تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
رئیس انجمن بلاکچین ایران:

درباره مدیرعامل کریپتولند هشدار داده بودیم

رئیس انجمن بلاکچین ایران با بیان اینکه قبلا بارها در مورد کلاهبرداری سینا استوی هشدار داده بودیم، گفت: در بازار رمز ارز بسیاری از توکن ها برای کلاهبرداری وارد می شوند.

مدیرعامل کریپتولند

اقتصاد ۲۴ - وجود کلاهبرداران در بازار رمز ارز‌ها از طرفی و همچنین ریسک پذیری و تاثیرات جهانی این حوزه باعث شده است که برخی با تردید، استرس و نگرانی‌های زیادی وارد این بازار شوند. اما آیا در ایران می‌توان به طور قطع اعلام کرد که حوزه رمز ارز‌ها ساماندهی شده و از بستری امن برخوردار است؟

در این خصوص گفتگو با سپهر محمدی، رئیس هیات مدیره انجمن بلاک چین ایران و فعال حوزه رمز و ارز را بخوانید:

انجمن بلاک چین بار‌ها به مشکوک بودن توکن بی آر جی هشدار داده بود

رئیس هیات مدیره انجمن بلاک چین ایران درخصوص دستگیری سینا استوی و امکان کلاهبرداری در بازار رمز ارز‌ها گفت: در بازار رمز ارز بسیاری از توکن‌ها اساسا برای کلاهبرداری وارد می‌شوند و مردم باید این موضوع را بدانند. توکن بی آر جی از ابتدا به شدت مشکوک بود. انجمن بلاک چین ایران هم بار‌ها در این مورد هشدار داده بود. به هر حال مردم باید هشیار باشند. اتفاق جدیدی هم نیست. صد‌ها و شاید هزاران توکن کلاهبرداری در این بازار وجود دارد؛ لذا در کل هیچ ارتباطی به بازار رمز ارز‌ها ندارد. بیت کوین، اتریوم و رمز ارز‌های معتبر فراوانی وجود دارند که قابل اعتماد هستند. در مقابل رمز ارز‌های بی اعتباری هم مانند اسکم، پانزی و امثال این‌ها هم فراوان هستند. مردم باید با نظارت کارشناسان به پروژه‌های رمز ارزی که از آن آگاهی دارند وارد شوند.

رئیس کل بانک مرکزی نگاه همه یا هیچ به بازار رمز ارز دارد

وی درخصوص مسدودسازی و محدودیت‌هایی که برای صرافی‌های رمز ارز وجود دارد گفت: نامه رئیس مجلس بسیار نامه منطقی است. در این نامه درخواست ضابطه‌مند کردن صرافی‌ها را دارند، که انجمن بلاک چین هم از این مورد استقبال می‌کند. ولی متاسفانه بانک مرکزی نسبت به حوزه رمز ارز‌ها نگاه همه یا هیچ دارد و به جای ضابطه‌مند کردن این بازار، تصمیم به بستن درگاه‌های صرافی‌ها دارد. در صورتی که روش درست همان مواردی است که در نامه رییس مجلس به آن اشاره شده است که صرافی‌ها براساس یک ضوابطی فعالیت خود را ادامه دهند. حتی در این مورد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم به این موضوع تاکید داشته اند که هدف مجلس بستن صرافی‌های رمز ارز نبوده است. بلکه هدف مجلس ضابطه‌مند کردن صرافی‌ها است.

بازار رمز ارز‌ها انجمن صنفی ندارد / برای صرافی‌ها از سوی بانک مرکزی و یا نهاد دیگری جواز خرید و فروش رمز ارز صادر نشده است

محمدی در پاسخ به وجود صرافی‌های مجاز رمز ارز‌ها در کشور با بیان این که انجمن بلاک چین ایران یک انجمن علمی است نه انجمن صنفی، گفت: انجمن ما درخصوص استاندارد‌های یک فناوری اظهار نظر می‌کند، ولی در این بحث که کدام صرافی معتبر است و کدام صرافی معتبر نیست، وارد نمی‌شود. اگر یک پروژه‌ای از جهت علمی کلاهبرداری محسوب شود، انجمن بلاک چین ایران ورود می‌کند و اظهار نظر می‌کند. اما انجمن بلاک چین ایران نه به هیچ صرافی مجوز داده است و نه در این خصوص برنامه‌ای دارد. ان شاالله در آینده درباره استاندارد‌هایی که باید صرافی‌ها رعایت کنند، برنامه‌ای را تدوین می‌کنیم. مثلا درباره این که چه کیف پول استانداردی داشته باشند که امکان هک وجود نداشته باشد و به صرافی‌ها اعلام می‌کنیم. انجمن ما تنها اظهارنظری که در ماه گذشته به آن ورود کرده است این است که خرید و فروش رمز ارز توسط صرافی‌ها غیرقانونی و غیرمشروع نیست و قانونی و مشروع است. اما به طور کلی در ایران صرافی مجاز، به این معنا که بانک مرکزی یا نهاد دیگری جواز خرید و فروش رمز ارز صادر کرده باشد، تا به امروز در کشور نداریم.

