تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۰ تير ۱۴۰۰

عزیزی خادم: آنهایی که قرارداد ویلموتس را بستند بابد خسارت بدهند

رئیس فدراسیون فوتبال به این نکته تأکید کرد که فدراسیون متبوعش زیر بار تعهد پرداخت بدهی سنگین مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی نخواهد رفت.

قرارداد ویلموتس

اقتصاد۲۴- شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بعد از موفقیت تیم ملی فشار روی ما خیلی کم شد. این پیروزی بزرگ را به ملت بزرگ ایران و جامعه فوتبال تبریک می‌گویم. آنچه که در منامه اتفاق افتاد، چیزی جز لطف خدا نبود و توسلی بود که به عزتمندان و آبرومندان عالم داشتیم. زحمات کادر فنی تیم ملی، کادر مدیریتی، رسانه‌ها و اجماعی که صورت گفت و آنچه اتفاق افتاد باز به اول برمی‌گردم که لطف خدا بود.

وی افزود: میزبانی را از ما گرفتند، فدراسیون در حداقل‌های نیاز مالی مانده بود، در دور رفت با نتایج ویران‌کننده روبه‌رو شده بود، با ویرانی روبه‌رو بود و دو حریف سرسخت داشتیم؛ عراق و بحرین. بحرین را در کشور خودش هیچ وقت نبرده بودیم و مقابل عراق با کی‌روش هم نتیجه نگرفته بودیم. ما در جام ملت‌ها با عراق مساوی کردیم و با ویلموتس هم شکست خوردیم. همه چیز پیچیده بود، وضعیت فدراسیون از یک طرف و نتایج دور رفت هم از سوی دیگر. دوره گذار فدراسیون فوتبال هم در حال انجام بود. اگر به برزیل هم می‌گفتند باید هر چهار بازی را ببرید، واقعاً دچار استرس زیادی می‌شد. صعود ما واقعاً لطف و معجزه خدایی بود.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: بنده به‌عنوان متصدی فوتبال ملی و عضو کوچکی از این جامعه باید بگویم اینکه فدراسیون فوتبال با آن وضعیت، با آن امکانات و شرایط قرار داشت و استرس حذف در مرحله پیش مقدماتی را داشتیم که جام جهانی در قطر را از دست می‌دادیم، وضعیت را سخت کرده بود. بازیکنان تیم ملی سنگ تمام گذاشتند و کادر مدیریتی هم خوب بود.

«فدراسیونی که ما گرفتیم، کمتر کسی حاضر بود به آن کمک کند.»، عزیزی خادم با بیان این جمله اظهار داشت: وقتی 20 ماه حقوق پرسنل را ندادید، همه از شما بری هستند و دوری می‌کنند. وقتی چهره فدراسیون مخدوش شده بود، همه اینها کار را بسیار سخت کرده بود. از لجستیک و تدارکات تا اردوی کیش که باید برنامه‌ریزی می‌شد. در این بین همه کمک کردند و شاید کمترین کمک را بنده حقیر انجام دادم. سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت ورزش و جوانان، دولت و رسانه همه کمک کردند. برای فوتبالی که ما معتقدیم فراجناحی و ملی است، نباید نگاه سیاسی داشت و این پیروزی جای تبریک دارد. ما اکنون قرعه‌کشی را در پیش داریم و امیدواریم خداوندگار عالم لطفش شامل حال ما شود و از گذشته درس بگیریم و پیش برویم. تیم ملی و فوتبال ملی، الهام‌بخش ایران عزیز است و ان‌شاءالله بتوانیم با این همکاری که با هم داشتیم، بتوانیم چهره و اعتباری که یک بخش آن برگشت، دوباره به جامعه برگردانیم. شما در فوتبال بی‌اعتبار نمی‌توانید در راستای تجاری شدن قدم بردارید و جلو بروید.

