تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

حناچی: کرونا ماهیانه ۱۰۰میلیارد تومان هزینه به بخش حمل و نقل تحمیل کرد

شهردار تهران از تحمیل هزینه ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش حمل و نقل شهرداری تهران با شیوع کرونا ویروس خبر داد وگفت: بسیاری از بوستان هایی که در این دوره مدیریت شهری احداث شده است برج باغ هایی بودند که قرار بود برای آنها پروانه صادر شود اما با تدبیر به بوستان ها تبدیل شدند.

حناچی

اقتصاد ۲۴ -  پیروز حناچی در نشست خبری امروز که با حضور معاونین خدمات شهری و امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: در خیابان ولیعصر از موضوعات محوری است که از نیمه دوم سال ۹۶ این خیابان به واسطه درختان چنار که ۱۸ هزار اصله بود و در طول ۲۰ کیلومتر تنها ۶۰۰۰ درخت از آن باقیمانده بود. ظرف مدت سه سال بیش از ۳۰۰۰ درخت در این مسیر کاشته شد که نقش بسیار موثری داشتند.

شهردار تهران ادامه داد: شهرداری تهران در این مدت مسئولیت های مضاعفی را تقبل کرده است. برای مثال بوستان های جنگلی که نگهداشت آنها به ویژه در فصول مختلف و سال های خشکسالی و ترسالی نیازمند شیوه خاصی است و بر عهده سازمان جنگل ها و مراتع است؛ اما با توجه به شرایط دولت این سازمان امکان نگهداری این جنگل ها را نداشت. لذا شهرداری تهران این کار را پذیرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به میادین میوه و تره بار در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در ارزیابی هایی که از خدمات ارائه شده شهرداری تهران از سوی شهروندان انجام شده میزان رضایتمندی مردم از عملکرد این سازمان مناسب بوده و ۳۰ تا ۳۵ درصد قیمت های محصولات ارائه شده در میادین نسبت به سطح شهر متناسب تر بوده است.

توسعه و تجهیز آتش نشانی

حناچی به توسعه کمی و کیفی سازمان آتش نشانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توسعه خوبی در تجهیزات و تعداد ایستگاه ها انجام شده و نتیجتا شرایط این سازمان با قبل از حادثه پلاسکو اصولا قابل مقایسه نیست.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع توافق اورژانس با سازمان آتش نشانی اشاره کرد و افزود: بی تردید در آتش سوزی های سنگین مجروح وجود دارد. لذا توافقی با اورژانس حاصل شد که علاوه بر کاهش زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه با بهره گیری از پدهای هلیکوپتری امکان انتقال مجروحین توسط بالگرد فراهم شد. بی تردید نقش این پدهای هلیکوپتر در زمان بحران بیشتر مشخص خواهد شد.

حناچی با اشاره به شیوع کرونا ویروس و هزینه هایی که این اپیدمی به شهرداری تهران متحمل کرده است گفت: حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ نفر روزانه در شرایط عادی تعداد متوفیان شهر تهران بوده که توسط سازمان بهشت زهرا مدیریت می شده اما در شرایط کرونا روزانه تعداد این متوفیان به دو برابر افزایش پیدا کرد. موضوعی که قابل مقایسه با سایر نقاط جهان بود اما کاری که بهشت زهرا(س) انجام داد در تاریخ این سازمان باقی خواهد ماند. این سازمان در کمال احترام و انجام شرعیات تلاش کرد گامی در جهت تصلی و همکاری با خانواده ها داشته باشد.

سازمان زیباسازی جور متولیان فرهنگ را هم می‌کشد

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در حوزه زیباسازی جور سازمان های متولی فرهنگ را سازمان زیباسازی به دوش می کشد افزود: ما در شرایط عادی و شرایط بحران در این حوزه اقداماتی را انجام دادیم که برخی از آنها در سطح ملی قابل توجه است. مثلا در موضوع هواپیمای اوکراینی شهرداری اقدامی که انجام داد از بسیاری اتفاقات بعدی جلوگیری کرد. در حوزه بین الملل نیز در حادثه دانشگاه کابل اقدام شهرداری تاثیر فراملی داشت که مورد تقدیر بسیاری در سازمان های بین المللی شد. ویدیو مپینگ میدان آزادی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و قطعا با ظرفیت های هنری بیشتر این کار را ادامه خواهیم داد. در حوزه حمل و نقل و مصرف سوخت نیز از ساختمان های خود شهرداری کار بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر را آغاز و ادامه خواهیم داد. بی تردید تلاش می کنیم موضوعات شهر با نگاه اجتماعی دنبال شود.