این فعال رمز ارز درباره عدم وجود انجمن صنفی در حوزه رمز ارز در ایران گفت: انجمن فین تک یکی از انجمن‌های فعال در این حوزه است. همچنین نظام صنفی رایانه‌ای کشور، یکی از نظام صنفی است که در این زمینه فعال است. اما در کل هنوز صنف به معنای واقعی کلمه که برای صرافی‌های رمز ارز مجوز صادر کنند، وجود ندارد که امیدوار هستیم به طور قانونی تدوین و شرایط در این زمینه مهیا شود.

هر سال در آستانه تابستان مشکل برق داریم!

وی درباره بحث‌های مطرح شده درخصوص مصرف برق ماینینگ‌ها گفت: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان اخیرا گفته است حتی اگر شب‌ها شمع روشن کنیم و با برقی که استفاده می‌کنیم رمز ارز تولید کنیم ارز آوری قابل توجهی خواهد داشت. این که اولویت با نشستن در تاریکی است یا دستگاه‌های ماینینگ، بحث اصلی نیست. مهم این است که مدیریت خود را قویتر و از قبل برنامه ریزی کنیم. مدیران وزارت نیرو چندین سال است که در آستانه تابستان به یاد این می‌افتند که تولید برق نداریم. در این همه سال چرا تمهیدات لازم در حوزه تولید برق اندیشیده نشده است؟ چرا فشار این مساله را بر صنعت استخراج گذاشته اند؟ بهتر است نگاهشان به سوی بهره ور شدن تولید و حمایت از تولید برق باشد، به طوری که تولید کننده تشویق و وارد بحث تولید برق بشود. نه این که همیشه متضرر و طلبکار وزارت نیرو باشد.


بیشتر بخوانید: مدیرعامل کریپتولند بازداشت شد


این فعال رمز ارز تاکید کرد: وقتی برخورد‌هایی صرفا دولتی، که بهره ور هم نیست، درباره موضوع برق وجود دارد، این می‌شود که ما هر سال مشکل کمبود برق داریم. وقتی مدیریت ما در این زمینه قوی‌تر بشود، طبعا تولید برق افزایش پیدا می‌کند و هم می‌توانیم نیاز داخل را رفع کنیم و هم می‌توانیم به کشور‌های دیگر برق صادر کنیم. نگاه‌ها اگر اصلاح شود من فکر می‌کنم کشور ما ظرفیت تولید برق به اندازه همه مصارف لازم را دارد.

وی همچنین تاکید کرد: مردم باید با دانش کافی وارد بازار رمز ارز‌ها شوند. انجمن بلاک چین هم از ابتدا با آموزش کار خود را آغاز کرد و آموزش برجسته‌ترین فعالیت انجمن بوده است. کلاس‌های آموزشی در دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه و دیگر مکان‌های عمومی سطح شهر برگزار کرده است. در شهر‌های تهران، شیراز، مشهد، تبریز کردستان و سنندج و هرجایی که توانستیم جلسات آموزشی برگزار کردیم و این شیوه را ادامه می‌دهیم. در حال حاضر به دلیل وضعیت بیماری کرونا به صورت آنلاین و غیرحضوری فعال هستیم. درصدد هستیم که کلاس‌های آموزشی این حوزه را ساماندهی کنیم که اساتید معتبر در این زمینه وارد بشوند. متاسفانه در این حوزه اساتیدی که دانش کافی ندارند، به دلیل بالا بودن هیجان بازار وارد می‌شوند. ما درصدد هستیم اساتید این حوزه را ارزیابی کنیم و به اساتید این حوزه رنکینگ بدهیم که این این حوزه هم ساماندهی شود. درخواست ما از صدا و سیما این است که به این موضوع وارد شود تا مردم با این حوزه بیشتر آشنا شوند که ضرر نبینند.

