تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
پورعلی در چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل عنوان کرد:

حفظ امنیت کیش با هوشیاری، زمان شناسی و اقدامات به هنگام

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به موقعیت کیش درخلیج فارس و خاورمیانه بر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل تاکید کرد.

منطقه آزاد کیش
اقتصاد۲۴- سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی این سازمان در چهارمین جلسه شورای پدافند غیر عامل که امروز ۱۹ اردیبهشت در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، آمادگی مقابله با تهدیدات را هدف اصلی برگزاری شورای پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: آمادگی همه جانبه یکی از مولفه‌های قدرت ملی در هر کشور و عامل مدیریت مناسب برابر تهدیدات است.

وی افزود: آمادگی مقابله با دشمنان پایداری و قدرت بیشتری را در عرصه حاکمیت رقم میزند که این امر جز با هماهنگی و تمرین میسر نخواهد شد.


بیشتر بخوانید:  اولویت کیش، رفع موانع توسعه و تولید


سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تشریح تفاوت شورای هماهنگی پدافند غیرعامل با ستاد بحران افزود: ما در بحران با حوادث غیرمترقبه روبرو هستیم و مسئولیت پدافند غیرعامل نیز روز به روز در کشور اهمیت بیشتری می‌یابد.

پورعلی مقابله با تهدیدات ناشی از اقدامات غیر نظامی، سایبری، بیولوژیکی و آسیب زدن به حوزه‌های انرژی و زیر ساختی دشمن را از شیوه‌های مرسوم و جاری جایگزین حمله نظامی برشمرد و تصریح کرد: حساسیت‌های پدافند غیرعامل بسیار متفاوت با مدیریت بحران است و این دو نباید از سوی رسانه‌ها به اشتباه عنوان شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: ابلاغیه، تصویب نامه، شیوه نامه و دستورالعمل‌های سازمان پدافند غیرعامل در مواقع پیشگیری و مقابله، ناشی از همین خواستگاه است که با حضور کارشناسان آن سازمان در جزیره کیش نقاط پر آسیب و در معرض تهدید، شناسایی و معرفی می‌شوند و کمیته‌های دائمی و کارگروه‌های پدافند غیرعامل نیز باید با این دیدگاه به موضوعات جزیره بپردازند.

سعید پورعلی از اجرای ۴ رزمایش قطع برق و تخلیه اضطراری بندر در سال جاری خبر داد و گفت: این موارد موجب آمادگی هرچه بیشتر جزیره کیش در برابر حوادث غیر مترقبه یا تهدیدات احتمالی دشمن خواهد بود.

به گفته پورعلی طرح جامع پدافند غیرعامل جزیره کیش به عنوان نخستین طرح مطالعاتی در همین حوزه، چندین سال در دستور کار بود که خوشبختانه سال گذشته با نگاه و نظر سازمان پدافند غیرعامل که خود در مورد مجریان این طرح مستقیم اظهار نظر و آن‌ها را انتخاب می‌کنند به نتیجه رسید تا از طریق شیوه نامه‌ها و دستور العمل‌هایی در زمینه اجرای این طرح در جزیره اقدامات خوبی انجام شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از همه دستگاه‌ها خواست تا به گفتمان سازی در حوزه پدافند غیرعامل توجه ویژه داشته باشند و از طریق گزارشات موردی در جلسات، تولید محتوا، برنامه‌های تلویزیونی و استفاده از فضای مجازی در خصوص پدافند غیرعامل اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه منطقه آزاد کیش ارتباط بسیار خوبی با سازمان پدافند غیرعامل دارد و سال گذشته ۳ نوبت کارشناسان این حوزه در کیش حضور پیدا کرده و به تک تک دستگاه‌های اجرایی به ویژه صدا و سیما سرکشی و نقاط آسیب تمامی آن‌ها ارزیابی و گزارش تهیه کردند.

پورعلی با تاکید بر استمرار جلسات کارگروه‌های پدافند غیر عامل افزود: تدوین برنامه‌هایی برای مباحث پدافند غیرعامل نتیجه تشکیل کارگروه‌ها است و باید سعی کنیم به صورت فصلی یک جلسه با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شود تا با اطلاع از گزارشات کارگروه‌ها به طور مستقیم، اقدامات لازم انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:کیش محیط امن و آرام با ضریب امنیتی بالا در منطقه مهمی مانند خلیج فارس و خاورمیانه است که درگیری‌های زیادی پیرامون ما در سطح منطقه وجود دارد و بسیاری از کشور‌ها نیز از این مسائل در امان نبوده اند، بنابراین توجه به چنین موضوعی این پیام را به همراه دارد که باید برای حفظ امنیت با هوشیاری، زمان شناسی و اقدامات به هنگام حرکت کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش استقلال، پیشرفت و عزت هر کشور و حفظ کردن آن در مقابل بسیاری از تهدیدات فزون خواهانه منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای را در گرو هوشیاری برای مقابله با این تهدیدات عنوان کرد.

