستگاه پایانی سال 98

هفته سوم اسفند در حالی به پایان رسید که ویروس کرونا با تمام قوا بدنه اقتصادی تمام کشور‌ها را احاطه کرده است. البته ایران علاوه بر درگیری با این ویروس، به استقبال سال نو هم می‌رود و همین امر بازار‌ها را در شرایط خاص تری قرار داده است.

کاهش ۷۰ درصدی پرواز‌های فرودگاه مهرآباد

با شیوع کرونا، پرواز‌ها در سراسر چهان کاهش داشته است. تقاضا برای سفر کم شده و ممنوعیتی که کشور‌ها در انجام پرواز‌ها اعمال می‌کنند، علت کاهش پرواز‌ها است. در ایران نیز ممنوعیت‌های پروازی، فعالیت ایرلاین‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و فقط پرواز‌های هما به چند کشور اروپایی انجام می‌شود.

ضرورت استفاده از فرصت افزایش تقاضای محصولات نفتی در جهان/ می‌توانیم یکه‌تاز صادرات فرآورد‌های نفتی در منطقه باشیم

امروز عرضه نفت در بازار بیشتر از تقاضای آن شده و نشان از آن دارد که صنایع مختلف وابستگی کمتری به نفت پیدا کرده‌اند. ضرورت دسترسی آسان به محصولات نفتی مزیتی برای تولیدکنندگان این محصولات است، از اینرو رقابت در تولید فرآورده‌های نفتی بیشتر از گذشته رقم خورده و این موضوع زمینه تولید را برای توسعه در کشورهایی که ظرفیت بالایی دارند، کلید زده است.

جنگ جهانی نفت چقدر جدی است؟/ احتمال سقوط آزاد قیمت نفت به 20 دلار در هر بشکه!

عدم توافق برای کاهش تولید نفت، باعث افت شدید شاخص‌های بورسی جهان از آمریکا تا آسیا شد. سرمایه‌گذاران از افت قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا ترسیده‌اند. در عین حال نفت به پایین‌ترین قیمت خود از ۲۸ سال پیش تاکنون رسیده است. از یک طرف جنگ نفتی عربستان و روسیه در آخرین اجلاس اوپک و از طرف دیگر سرعت شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف، بازار‌ها را در وضعیت آشفته‌ای قرار داده است.

بازار خودرو، چشم به راه سال جدید

سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب‌هایشرو به پایان است و صنعت خودرو در رویارویی با سخت‌ترین تحریم‌ها، تورم بالا و مشکلاتی همچون قیمت‌گذاری دستوری، سنگین‌ترین زیان‌های تاریخ خود را به چشم دیده است. در این سال پراید خودروی پرطرفدار در میان دهک‌های پایین به مرز ۷۰ میلیون تومان نزدیک شد و بازار را با شوک مواجه کرد.

مهاجرت نوع سوم در بازار ملک

جهش دست کم یکساله قیمت زمین و مسکن در تهران، مهاجرت سوم در بازار ملک را رقم زد. دسته‌ای از بساز و بفروش‌ها که گروه سازنده‌های پرکار در برخی محله‌های تهران را تشکیل می‌دهند تصمیم گرفته‌اند پروژه‌های ساختمانی سال ۹۹ را در شهر‌های اطراف تهران کلنگ بزنند. دو علت برای تغییر مکان سرمایه‌گذاری عنوان می‌شود؛ اولی «تفاوت نسبت قیمت زمین به مسکن در داخل و خارج پایتخت» و دومی نیز «تفاوت قدرت خرید آپارتمان» است.

مردم نگران نباشند فرش‌ها با مواد ضد عفونی‌کننده شسته می‌شود

محمدی گفت: بنده این اطمینان را به همشهریان می‌دهم که فرش‌هایشان علاوه بر شستشوی عادی، با مواد ضدعفونی‌کننده نیز ضدعفونی می‌شود و این کار فقط در واحد‌هایی که دارای مجوز هستند صورت می‌گیرد و جای هیچ نگرانی برای مردم وجود ندارد.

«ماسک» و «الکل» زمان توزیع گم می‌شود!