ریسک رمز ارز‌ها بسیار بسیار بیشتر از بورس است

محمدی درخصوص ریسک پذیری بازار رمز ارز گفت: حوزه رمز ارز بسیار بسیار بیشتر از بورس ریسک پذیر است. بازار بورس حداقل نظارت نهاد ناظر را دارد، اما در حوزه رمز ارز هیچ نهاد ناظری وجود ندارد. مورد دیگر این است که در حوزه رمز ارز به راحتی قیمت‌ها دستکاری می‌شود. در حدی که ایلان ماسک با خبر‌ها و توییت‌هایی که رسانه‌ای می‌کند، قیمت‌ها را به راحتی دستکاری می‌کند و جرم هم شناخته نمی‌شود. اما در حوزه بورس دستکاری قیمت‌ها جرم محسوب می‌شود و مجازت دارد؛ لذا حوزه رمز ارز‌ها بسیار خطرناک‌تر و پر ریسک‌تر از بازار بورس است و مردم بایستی با دانش کافی وارد این حوزه شوند؛ بنابراین همیشه توصیه می‌کنیم که مردم آن دارایی‌هایی را وارد بازار رمز ارز‌ها کنند، که با از دست دادن آن سبک زندگی و روال معمول زندگی شان تغییر نکند. به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم مردم خانه و ماشین خود را بفروشند.

رمز ارز‌ها قابلیت و ظرفیت ارزش افزوده، بسیار بسیار بالایی دارند

وی درباره چشم انداز رمز ارز‌ها در ایران گفت: رمز ارز‌ها به دلیل این که با پارادایم جدید وارد شدند، غیر متمرکز هستند. همچنین از فناوری متن باز و قابلیت نوآوری باز استفاده می‌کنند و قابلیت همکاری باز را ایجاد می‌کنند. همه این مسائل با قابلیت تاثیر شبکه ای، باعث می‌شوند که امکان و ظرفیت این را داشته باشند که تا چند صد برابر ارزش افزوده ایجاد کنند. در این بین کلاهبرداری هم وجود دارد که باید شناخته و مدیریت بشود و باید از آن برحذر بود. اما خلاقیت‌ها و ایجاد ارزش‌ها تا ظرفیت بسیار بسیار بالایی هم در این حوزه وجود دارد که می‌توانیم از آن بهره‌مند بشویم. وقتی این قابلیت وجود دارد که یک پروژه تعریف شود و هر عضو آن در ایران، آرژانتین، چین و آمریکا دور هم جمع بشوند و برای رفع این مشکل همکاری کنند، این باعث ارزش افزوده بسیار بالایی می‌شود که زاده رمز ارز‌ها است. نباید این موضوع فراموش شود و به آن بی اهیمت باشیم.

قوانین و آیین نامه‌ها متناسب با حوزه رمز و ارز‌ها نیست

محمدی در ادامه درخصوص ایجاد بستر مناسب و امن در حوزه رمز ارز‌ها از سوی دولت گفت: از طرف سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی می‌توانم بگویم که انجمن بلاک چین تلاش کرده است که انجمن‌های صنفی و قانونی در این حوزه را ساماندهی کند. از سوی دیگر پروژه‌های فریب و کلاهبرداری را شناسایی و به مردم و دولت معرفی کردیم تا برخورد مناسب با آن انجام شود. این ماموریت و رسالت انجمن بوده است و ان شاالله ادامه خواهد داشت. اما دولت هم بایستی چهارچوب‌ها و قوانین لازم را در این زمینه تدوین کند تا هم مردم و هم دولت و هم بخش خصوصی بتوانند در این حوزه فعالیت کنند. متاسفانه قوانین و آیین نامه‌هایی که تا به امروز از سوی دولت و مجلس مصوب شده است، متناسب با این حوزه نبوده است.

برخورد دولت با رمز ارز‌ها حکایت فیل در خانه تاریک است

رئیس هیات مدیره انجمن بلاک چین ایران تاکید کرد: رمز ارز‌ها نوعی جدید از دارایی هستند که ممکن است پول یا ارز یا سهام یا توکن خدماتی یا گواهینامه و یا قرارداد هوشمند باشند. ممکن است قابل استخراج باشد و ممکن است قابل استخراج نباشد. اما متاسفانه برخورد دولت و مجلس با این حوزه فقط نگاه ارز قابل استخراج است و بقیه رمز ارز‌های این حوزه به طور کلی مغفول واقع شده است. در حالی که باید نگاه جامع باشد و فقط به یک قابلیت این حوزه نگاه نشود. برخورد با این حوزه داستان فیل در خانه تاریک است. هر کس از دیدگاه خود رمز ارز را تعریف می‌کند و باقی رمز ارز‌هایی که قابلیت استخراج ندارند از این قانون خارج است. در حالی که به این شکل نیست و ما رمز ارز‌ها را باید به عنوان دارایی دیجیتال شناسایی کنیم. بدانیم که دارایی دیجیتال انواع و اقسام ماهیت‌ها را دارا هستند؛ بنابراین نمی‌شود با همه این موارد یک برخورد واحد انجام شود. شاید بهتر است بگویم که واژه رمز ارز واژه درستی برای این حوزه نیست. چون تداعی گر این است که همه ارز هستند. شاید واژه رمز ارزش یا رمز دارایی بهتر باشد.