سعید پورعلی در پایان، انتخابات را یکی از مقاطع زمانی مهم برای جلوگیری از توطئه‌های دشمن عنوان و تصریح کرد: ما در پدافند غیرعامل بر موضوع انتخابات متمرکز هستیم و پس از تشکیل جلسه کمسیون امنیتی تصمیم گیری و هماهنگی‌ها در خصوص انتخابات نیز انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش منطقه آزاد کیش در حوزه پدافند غیرعامل با اقداماتی که در طول سال انجام داده است، ۷ برنامه کلان را در دستور کار دارد که موافقت نامه‌های آن نیز با سازمان پدافند غیرعامل مبادله شده و این برنامه‌ها برای افزایش آمادگی و مقابله اجرا می‌شود.

محمد صادق سرافراز مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه گفت: بنا بر رهنمود‌های مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل مانند مصون سازی بدن است، همانگونه که تلاش می‌کنیم با کشف و تزریق واکسن کرونا بدن را در برابر ویروس واکسینه کنیم، زمانی که پدافندغیرعامل نیز به درستی اجرا شود، تهاجم دشمن بر کشور هیچ اثری نخواهد داشت و ضربه و آسیبی به ما وارد نمی‌شود.

سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش لازمه مقابله موفق در برابر تهدیدات دشمن را انسجام، هماهنگی و برنامه ریزی عنوان کرد و افزود: پدافند غیرعامل حرکتی عملیاتی است و مانور یکی از محور‌های مهم این حرکت است.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه دکتر آهنگران مدیرعامل سازمان به موضوع پدافند غیرعامل و اعلام آمادگی کامل در این خصوص بیان داشت: ما با تمام توان، آماده همکاری با همه نهاد‌ها و ارگان‌ها در این زمینه هستیم و هر اقدامی در سطوح مختلف لازم باشد ۱۰۰ درصد همکاری خواهیم کرد.

سرافراز گفت: موقعیت جغرافیایی کیش موضوع حائز اهمیتی است که تهدید‌ها و آسیب‌ها نیز در چنین شرایطی با سرزمین اصلی بسیار متفاوت‌تر و بیشتر خواهد بود از این رو پدافند غیرعامل باید مورد توجه و برنامه ریزی دقیق تری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید با تمام ظرفیت و توان جهت مقابله با تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل آماده باشند و این مهم به جد باید از سوی مدیران نهاد‌ها و سازمان‌ها برنامه ریزی شود.

محمد صادق سرافراز با اشاره به روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان، این لحظات را فرصتی مغتنم برای کسب بهره معنوی برشمرد و اظهار داشت: امید دارم همه ما در این روز‌های پایانی مورد توجه و نگاه ویژه خداوند مهربان قرار گیریم.

گفتنی است در چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل منطقه آزاد کیش موضوعاتی از جمله تلاش برای تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل، اولویت بندی تهدیدات دشمن و آسیب پذیری در بخش‌های مختلف، سازمان دهی تیم‌های عملیاتی برای مقابله با شرایط اضطراری و ارتقاء توانمندی‌های آنها، طراحی چگونگی اداره امور مردم در شرایط خاص با مشارکت هلال احمر، مشارکت در توزیع خدمات و امکانات مورد نیاز مردم در شرایط تهدیدات احتمالی دشمن، تدوین دستورالعمل‌های شرایط بحرانی برای پشتیبانی و ارائه خدمات عمومی، ایجاد هماهنگی بین ارگان‌های مختلف، طراحی و پیش بینی امکانات جستجو همچنین تداوم خدمات حوزه پشتیبانی و شهری در شرایط تهدید، تهیه و اجرای سناریوی تمرین برای رزمایش عملیاتی در راستای آمادگی برای مقابله با تهدیدات احتمالی به عنوان اهم اقدامات انجام شده این شورا و کارگروه‌های مربوط در سال ۹۹ عنوان شد.

نمایندگان گارگروه‌های امور زیربنایی، انرژی و آب، بهداشت، سلامت و امنیت غذایی، پشتیبانی و تامین منابع مالی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، عمران، آب و خدمات همچنی کارگروه فرهنگی و حفاظت فیزیکی نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد ماه‌های قبل و برنامه‌های پیش رو ارائه کردند

منبع: منطقه آزاد کیش
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
برچسب منتخب
# مناطق آزاد

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

معاون اول جدید قوه قضاییه کیست؟