عبارت «ناموجود» همچنان کنار برند‌های مختلف مواد شوینده و ضدعفونی در فروشگاه‌های آنلاین دیده می‌شود. در بازار سنتی هم مواد شوینده که پایه الکلی مناسب برای ضدعفونی داشته باشند، به دشواری پیدا می‌شود. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که بار‌ها وزارت صنعت اعلام کرده است که تولید مواد شوینده و بهداشتی به ٣برابر رسیده و بسیاری از کارخانه‌ها به صورت سه شیفت در حال تولید این اقلام هستند.

دولت از تبعات کرونا بر کارآفرینان و تولیدکنندگان بکاهد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی از ضرر‌ها قابل جبران نیست مثل پرداخت دستمزد کارگران و کارکنان مجموعه‌ها، اما دولت باید کاری کند که این ضرر‌ها تنها متوجه بخش خصوصی نباشد، بلکه شرکت‌های دولتی و نیمه‌دولتی هم باید تاوان آن را پس دهند.

اشتباه اخیر اوپک ضربه بزرگی به ایران می‌زند/ هشدار درباره کاهش قیمت نفت به ۳۰ دلار

نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به عدم تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت گفت: اوپک با تصمیم خود مدیریت عرضه نفت در بازار را زیر سوال برد و تبعات آن تعطیلی تدریجی این مقر مهم کشور‌های تولید کننده نفت خواهد بود.

دست‌های پشت پرده کمبود مواد ضدعفونی کننده

هرگونه انباشت موادبهداشتی و ضدعفونی کننده قطعا به سودجویان کمک خواهد کرد و باعث افزایش قیمت‌ها خواهد شد، بنابراین انتظار مردم از دولت این است که به اندازه نیازشان اقدام به خرید کنند.

چقدر در سدسازی اشتباه کردیم؟

رئیس دانشکده امور آب دانشگاه چمران اهواز گفت: در منطقه هورالعظیم و دریاچه ارومیه مشکل این است که هر سدی احداث کردیم کشاورزی را هم توسعه دادیم و بزرگترین اشتباه همین است و یا دریاچه ارومیه چاه‌های عمیق احداث کردیم و آبی که از آب‌های زیرزمینی به دریاچه منتقل می‌شد قطع کردیم و مصرف را دامن زدیم.

مقصر احتکار کالاهای پیشگیری از کرونا کیست؟/ بسیاری از امور مملکت همچنان کوچه بازاری اداره می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: همچنان مشخص نیست که کجا انبار است و کجا احتکار صورت می‌گیرد. به‌عنوان مثال، صنف تجهیزات پزشکی همیشه از این مسئله می‌نالد که قادر به انبار کردن نیست، چراکه به محض ذخیره کردن به آن‌ها برچسب احتکار می‌زنند.

فرار بزرگ مشتریان شب عید

صاحب یک آرایشگاه در منطقه تهرانپارس درباره کاهش مشتریان خود از زمان ورود کرونا به ایران می‌گوید: حدودا ١٠ روزی می‌شود که مشتریان ما به شدت کاهش پیدا کرده اند. سالن ما از سالن‌های شلوغ در شرق تهران است که هر سال از ابتدای آذر برای اسفند وقت می‌دادیم که امسال هم همین‌طور بود، اما از ١٠ روز پیش تقریبا ٨٠ درصد مشتریان وقت‌های خود را کنسل کردند و بعضی هم منتظر ماندند تا ببینند شرایط چطور می‌شود

حمل و نقلی‌های پایتخت در روزهای کرونایی چه می‌کنند؟/ کارگرانی که همچنان مشغول کارند!

در روزهای کرونایی مادامی که تهران قرنطینه نشود، شغل حمل و نقل توقف بردار نیست؛ اصلا آن‌هایی که کارشان جابجایی کالا و مسافر است عادت دارند که تعطیل نباشند؛ حتی در قانون کاری که نافش را با حمایت از کارگر بریده‌اند، تعطیلی این حرفه محال و ناممکن است.

موج تعدیل نیرو با شیوع کرونا

مسعود طباطبایی، مدیرعامل گروه علی‌بابا با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتر خود از یک تصمیم سخت سخن به میان آورده است. او اعلام کرده است که از میان ۷۵۴ نفر پرسنلی که این شرکت دارد، نتوانسته‌اند قرارداد ۱۸۲ نفر را تمدید کنند.
4 صفحه