وی درباره ظرفیت بازار رمز ارز در شرایط تحریم گفت: حوزه رمز ارز‌ها یا رمز دارایی‌ها ظرفیت‌های زیادی دارند. زیرا در شرایط تحریم حداقل یک راه تنفسی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان کوچک و متوسط در بخش خصوصی محسوب می‌شود. از همه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ درخواست می‌کنیم که سیاست آتی خود را در زمینه رمز ارز‌ها یا رمز دارایی‌ها شفاف کنند تا مردم بتوانند براساس آن تصمیم گیری کنند.

محمدی در آخر گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت و کانال انجمن از آخرین اخبار این حوزه با خبر شوند. ما اولین منبعی بودیم که حدود ۴ ماه پیش در کانال انجمن در مورد پروژه بی آر جی مربوط به سینا استوی را اطلاع رسانی کردیم و به مردم هشدار دادیم که از پروژه بی آر جی بر حذر باشند. اخیرا بر پروژه بی آر جی رسیدگی شد و با ورود دادستان با این پروژه برخورد لازم انجام شد.

منبع: رکنا

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
هیوا
0
0
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
طرف توکن قلابی زده خوب چرا پول مردم رو بلوکه کردید. تکلیف مردم رو معلوم کنید . دو روز برداشت صرافی را فعال کنید حداقل از این صرافی بیایم بیرون
بنده خدا که اعتماد کرده
0
0
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خوب که فکر میکنم میبینم دقیقا همون بلای بورس را میخوان در بازار ارز در بیارن و پولهای مردم را بلوکه کنند.چون کریپتولند صرافی بزرگ و معتبری بود.به بهانه اون توکن سایتش را بستند.این حمایت و صیانت از سرمایه های مردم نیست.خوب میدونید که بیشتر کاربران فقط جهت تهیه تتر به این صرافی میومدند.لطف کنند و سایت را باز کنند که مردم پولهایشان را بردارند.البته بعدش همانند بورس اعتمادشون را از صرافیها از دست میدهند و دیگه از صرافیها نمی خرند.
امید
0
0
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
مدیران و کارکنان محترم این سایت خبری محض اطلاع بگم خودتونو به نفهمی نزنید .اولا صرافیه کریپتولند هیچ کلاه برداری نکرده بود ...و خیلی عالی داشت به ما خدمات ارائه میداد تا اینکه سر و کله دولت پیدا شد و هم اون بیچاره رو بیخودی گرفتن هم سرمایه مارو بلوکه کردن و مارو هم مالباخته خطاب میکنن .ما هیچ شکایتی از آقای استوی نداریم و اگر هم مجبورا تو سایت گرداب فرم پر کردیم به معنی شکایت از آقای استوی نیست ....فهم خودتونو بابا ببرین لطفا
سامان
0
0
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خب نتیجه؟!!!!!!!!
زندگی
0
0
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
بازم دارن جلو یه کم راحتی مردم رو می‌گیرن . وگرنه کسی کار خلاف نکرده . و بلوکه کردن دارایی مردم نادرست ترین کار ممکن بود .
Saeed
0
0
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
سایتو باز کنیو
محمد
0
0
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
گیریم که گوشت دست گربه بود که ما میدونیم که نبود و خطایی از صرافی سر نزده بود خدماتش هم مطلوب بود حالا چه کنیم که گوشت به دست گرگ افتاده بدست گرگ درنده و سارق حالا چ کنیم؟ما مالباخته نیستیم ما اشخاصی هستیم که از ما پولمان سرقت شده اما نه توسط دزد توسط قاضی
هیوا
0
1
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مدیر عامل هیچ پولی از ما ندزدیده که ما را مالباخته اعلام میکنید. مگر اینکه بخواهید خود شماها سرمایه های ما را به تاراج ببرید
مهدی
0
0
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
این صرافی که شاکی خصوصی نداره .. ...... پس چرا به ما به عنوان مال باخته اطلاق میشه ... چرا باید مردم و افکار عمومی بر علیه نظام شکل بگیره ..اینا همه از دل مردم هستند .. سایت رو با نظارت باز کنید . البته خیلیها رمز ارزی که خریدند به امید بیش از یک سال خریداری کردند
سعید
0
0
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام. واقعا ما مالباخته نیستیم