وی در مورد اینکه منظورش از اینکه کسی کمک نمی‌کرد چیست، گفت: همان روزی که برای انتخابات ثبت‌نام کردم، خیلی از دوستان من گفتند در راهی قدم بر می‌داری که بسیار سخت است و حتی در اولیه‌ها و حداقل‌ها مانده بودیم. در جلسه اول هیئت رئیسه خزانه‌دار را صدا زدم و گفتم چقدر پول در حساب دارید که گفت یک حساب 20 میلیون و یک حساب هم یک میلیون تومان. حالا حساب کنید با این وضعیت شما باید تیم ملی را آماده کنید، کادر فنی و پرسنل حقوق نگرفتند و تیم هم در آستانه حذف قرار دارد. ساختمان هم در آستانه توقیف قرار دارد و آن شرایط رقم خورده است. 10 میلیون بدهی هم انباشته شده بود. البته این نافی این نیست که ما شرایط را نپذیرفتیم، اما وارد فدراسیونی شدیم که آیین‌نامه مالی هم نداشت و همه اینها کلاف سردرگم شده بود. برای تجاری شدن، حداقل اعتبار را ندارید و برای برنامه‌ریزی تیم ملی هم پول ندارید. این لطف مقربین درگاه الهی است و لطف خدا شامل حال ما شد. ما در این بازی‌ها به نظرم بحرین را 3 بر صفر نبردیم، بلکه سه چهار گل هم نزدیم و به عراق هم دو سه گل نزدیم. نمی‌خواهم به کسی چیزی بگویم و بقیه هم زحمت کشیدند، اما از وضعیت گذشته به وضع مطلوب امروز رسیدیم. ما برای مرحله بعدی هم برنامه داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مشکلاتی که از این فدراسیون فوتبال گفته شد کوه یخی است، یادآور شد: وقتی شما در یک سیستم مالی قرار می‌گیرید، مزایده، مناقصه و یک جدول مالی می‌خواهید که باید برنامه‌ریزی کنید. یک قراردادی دارید که شاید سه معارض داشته باشد. تیم همکار ما که با ما به فدراسیون فوتبال آمدند و در هیئت رئیسه هم تصویب شده، تیمی است که تصمیم‌سازی را در دستور کار دارد. مشکلات ما یک کلاف سردرگم است. شاید تا به حال 15، 20 میلیارد از بدهی را پرداخت کردیم. همین الان 100 هزار دلار با آقای گاسپار توافق شده و پرداخت نکرده بودند که باید پرداخت کنیم. با آقای اسکوچیچ 70 هزار دلار توافق شده، اما پرداخت نشده بود. آقای وحید هاشمیان آمد و از من خواست اگر وضع فدراسیون خراب است، فعلاً به او پول ندهیم و به سایر نفرات پرداخت شود، با اینکه 20 ماه حقوق نگرفته بود. این خودش یک درس است.


بیشتر بخوانید: پرونده متخلفان قرارداد ویلموتس در دادسرا


عزیزی خادم درباره قرارداد ویلموتس، اظهار داشت: قرارداد ویلموتس مسئله‌ای بود که من نمونه آن را در هیچ کجا ندیدم. تیم حقوقی ما این پرونده را برررسی کرد، وکیلی اسپانیایی گرفتیم که به ایران آمد و با وکلای ایرانی خودمان جلسه داشت و روی دفاعیات وکلای ویلموتس کار کردند و دادگاه حکمیت ورزش هم قرار است اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه رأی خود را صادر کند که امیدوارم به سود ما باشد، در غیر این صورت باید منتظر شرایط جدیدی باشیم. وکلای ما راضی بودند و باید از آقایان رفیعی و وثوق احمدی هم تشکر کنم.

وی ادامه داد: ما باید مقابل مردم مسئولیت‌پذیر باشیم. فدراسیون نه توان دارد و نه اراده که کسی اشتباه کند و فدراسیون آن را بپذیرد. ما از اینجا چکش‌کاری می‌کنیم که برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم. ماجرای ویلموتس شرایط ما را پیچیده کرده و در داخل هم مشکلاتی داریم. ما مسئله ساختمان فدراسیون فوتبال و ماجرای شستا را هم داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره خسارت ناشی از قرارداد ویلموتس و پرداخت غرامت به این مربی، گفت: اگر بدترین اتفاق رخ بدهد، ما باید 6.5 میلیون یورو به ویلموتس بدهیم به اضافه 2.5 میلیون یوروی دیگر و دوستانی که این کار را کردند، پاسخگو باشند. کسانی که زیر بار این قرارداد رفتند، باید به تعهد خود هم عمل کنند. بنده به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نه این اعتقاد و نه این اراده و باور را دارم که زیر بار 6.5 میلیون یورو برویم.