حناچی با اشاره به تلاش شهرداری برای توجه به موضوع محله محوری و اجرای پروژه های محله محور گفت: در سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های محله محور در نظر گرفتیم و برای سال جاری نیز همین میزان اعتبار برای پروژه ها اختصاص پیدا می کند که نقش بسیار تاثیرگذاری در ارائه خدمات به مردم دارد.

وی افزود: قطعا حس تعلق مردم به شهر موضوعی است که آنها را به شهروندان مشارکت پذیر تبدیل می کند. لذا این مسئله توسط شهرداری تهران پیگیری خواهد شد. در مورد گرمخانه های شهر تهران نیز خوشبختانه دو سال است که بر اساس سرمای فصل زمستان ما فوتی نداشته ایم و تلاش می کنیم در این بخش التیام بخش باشیم. از سوی دیگر تلاش شهرداری این بوده که اقدامات با استفاده از خلاقیت ارزانتر اجرایی شود. کاهش اختلاف شمال و جنوب شهر و همچنین کاهش هزینه های اداره شهر اکنون کاملا ملموس است. در مورد کرونا نیز حوزه های مختلف خدمات شهری به شدت در موضوع درگیر بودند اما خوشخبتانه با کاهش تعداد فوتی ها در تهران از ورود ۱۶۰ تا ۱۷۰ نفر به حدود ۴۰ نفر شرایط بهتر شده و امیدواریم این روند نزولی ادامه پیدا کند.

کاهش کودکان زباله گرد

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص کودکان کار در سطح شهر تهران و افزایش آنها گفت: کودکان کار و کودکان زباله گرد دو موضوعی هستند که باید از یکدیگر جدا شوند. قطعا ما با موضوع کودکان زباله گرد مقابله خواهیم کرد و در حال حاضر نیز تعداد آنها کاهش پیدا کرده اما در حوزه کودکان کار گستردگی بسیاری وجود دارد و این کار فراتر از شهرداری تهران است.

وی در خصوص فروش ساختمان اقدسیه گفت: در کشور بر اساس قانون عمل می کنیم و الزام قانونی در مورد ساختمان هایی که ثبت ملی شدند وجود دارد. شهرداری روزانه ممکن است صدها ملک را بفروشد و یا بر اساس ماموریت های خود املاکی را خریداری کند. بسیاری از آثار در تهران توسط شهرداری مرمت و سپس ثبت ملی شده اند اما ملک اقدسیه هر چند که ملک فاخری بود اما قدمت زیادی نداشت و ثبت ملی هم نبود.

شهردار تهران در خصوص حادثه ساختمان کلینیک سینا اطهر و خبر انفصال خدمت یکی از معاونان شهردار تهران در این حادثه گفت: نکته اساسی این است که اتفاقی که روی داد ریشه قانونی دارد. در قوانین ما آمده مطب های پزشکی می توانند در پلاک های مسکونی شکل بگیرند. این قانون در سال ۶۵ اصلاح شد و به مطب های پزشکی و حرفه های وابسته نیز اجازه داده شد که در پلاک های مسکونی فعالیت کنند. نتیجه این امر ایجاد کلینیک ها در واحدهای مسکونی بود. در مورد این پرونده گزارشی برای تخلفات ریاست جمهوری رفته بود و خبری هم در مورد رأی بدوی این موضوع منتشر شد که اعتراض بر روی آن انجام شده تا در تجدید نظر رای قطعی صادر شود اما بی تردید تا کنون هیچ رأی قطعی برای هیچ یک از مسئولین شهرداری تهران صادر نشده است.

هزینه‌های شیوع کرونا به شهر

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص هزینه های شیوع کرونا ویروس که به شهرداری تهران تحمیل شده است، گفت: برآورد اولیه ما در حمل و نقل نشان می دهد ماهیانه ۱۰۰ میلیارد در بخش های مختلف حمل و نقل به شهرداری تحمیل شده هر چند که در ساعات پیک در اتوبوس و مترو با مشکل مواجه هستیم، اما زمانی که کرونا حل شود نیز تعداد مسافران ما به قبل از اپیدمی بر نمی گردد. لذا رقم های سنگینی در این حوزه وجود دارد، بسیاری از کلانشهرها در دنیا که وضعیت اقتصادی بهتری دارند رقم های زیادی را از دولت دریافت کردند اما شهرداری تهران در این حوزه کمکی از دولت دریافت نکرده است.

حناچی در خصوص اظهار نظر برخی از اعضای پیشین شورای شهر تهران در خصوص تحویل شهری آباد به این دوره مدیریت شهری و تحویل شهری ویران برای دوره بعدی گفت: ما نه شهر آباد تحویل گرفته ایم و نه ویران تحویل می دهیم. ما تلاش کردیم راهبردها را اصلاح کنیم. حرف و عمل ما باید منتطبق باشد و در این راستا تلاش کردیم برنامه های عملیاتی در امتداد شعارمان باشد. قطعا کسانی که در دوره قبل کار کرده اند نیز تلاش کردند وضعیت بهتر شود.