گیر یک یا چند نفر ادم ندانم کار ندانکار فکر میکنن بمب کشف کردن . افتادیم واقعا ما شکایتی خصوصی نداریم الان میخاید شاکی خصوصی جمع کنید تو گرداب طرف بندازین تو حلفدونی
. این اقا یک ارزی درست کرده برید بابت ارز قلابی دهنش سرویس کنید . ولی صرافی رو یک نفر بزارید ابتدا تا 100 میلیون باز کنه مشکل خیلی ها حل می شود تو مرحله بعد با نظر همون قاضی برید رو دویست میلیون ها . یک نفری گفته بود ممکنه بعضی پولها مربوط به brg است . اقای محترم بی ار جی ارز بزرگی بوده با 50 میلیون و ده میلیون 4 تا ادم خرده پا ربطی به بی ار جی نداره
خواهشا سطح درک ببرین بالا . پول میلیاردی ممکنه مربوط باشه بررسی کنید . تکلیف عده زیادی با باز کردن سایت تا صد میلیون حل میشه .
امیر
0
0
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
همیشه از ماکیاولی بد یاد میشه اما ببینید تو کتاب شهریار چی میگه نکته ای که این حکومت به دست فراموشی سپرده . ماکیاولی : فرمانروا باید مراقب باشد که مورد تنفر قرار نگیرد، زیرا تنفر اساس پشتیبانی مردم را، که قدرت او متکی به آن است، ضعیف خواهد کرد. برای جلوگیری از این بدخواهی ها فرمانروا باید به اموال و ناموس اتباع خود احترام گذارد. ممکن است او برخی از اتباع را مجازات کند، و این کار را هم حتی با کشتن آن ها انجام دهد، اما از همه مهم تر او باید «از دست یازیدن به مالکیت و دارایی دیگران خودداری کند، زیرا انسان ها مرگ پدر را آسان تر فراموش می کنند تا از دست رفتن اموال موروثی را.
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
ما که از صرافی راضی بودیم نه به اموال ما خیانتی کرده بود تو این مدت نه کلاهبرداری شده بود الان که میگین جریان کلاهبرداری و اینا باشه ولی ما نه توکن داریم نه کلاهبرداریم فقط از این راه خرج و مخارج زندگی و با این وضع در میوردیم خواهشا صرافی و باز کنین ملت پولاشونو برداره خدارو خوش نیس این همه استرس و فشار عصبی میکشیم
بهزاد
0
0
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
رییس انجمن بلاکچین خودش کلاهبرداره چطثر راجع به یک کلاهبردار دیگه هشدار داده؟
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ما مالبخاته نیستیم مال مارو مسولین دزدین.نمیدونم دم انتخابات کدومشون پول کم اوردن.واقعا جای شرمه.به پول ملت هم رحم نمیکنن.خنده داره این مملکت داریتون.با این کارا ابروی ایران و ایرانی رو بردین.همه جای دنیا رسوا شدین.ما از استوی شکایت نداریم.شکایت ما فقط از مسولین دزد هست که پول ما رو بیجا بلوکه کردن.
یه عرض ادب هم به اقای قالیباف که همیشه در صحنه و به فکر مردمه.
خیلی ازون پولا براحتی از در خارج شده کسی هم جیزی نگفته الان دارن حال میکنن تو کشور های دیگه.یکمم به اونا حساس باش .
احمد
0
0
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
آقا این یارو اصلا قاتل شما پول ما رو چرا گرفتید شما احیانا دزد نیستید؟
ابراهیم
0
0
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
واقعا متوجه نمیشم
سایت رو باز کنید که افراد حقیقی بتونن پولهاشونو برداشت کنن
یعنی اینقدر اینکار سخته
هر موقع کار افتاده دست کلانتری و دادگاه بابای ملت دراومده
ماه هم پولمونو لازم داریم
ابوالفضل وکیلی
0
0
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
۹۴ میلیارد دلار پول مردم بلوکه شده به خاطر هیچی
حمید
0
0
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰
لطفن پول مردم بدین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حرکت جدید و معنادار یکتا ناصر علیه منوچهر هادی + عکس

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

مشکلات اقتصاد ایران چیست؟

فیلم/ نیوشا ضیغمی: یک زلزله هشت ریشتری زندگی ام را ویران کرد

از دایی و فردوسی‌پور تا خنده‌های کفاشیان

پیش‌بینی‌ها برای جنگ روسیه و اوکراین

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول