تاریخ بروز رسانی: ۲۱:۴۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

مهرعلیزاده: با بازار انحصاری خودرو در داخل موافق نیستم

نامزد ریاست جمهوری با بیان این که با بازار انحصاری خودرو در داخل موافق نیستم، گفت: از طرفی با واردات انحصاری خودرو هم مخالفم. اصطلاح «تعرفه گمرکی» در دنیا، ابزاری برای کنترل بازار رقابتی خودرو است.

نظر مهر علیزاده درباره بازار خودر

اقتصاد ۲۴ - به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی محسن مهرعلیزاده، وی در گفتگو با واحد مرکزی خبر، درباره برنامه‌های خود در حوزه رونق صنعت خودرو اظهار کرد: صنعت خودرو قدمتی حداقل ۶۰ ساله در کشور ما دارد که یادم است آن زمان هنوز هیوندای و دوو نبودند. من در مسیر کارهایم با مهندسان و مدیران فعلی که صحبت می‌کردم، در مورد این می‌گفتند که زمانی به عنوان کارآموز ایران خودرو آمده بودند و هنگامی که سالن‌های ایران خودرو را می‌دیدیم، در مورد احتمال ورود این نوع شبکه به کره می‌اندیشیدیم. به همین دلیل، ایران از منظر صنعت خودروسازی، کشور پیشرفته‌ای است و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو مشغول به کار هستند که بایستی این افراد را نگه داریم.

وی افزود: به واردات انحصاری خودرو معتقد نبوده و در مورد انحصار خودروسازی در داخل نیز موافق نیستم. در دنیا اصطلاح «تعرفه گمرکی» وجود دارد که ابزاری برای کنترل بازار، به نحوی که کیفیت محصول بالا رفته، استاندار‌ها رعایت شده، بهره‌وری در کارخانه‌ها بالا رفته، قیمت‌های تمام شده‌ها پایین بیاید و از تمام این‌ها مهمم‌تر، به وجود آمدن بازار رقابتی برای خودرو است که ایران بایستی برای بازار خودرو این کار را انجام دهد. به این معنا که تلاش کنیم به هر نحو ممکن مانند تغییر در مالکیت خودروسازی‌ها و تغییر در مدیریت‌ها. باید رقابتی شدن این عرصه را ممکن سازیم.


بیشتر بخوانید: اعراض اصلاحات از مهرعلیزاده و همتی


این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: قطعه‌سازی از خودروسازی مهم‌تر بوده و خوشبختانه توان خودروسازی کشور ما بسیار بالا است. قطعا استان خراسان در قطعه‌سازی بسیار خوب عمل کرده است. در اطراف تهران، اشتهارد، تبریز و قزوین نیز قطعه‌سازی رشد کرده است.

معاون ریاست جمهوری در دولت اصلاحات ادامه داد: در استان خراسان، پیشنهادی به من شد که منطقه آزاد سرخس را به عنوان مرکز بین‌المللی توزیع قطعات یدکی داشته باشیم. قطعات یدکی اغلب خودرو‌ها من جمله خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ... تولید می‌شود. اگر منطقه‌ای را به عنوان هاب در نظر بگیریم، می‌توانیم قطعه‌فروشی را در منطقه باب کرده و در جهت تامین این بازار می‌توانیم قطعه‌سازی را رواج دهیم. اقتصاد صنعت خودروسازی، اقتصاد قابل تکیه‌ای است که می‌بایست از بعد کیفیت به آن رسیدگی کنیم تا به مشتری نیز اجحاف نشود. به این معنا که کیفیت حتما پایش، قیمت تمام شده کنترل، بهره‌وری بالا رود و از سوی دیگر، توزیع به نحوی باشد که خودرو از کالای بورسی بودن درآوریم تا برخی از قدرت تخریب نقدینگی به سمت خودرو نرود که تولید را تحت تاثیر مسائل ثانوی توزیع و دلال قرار دهد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

مهرعلیزاده: با بازار انحصاری خودرو در داخل موافق نیستم

خلق و خوی زنان تحت تاثیر غذایی است که می‌خورند

همتی: اگر قهر با صندوق برداشته شود، من رقیبی ندارم

برتری استقلال برابر پیکان در دیداری دوستانه

فیلم/ بازگشایی یک هتل پس از ۲۰۰ سال در پاریس

فهرست نهایی شورای وحدت برای انتخابات شورای شهر تهران

اظهارات جدید همسر آقای کاندیدا

نظر سعید جلیلی درباره موسیقی، فضای مجازی و وزیر زن

پنج روش برای داشتن ناخن و موهای سالم

پیشنهاد پرداخت پاداش کرونا به کادر درمان

قیمت هر شانه تخم مرغ اعلام شد

داور بازی ایران-کامبوج مشخص شد

فیلم/ وعده جدید محسن رضایی: خودروسازی را متحول می‌کنم

دانشگاه صنعتی شریف: ترم پاییز هم غیرحضوری است

زمان قرعه‌کشی هفدهمین فروش فوق العاده ایران خودرو مشخص شد

بیش از ۷۳ هزار میلیارد اسکناس و سکه در دست مردم است

نحوه پرداخت مالیات برای افرادی که سکه خریده‌اند

فیلم/ حالتان را با تماشای این تصاویر از شهر رشت خوب کنید

انتظار تصمیمی ماندگار در پاسداشت شهدای جهاد سلامت از شورای شهر تهران

مشاهده اطلاعات میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات ممکن شد

فیلم/ انفجار وحشتناک گوشی همراه در دست یک جوان

مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی کمیاب شد/ مرغ کیلویی ۳۵ هزار تومان!

سهراب مرادی چگونه المپیکی می‌شود؟

واکنشی به نادیده گرفتن فرهنگ در مناظره‌ها

فیلم/ چرا مسی ایران در تیم ملی فیکس نمی‌شود؟

روند کرونا در ایران، از ۲۰ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد/ اینفوگرافیک

آخرین آمار فوتی و مبتلایان کرونا در کشور

چمران: روحانی در مناظرات بسیار بانفوذتر از این کاندیدا‌ها بود

تقدیر از فعالان حوزه صنایع دستی در جزیره کیش

تهرانی‌ها چگونه در شهرداری ثبت شکایت کنند؟

واکنش باشگاه استقلال به کسر ۵ درصد از قرارداد بازیکنان

توضیح رییس پلیس راهور درباره محدودیت شبانه و تردد بین استانی

سیگار کشیدن باعث سرطان مثانه می‌شود

چند تذکر کرونایی به نامزد‌های انتخابات

والیبال ایران صربستان را شکست داد

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از مهر ۱۴۰۰

فیلم/ حضور متراکم مردم برای سخنرانی رئیسی در روز‌های کرونایی