بلاتکلیفی مالیات از خانه‌های خالی در سال ۹۹/ احتکار خانه مخرب‌تر از سایر کالاهاست

یک کارشناس حوزه مسکن گفت: به لحاظ عقلی و کارشناسی این ثبات شده است که هر کس در هر حوزه‌ای کالایی را احتکار کند به اقتصاد عمومی لطمه وارد می‌کند. این مسئله در مسکن نمود بیشتری دارد، چرا که منابع تولید آن یعنی زمین محدود است و اگر احتکار شود بیشتر به بازار ضرر خواهد زد.

استفاده از اینترنت را در ساعات روز توزیع کنید

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش ترافیک اینترنت در روز‌های گذشته و همچنین ساعات ابتدایی سال جدید، به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از اختلالات اینترنتی، استفاده خود از اینترنت را در ساعات روز توزیع کنند.

سومین سقوط بزرگ تاریخ برای قیمت نفت

قیمت نفت خام با سومین سقوط سهمگین تاریخ خود روبرو شد. تداوم پاندمی کرونا و نگرانی شدید از رکود اقتصادی جهان، چشم‌انداز کاهش بلندمدت تقاضا را به همراه داشت و قیمت‌ها را به شدت پایین آورد.

مردم در تهیه مواد غذایی مشکلی نخواهند داشت/ دولت درباره اقلام اساسی به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است یکی از خطراتی که معمولاً در شرایط غیرعادی، کشور را تهدید می‌کند، احتکار است. از این‌رو موضع صریح و روشن قوه قضاییه و پس از آن برخورد شدید آن‌ها با محتکرین تا حدود زیادی باعث شد که افراد سودجو از فکر احتکار و فرصت‌طلبی بیرون بیایند.

برگی دیگر از بی‌اخلاقی‌ها در عصر کرونا؛ عدم درج قیمت برای گرانفروشی! +عکس

امروز در حالی برخی کالاهای مرتبط با پیشگیری از شیوع کرونا در بازار نایاب شده‌اند که حتی اگر یافت نیز شوند به قیمت بالا فروخته می‌شوند. در این میان برخی تولیدکنندگان این محصولات نیز از این فضا سوءاستفاده کرده و با عدم درج قیمت بر روی محصول، آن را به 50 تا 70 درصد بالاتر از قیمت یک ماه پیش به بازار عرضه می‌کنند.

صادرات گاز بهترین راه عبور از بحران کاهش قیمت نفت/ روشن شدن مشعل‌های گازی در بازار‌های جهانی

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران معتقد است؛ تحریم و بحران کاهش قیمت نفت، بازار صادراتی ایران را نسبت به سال‌های گذشته بحرانی کرده است. حالا بهترین زمان برای توسعه صادرات گاز است چراکه ایران با توجه به منابع عظیم گازی می‌تواند به راحتی این محصول را جایگزین نفت کند.

لرزه‌های کاهش قیمت نفت بر اقتصاد ایران/ هنوز برنامه‌ای برای جایگزینی دلار‌های نفتی نداریم

اقتصاد ایران سال‌های سال است که به درآمد‌های نفتی وابسته است و تنها چشم امید به دلار حاصل از فروش نفت دارد. امروز کاهش قیمت نفت جهانی تنش بزرگی است که می‌تواند بر اقتصاد ایران تاثیر بزرگی داشته باشد، چراکه پس از مدت‌ها تکرار از ضرورت کاهش وابستگی اقتصاد به نفت هنوز برنامه‌ای برای دوری از درآمد‌های نفتی برای اقتصاد برنامه ریزی نشده است.

دست رد تاکسی‌های آنلاین به کرونا

اغلب تاکسی‌های آنلاین در سراسر کشور‌های درگیر با کرونای چینی می‌گویند که قدرت مالی تأمین ریسک‌ها و هزینه‌های درمانی تمام رانندگان‌شان را ندارند و فقط می‌توانند با رفتار‌هایی مانند ارتباط با مراکز درمانی و انسداد حساب کاربری بیماران کرونایی مانع از شیوع بیماری شوند. این درحالی است که بسیاری از این شرکت‌ها در طی همین روز‌های شیوع کرونا خدماتی مانند تأمین اقلام بهداشتی رانندگان و پرداخت خسارت به رانندگان در معرض ریسک بیشتر را برعهده گرفته‌اند

دست خالی فروشگاه‌های آنلاین

مسئول روابط عمومی یکی از ‏سوپرمارکت‌های بزرگ آنلاین گفت: حجم سفارش از فروشگاه ما طی یک هفته اخیر افزایش ٧٠‌درصدی داشت و نسبت به همین موقع در‌سال گذشته چهار برابر بیشتر شده است. از آنجایی که به افرادی که کوچک‌ترین علایم را داشته باشند اجازه ورود نمی‌دهیم با ‏مشکل کمبود نیرو مواجه شده‌ایم

اثر کرونا بر ۲۲ کسب‌وکار

کسب‌وکار‌ها این روز‌ها شرایط متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه می‌کنند. شیوع ویروس کرونا و ترس اجتماعی ناشی از آن، باعث شده است که بسیاری از کسب‌وکار‌ها از رونق بیفتند و تقاضا برای آن‌ها با افت شدیدی روبه‌رو شود. این موضوع در سرلیست نگرانی‌های فعالان اقتصادی بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران نیز قرار گرفت؛ چراکه به اعتقاد آن‌ها بحران کرونا منجر به بروز یک سکته گسترده در گردش مالی بنگاه‌ها، ظهور بدهی‌های انباشته، نکول تعهدات مالی و بروز موجی از ورشکستگی‌ها و تعطیلی بعضی از کسب‌وکار‌ها شده است. «دنیای‌اقتصاد» در گزارشی اثر کرونا بر ۲۲کسب‌وکار را بررسی کرده است.
3 صفحه