استاندار جنجالی در سازمان استاندارد

غلامرضا شریعتی، استاندار پرحاشیه خوزستان با حکم رییس‌جمهور برای دوره‌ای ۴ ساله به ریاست سازمان ملی استاندارد ایران منصوب شد. تغییر رییس سازمان ملی استاندارد از وظایف شورای عالی استاندارد است و باید به تصویب این شورا برسد.

پازل ۶ تکه انحراف مسکن

تغییر مسیر قیمت مسکن در ماه گذشته، گروه امیدوار به تخلیه ابرحباب ملکی را شوکه کرد و تردید‌هایی نسبت به سرنوشت روند ریزش قیمت‌ها به‌وجود آورد. گروهی نیز با سوءاستفاده از اتفاق «دی» اکنون در پی القای پایان‌کار موج کاهش قیمت هستند.

رکوردزنی تورم مسکن در دی ماه

چند روز پس از انتشار گزارش «تحولات بازار مسکن پایتخت در دی ماه ۹۹» توسط بانک مرکزی، مرکز آمار نیز به بررسی تورم بازار مسکن تا دی ماه سال جاری پرداخت. بر اساس این گزارش تورم دوازده ماه منتهی به دی، ۷۱.۸ درصد اعلام شده که بیشترین تورم سالانه از ابتدای سال جاری است.

هجوم سیگنال‌های منفی به بازار شکننده خودرو

سال ۹۹ سالی گران برای تمام بازار‌های اقتصادی بود، بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبود و روز‌های پرنوسانی را پشت سر گذاشت. در این میان کارشناسان راهکار‌های متفاوتی را برای ساماندهی بازار مطرح می‌کردند که آزادسازی واردات خودرو از جمله مهم‌ترین این راهکار‌ها بود.

سمت و سوی قیمت دلار تغییر خواهد کرد؟

بررسی آمار‌ها و تحولات حاکی از آن است که برخی انتظارات در بازار‌ها تغییر کرده است و شاخص بازار‌ها در یک فضای تردید قرار گرفته‌اند. نرخ بازدهی دلار در هفته گذشته ۵درصد رشد کرد؛ حال آنکه در ۴ هفته قبل از آن، این بازدهی کاهشی بود.

بورس مثبت می شود؟

قیمت طلا و ارز در اولین هفته بهمن ۹۹ روند صعودی داست و بازار سرمایه نیز نسبت به هفته گذشته حدود ۲۳ هزار واحد رشد داشته است.

سهم ۵ درصدی مسکن از وام‌های بانکی

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تسهیلات‌دهی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی در ۹ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که «تامین سرمایه در گردش» همچنان مهم‌ترین درخواست از بانک‌ها برای کمک به بنگاه‌ها و واحد‌های اقتصادی کشور است.

شرکای خودرویی در راه ایران ؟

این روز‌ها در حالی برخی خودروسازان داخلی خود را آماده شراکت دوباره با خارجی‌ها در صورت لغو تحریم‌ها کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد این بار شرکای خارجی حضوری متفاوت خواهند داشت
2 صفحه