نماینده خرم آباد گفت: مازوتسوزی با اجازه شعام است و براساس ابلاغیهای که به وزارت نفت و وزارت نیرو داشته، نیروگاهها مجازند روزانه بالغ بر ۴۵ میلیون لیتر مازوت بسوزانند.
شرکت ملی گاز ایران در پاسخ به گزارش روزنامه ایران با تیتر «تناقض بزرگ در انرژی ایران؛ گاز ارزان در جیب پتروشیمیها و کمبود در خانه مردم!» که در پایگاه خبری اقتصاد ۲۴ بازنشر شده است، جوابیهای را برای این رسانه ارسال کرد!
آذرماه بدون معافیت گاز صنایع
برخلاف وعدههای دولت مبنی بر لغو محدودیت گاز صنایع از ابتدای آذر امسال، با گذشت بیش از ۱۰ روز هنوز تغییری در وضعیت تامین گاز اعمال نشده و این وعده بیاثر مانده است.
جزئیات تغییر تعرفه گاز برای مشترکان
برآوردها حاکی از این است که پله اول ۷۰ درصد، پله دوم ۱۸ درصد، پله سوم ۱۰ درصد و پله چهارم ۲ درصد خواهند بود یعنی پله اول مشترکان کممصرف، دوم مشترکین با مصرف متوسط، پله سوم پرمصرف و کسانی که در پله چهارم قرار دارند، بدمصرف هستند.
زمستان سخت در راه است
معاون مهندسی وزیر نفت تصریح کرد: امسال ناترازی گاز در پیک سرما بیش از 300 میلیون مترمکعب است و با ادامه روند گذشته، در سالهای آینده بیشتر خواهد شد.
وزارت برق عراق علام کرد که پس از پایان تعمیرات خط لوله، صادرات گاز ایران به این کشور با حجم روزانه ۵ میلیون مترمکعب دوباره آغاز شده است.
در گفتوگوی اقتصاد ۲۴ با رئیس شورای هماهنگی شهرکهای صنعتی بررسی شد؛
بر اساس گزارش اتاق ایران، عدمالنفع صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی ناشی از قطعی برق در سال ۱۴۰۳ حدود ۴۴.۷ هزار میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که این رقم در سال ۱۴۰۰ تنها ۵.۴ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ حدود ۸.۴ هزار میلیارد تومان بود. بنابراین، در فاصله سه سال، خسارت ناشی از بحران انرژی تقریباً ۹ برابر شده است.
محمدصالح جوکار رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: اکنون شایسته این است که وزارت نفت، تدبیری کند تا سوخت مازوت کمتر در اختیار نیروگاهها قرار بگیرد و گازوئیل و سوختهای پاکتر بابرنامهتر از گذشته به نیروگاهها تحویل شود.
نماینده مشهد مطرح کرد
احسان عظیمیراد، نماینده مشهد گفت: نیروگاهی که در مشهد طبق قانون باید ۲۵ درصد مازوتسوزی داشته باشد، اکنون ۸۰ درصد سوخت مازوت دارد و حقیقتاً این رویکرد، نگرانی همه را در پی داشته است.
وحید احمدی، نماینده کنگاور گفت: امروز ما به طور جدی از وزارت نفت میخواهیم هم تامین سوخت نیروگاهها را داشته باشد و هم تا جایی که امکان دارد، این تامین سوخت، سوخت پاک باشد و به مرور تلاش کند تا درصد آلایندگی مازوت را پایین بیاورد.