شهردار تهران در خصوص ارزیابی معاونت اجتماعی شهرداری تهران نیز گفت: میان معاونت خدمات شهری و معاونت اجتماعی تفاوت های عمده ای وجود دارد. ما در خدمات شهری مسئولیت و اختیارات را توأمان داریم اما در معاونت اجتماعی همه اختیارات و مسئولیت ها با ما نیست اما شهرداری تلاش می کند با نگاهی فرهنگی به مشکلات خود بپردازد تا عارضه های کمتری داشته باشد.

حناچی در خصوص تبلیغات انتخابات نیز گفت: شهرداری فضای تبلیغات انتخابات را همچون دوره های گذشته فراهم می کند. در مورد ریاست جمهوری نیز اگر درخواستی از ما انجام شود تلاش می کنیم به صورت متناسب و عادلانه شرایط را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

هشدار اتحادیه طلا و جواهر به خریداران طلا

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ +جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت قند و شکر امروز

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

عکس/ دورهمی ستارگان سینما در یک کافه

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

سد چمشیر فاجعه آفرید

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ مهناز افشار: در ایران پسر بازی هم می کردم

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

اینفوگرافی/ ایران در جایگاه بیست و پنجم طولانی‌ترین ساعات کاری در جهان

ریزش هزار تومانی دلار در بازار آزاد

چرا با وجود جنگ ایران و اسرائیل، دلار از کانال ۷۰ به ۶۰ هزار تومان سقوط کرد؟/ تداوم کاهش قیمت دلار به این شرط

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

فیلم/ صادق بوقی در هواپیما هم سر و صدا کرد

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

بانک مرکزی متهم ردیف اول افزایش قیمت دلار/ چه کسی در ابتدای سال سکه و ارز را گران کرد؟

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

پیش بینی بورس امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

فیلم/ آوازخوانی بااحساس علیرضا بیرانوند

یوجین فاما؛ نظریه‌پرداز معاصر اقتصادی در حوزه بازارهای مالی

سه فایده فوق‌العاده عسل

غذا‌هایی که کبد شما را نابود می‌کنند

بهترین فیلم‌های ژانر درام سینمای جهان

ترکیب این خوراکی‌ها با آب خطرناک است

۵ فایده فوق‌العاده کره بادام زمینی

احتمال کاهش قیمت سکه تا ۴۰ میلیون تومان/ خیال خوش بازار طلا به پایان تنش‌ها/ کف قیمتی طلای ۱۸ عیار چقدر است؟

فیلم/ یک مقام ارشد پیشین اسرائیل: نتانیاهو یک پایان سیاه برایمان رقم خواهد زد

وعده‌های رییس سازمان بورس به سهامداران

ایران از طریق مصر، به اسراییل پیام داد

فیلم/ استقبال عجیب مردم از بدل داریوش اقبالی

جزییات نخستین حراج سکه در سال جدید

فیلم/ ژیلا صادقی: شهروند آمریکا هستم

فیلم/ سقف متحرک مسجدی در مدینه عربستان

مسئولیت اوضاع جنگی فعلی بر عهده اسرائیل است، نه ایران!/ اگر اسرائیل پاسخ دهد، به نقطه جوش جنگ نزدیک می شویم/ در دولت رئیسی دیپلمات‌ها خانه‌نشین شده‌اند

تمرین امروز پرسپولیس با حضور دختر سروش رفیعی

فیلم/ حمله تازه اسراییل به جنوب لبنان

اینفوگرافی/ ایران در جایگاه بیست و پنجم طولانی‌ترین ساعات کاری در جهان

علم‌الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد

بدنساز پیشین پرسپولیس درگذشت

فتوای رهبر انقلاب درباره کسی که پرداخت فطریه را فراموش کرده است

هفته حساس لیگ و تصمیم مهم فدراسیون

حمله اسراییل به ایران جدی شد؟

فیلم/ رقص مازنی علیزاده با پرچم ایران پس از کسب طلای آسیا

پیامک هم گران شد

اجاره خانه در کدام محله‌های تهران ارزان‌تر است؟

بلژیک سفیر ایران را احضار کرد

جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور

نیمکت‌نشینی غیرمنتظره یک استقلالی

اینفوگرافی/ حمله سپاه پاسداران به اسراییل چقدر خرج داشت؟

ازدواج‌های صوری برای دریافت وام ازدواج

دومین طلایی کشتی فرنگی ایران در آسیا

فیلم/ نخستین تصاویر از دونالد ترامپ در داخل دادگاه جنایی

نخستین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در قرقیزستان

جمهوری چک، سفیر ایران را احضار کرد

فیلم/ شوخی جواد خیابانی با لپ مهران غفوریان