تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
معاون بازرسی سازمان حمایت خبر داد:

گرانفروشی و تقلب، بیشترین تخلفات سال ۹۹

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: عمده‌ترین گزارش‌های مردمی در حوزه کالایی مربوط به عرضه نان، مرغ و روغن و بیشترین تخلفات صورت گرفته؛ گرانفروشی و تقلب بوده است.

گرانفروشی

اقتصاد۲۴ - سیدجواد احمدی اعلام کرد: طی سال گذشته (۱۳۹۹) و در راستای سیاست‌های نظارتی و کنترل قیمت‌ها در بازار، ۴ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی سراسر کشور بعمل آمد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت؛ با تشریح اهم فعالیت‌ها و عملکرد انجام شده طی یکسال گذشته در راستای سیاست‌های نظارتی و کنترل قیمت‌ها در بازار، گفت: بازرسان این سازمان و سازمان صمت استان‌ها درسال سپری شده ۴، ۳۲۸، ۱۲۸ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی انجام داده‌اند که از بین این بازرسی‌ها، ۳۴۶ هزار و ۲۵۲ تخلف کشف و منجر به تشکیل بیش از ۲۸۰ هزار و ۳۲۴ پرونده شد.

انجام ۵۲۳ هزار و ۴۵۱ مورد بازرسی در حوزه مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه

سیدجواد احمدی همچنین افزود: در این بازه زمانی از ۵۲۳ هزار و ۴۵۱ واحد خرد و کلان در حوزه مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه، بازرسی انجام شده که تعداد ۹ هزار و ۴۲۹ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال ثبت و برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت؛ جمعاً بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۸۶۳ بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در سطح کشور انجام شده و بیش از ۳ هزار و ۲۴۹ پرونده تخلف با ارزش ریالی بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۹۲۲ میلیون و ۸۱۷ هزار ریال به سازمان تعزیرات استان‌ها ارسال شده است.

دریافت ۲۴۰ هزار و ۴۲ فقره شکایت مردمی از طریق تلفن ارتباطی ۱۲۴

وی همچنین به ارائه عملکرد تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها پرداخته و تصریح کرد: طی سال ۱۳۹۹، در مجموع ۲۴۰ هزار و ۴۲ فقره شکایت مردمی با برآورد ارزش بیش از ۲۹۹ میلیارد ریال در خصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ استان‌ها به صورت تلفنی، کتبی و حضوری دریافت شده است.


بیشتر بخوانید: هشدار سازمان حمایت به مرغ فروشان


این مقام مسئول با بیان این مطلب افزود؛ از مجموع شکایات دریافتی در مدت مورد اشاره، ۷ هزار و ۲۱۷ فقره که صرفاً جنبه موردی و شخصی داشته و تخلف تکراری و عمومی نبوده در کارگروه‌های استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.

احمدی عمده‌ترین گزارش‌های مردمی در حوزه کالایی را مربوط به عرضه نان، مرغ و روغن و در بخش خدمات مربوط به تعمیر خودرو‌های سبک و رستوران‌های غذاخوری دانست و عنوان کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته؛ گرانفروشی و تقلب بوده است.

برگزاری بیش از ۱۵۹ هزار گشت مشترک

به گفته وی، طی مدت مذکور، بیش از ۱۵۹ هزار گشت مشترک بین بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های مربوط انجام گرفته که برای ۶۹ هزار و ۳۳۱ مورد، پرونده تخلف به ارزش ۱۹ میلیارد و ۴۵۳ میلیون و ۷۵۹ هزار ریال تشکیل شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت یادآور شد: از مجموع گشت‌های برگزار شده ۱۴ هزار و ۸۰۷ مورد مربوط به اسفندماه ۱۳۹۹ بوده که منجر به تشکیل ۶ هزار و ۵۶۴ پرونده تخلف شده است.

منبع: روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار