تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سال ۹۸ تاکنون دو و نیم برابر شده است / از تمامی توان و ظرفیت‌های ممکن برای افزایش حقوق بازنشستگان استفاده شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مجموع دریافتی بازنشستگان حداقل بگیر از سال ۹۸ تاکنون ۲ و نیم برابر شده و سایر سطوح نیز افزایش بیش از ۲ برابری داشته‌اند و با هر معیار و هر مرجعی که حساب کنید در این مدت نرخ تورم به این اندازه نبوده و کار بسیار ارزشمندی انجام شده است.

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سال ۹۸ تاکنون دو و نیم برابر شده است / از تمامی توان و ظرفیت‌های ممکن برای افزایش حقوق بازنشستگان استفاده شد

اقتصاد ۲۴- مصطفی سالاری در جلسه‌ای با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کانون عالی بازنشستگان که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران تأمین اجتماعی و روسای کانون‌های بازنشستگان استان‌ها همراه بود، اظهار داشت: دو مرحله متناسب‌سازی و افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان موجب بهبود قابل توجه معیشت بازنشستگان شده است و البته ما تمایل داشتیم که افزایش بیش از این انجام دهیم و اگر منابعی باشد هیچ تردید و مضایقه‌ای نداریم و از حداکثر ظرفیت برای بهبود خدمت رسانی به بازنشستگان و کارگران استفاده می‌شود.

سالاری افزود: مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در مرداد ۹۹ و با فاصله یک هفته پس از ابلاغ مصوبه مجلس اجرا شد و ما با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن برای ارتقای خدمات تأمین اجتماعی و بهبود معیشت بازنشستگان اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع برنامه متناسب‌سازی از اهمیت و حساسیت این موضوع و مشکلات این مسیر آگاه بودیم، گفت: از ابتدا به دنبال برآورده کردن مطالبات برحق جامعه بوده‌ایم و می‌دانستیم شروع این کار باعث شکل‌گیری و افزایش توقعات و مطالبات می‌شود، اما برای ما بسیار مهم است که برای این جمعیت بزرگ که معیشت آنان وابسته به تامین اجتماعی است بتوانیم گام موثری برداریم.

سالاری از دریافت سهام مربوط به مرحله اول اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در روز‌های آینده خبر داد و افزود: علاوه بر ۳۲ هزار میلیارد تومانی که مطابق قانون به صورت اختصاصی برای سازمان تأمین اجتماعی درنظر گرفته شده بود؛ ۵ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از محل ۱۲ هزار میلیارد تومانی که سال گذشته برای تمامی صندوق‌های بازنشستگی تصویب شده بود به تامین اجتماعی رسید و طی روز‌های آینده این شرکت‌ها دریافت می‌شوند.


بیشتر بخوانید: متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دائمی شود


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزایش حقوق بیشتر در متناسب سازی سایر صندوق‌های بازنشستگی را زمینه‌ساز ایجاد توقعات برحقی در بین بازنشستگان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در ماه‌های انتهایی سال گذشته تلاش زیادی کردیم که منابع بیشتری دریافت کنیم و در روز‌های آخر سال نیز با پیگیری فراوان موفق شدیم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به هر بازنشسته پرداخت کنیم.

سالاری با بیان اینکه در سال جاری نیز تلاش سازمان تأمین اجتماعی این بود که در فروردین احکام بازنشستگان صادر شود، گفت: این کار حاصل حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری و مشارکت نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان است و پیگیر‌ی این تشکل‌ها بابت انتقال مسائل و مطالبات بازنشستگان ارزش و اهمیت بالایی دارد.

وی تداوم پرداخت‌های مربوط به متناسب‌سازی و تضمین خدمت‌رسانی به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی را بدیهی دانست و افزود: درباره تامین منابع ۸۹ هزار میلیارد تومان تردیدی نداریم و نحوه وصول و فرآیند وصول را به سرعت پیگیری می‌کنیم.

سالاری دریافت مطالبات تأمین اجتماعی از دولت را در سال گذشته و سال جاری بی‌نظیر ارزیابی کرد و گفت: با وصول ۸۹ هزار میلیارد تومانی که مطابق قانون بودجه سال جاری فرآیند آن شروع شده و قطعا به زودی به نتیجه می‌رسد، در مجموع ۱۴۴ هزار میلیارد تومان در مدت ۱۴ماه از دولت دریافت می‌کنیم و تعهدات جاری دولت نیز برای نخستین بار در قانون بودجه لحاظ شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحول جدی در خدمات درمانی این سازمان اظهار داشت: هزینه خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی در شهر‌های فاقد مرکز درمانی تأمین اجتماعی برای همه بیمه شدگان و در همه مناطق کشور برای افراد بالای ۶۵ سال رایگان است و تأمین اجتماعی کل هزینه بستری را برعهده گرفته است.

وی طرح نسخه الکترونیک را از دیگر افتخارات سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: این طرح همچنین افتخاری برای دولت است و گامی بسیار ارزشمند برای ارتقای همه جانبه خدمات درمانی در کل کشور محسوب می‌شود.

سالاری توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعات مردم به شعب تأمین اجتماعی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: اجرای طرح ۳۰۷۰ برای ارائه غیرحضوری ۳۰ خدمت و کاهش ۷۰ درصدی مراجعات مردم شعب تامین اجتماعی را خلوت کرد و ۳۰ خدمتی که رونمایی شده است را دائماً بررسی می‌کنیم تا اشکالات احتمالی در اسرع وقت رفع شود و برای این خدمات به زودی به جایی می‌رسیم که ارائه این خدمات در شعب متوقف شود.

وی همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازمان تأمین اجتماعی را نیز ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: در بودجه ۱۴۰۰ هر پیشنهادی که به ضرر سازمان تأمین اجتماعی بود، حذف و هر قانونی که برای ارتقای خدمات این سازمان مورد نیاز بود، تصویب شد.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: از زحمات و تلاش‌های صادقانه مدیرعامل و مجموعه مدیریتی و کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی بابت پیگیری و تلاش در راستای تحقق خواسته‌ها و مطالبات بازنشستگان در متناسب‌سازی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: از هفته دوم فروردین جلسات مرحله دوم متناسب‌سازی موضوع ۸۹ هزار میلیارد تومان را شروع کردیم و روز‌های بسیار زیادی با مشغله فراوان داشتیم. احکام اولیه‌ای که صادر شده بود با دستور و موافقت دکتر سالاری اصلاح شد تا بازنشستگان بعد از سال ۹۵ نیز افزایش قابل توجهی داشته باشند و بازنشستگان سخت و زیان آور نیز با سنوات ارفاقی مشمول شدند.

بیات ادامه داد: با اقدامات انجام شده در نهایت افزایش حقوق هیچ بازنشسته‌ای کمتر از ۵۰ درصد نخواهد بود و در مجموع از همه ظرفیت‌های ممکن برای افزایش حقوق بازنشستگان استفاده شده است.

وی با تشکر از تمامی مسئولان و مدیران کشوری و دستگاه‌های مختلف برای همراهی و حمایت سازمان تأمین اجتماعی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: انتظار بازنشستگان تامین اجتماعی این است که هر نوع پرداختی و تغییر و ارتقا حقوقی که برای بازنشستگان کشوری و لشکری انجام می‌شود برای ما نیز لحاظ شود.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
بازنشسته تامین اجتماعی
0
1
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای سالاری از سال 98تا الان قیمت همه چیز بیشتر از سه برابر شده شما خبر نداری مگر قرار نبود حقوق ما هم به اندازه حقوق بازنشستگان کشوری بشود پس چه شد این چه متناسب سازی بود فقط بلدید ما را مسخره کنید بی عرضه ها
بازنشسته ازکارافتاده
0
2
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
باسلام، خواهش ما از رسانه‌های خبری اینه که صدای ما را به گوش مسئولین و مخصوصا آقای صادقی برسانند... چون این افزایش 2ونیم برابری برا ما ازکارافتادگان اجرا نشد.. حقوق ما ازکارافتادگان در اسفند 98....1708000تومن بوده که با افزایش 2ونیم برابری باید 4270000تومن میشد... ولی حقوق همه ما ازکارافتادگان کلی با حق عائله مندی و حق اولاد و معیشت و.. 3800000 شده که از گفته آقایان 470هزار تومن کمتره... خواهشا صدای ما ازکارافتادگان کلی، که اکثرا دچار نقص عضو یا مثل بنده ضایع نخاعی و معلولیت شدید هستیم، را به گوش مسئولین برسونید. ممنون
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام جناب اقای سالاری گل ما که عادت داریم از این فرمایشت بشنویم ولی تو خودت خراب نکن تو اونه دیدی ولی کدو ب ان بزرگی را ندید
اقای سالاری از سال 96تا حالا همه چیز 10برابرشده ،مثلامسکن چای مایحتاج شما فرمایش کردی 2/5 برابر حقوق افزایش پیدا کرده،دیدی کدو بان بزرگی را ندیدی ،عزیزم این هایی که شما باهشون حرف می زنی؟؟خیلی مدیرتر،عاقل تر،انسان تر باشعور تر از جنابعالی هستند اینقدر چرت وپرت نگو مثل رئیست نباش
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت پفک از پارسال تا الان ٥ برابر شده خیلی هنر کردین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

معاون اول جدید قوه قضاییه کیست؟