عزیزی خادم درباره اینکه فدراسیون می‌گوید کسانی که تعهد دادند باید عمل کنند و چگونه می‌خواهد نفرات قبلی را متعهد کند، تأکید کرد: ارکان قضایی در کشور پیگیر هستند و مدعی‌العموم هست. پرونده در جریان است و آنچه که ما می‌دانیم، هیئت رئیسه هم خیلی در جریان نبود، اما مرجع رسیدگی قانون است و قوه قضایی هم مستقل عمل خواهد کرد، اما فدراسیون فوتبال زیر بار این تعهد نخواهد رفت و ما فقط متعهد به مردم هستیم.

وی ادامه داد: ما نه چنین پولی داریم که بدهیم و نه اراده‌ای برای پرداخت آن داریم. ما متعهد به تعهدات خودمان هستیم و اکنون هم می‌گوییم، مسئولیت کاری که می‌کنیم را می‌پذیریم. به طور مثال فوتبال بانوان ما چهار سال تعطیل شده بود، اما اکنون دوباره راه افتاده است و به هر حال بانوان هم نیمی از جمعیت این کشور هستند. فدراسیون فوتبال التزام به تعهد دارد و مردم در آینده درباره این فدراسیون قضاوت خواهند کرد. ما اخیراً با تمام کمیته‌ها و دپارتمان‌ها جلسه داشتیم که برای اولین بار در فوتبال کشور رقم خورده است که همه آنها باید برنامه بدهند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت ساختمان فدراسیون فوتبال و شستا، اظهار داشت: آنجا هم ظلمی به ما شده است. ما وقتی آمدیم درگیر تیم ملی بودیم و اینکه اردو فراهم کنیم. تیم ملی اکنون دوباره صاحب هویت و برنامه‌ریزی شده است. تیم ملی با هواپیمای اختصاصی به کشوری می‌رود که روابط دیپلماتیک با کشورمان ندارد. هنگ‌کنگ با اقتصاد 15 دنیا با سه پرواز به بحرین آمد یا عراق که با آن همه فروش نفت، ببینید چگونه به بحرین آمده است.

عزیزی خادم با اشاره به ماجرای شستا گفت: از رئیس قوه قضائیه و دیوان عالی کشور می‌خواهم که به این ماجرا ورود کنند. شستا 29 میلیارد پول گرفته است. اینکه مسیر قبلی غلط بوده است، آنهایی که این کار را کردند باید پاسخگو باشند. ششدانگ ساختمان فدراسیون فوتبال را شستا به نام خودش کرده و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس هم به نام شستا شد. ساختمان استقلال و پرسپولیس به نام فدراسیون فوتبال است که در مجمع فدراسیون فوتبال خواستیم به نام خود باشگاه‌ها شود که موافقت نشد. اینجا اجحافی شده است که ششدانگ ساختمان فدراسیون و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام شستا شد.

وی با تبریک به آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور منتخب کشورمان، خاطرنشان کرد: از آقای رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه می‌خواهم این پرونده را بررسی کند. آنها 29 میلیارد پول گرفتند. بدهی دو میلیون یورو بوده که شستا دو برابر این پول را گرفته است، چون رفع تعهد ارزی را با این مجوز گرفتند. به طور مثال اگر شما صادرات دارید، می‌توانید ارز را وارد نکنید و معادل ریالی آن را به ارز نیمایی تبدیل کنید. وقتی رفع تعهد ارزی گرفتند با پرداخت دو میلیون یورو، یعنی امتیاز گرفته‌اند. الان ببینید که در این ماجرا فدراسیون فوتبال، وزارت رفاه، وزارت ورزش، مجمع فدراسیون فوتبال، مردم و همه درگیر هستند. اگر رفع تعهد ارزی را گرفتند باید آپشنی قائل می‌شدند، اما ششدانگ ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ باشگاه پرسپولیس را هم گرفتند. بدهی فدراسیون فوتبال مشخص است. تیم حقوقی فدراسیون فوتبال هفته آینده به صورت جدی به این ماجرا ورود خواهد کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به جلسه‌ای که با مهرداد بذرپاش (رئیس دیوان محاسبات کشور) برای حل مشکل شستا داشته است، گفت: خواه نا خواه اگر این اتفاق رخ ندهد (بازگشت اسناد فدراسیون فوتبال از سوی شستا) وارد دعوایی خواهیم شد که فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس هم به آن ورود خواهند کرد. ما امیدواریم که حق‌مان را بگیریم و همه چیز روشن و شفاف است.

عزیزی خادم ادامه داد: وقتی گفتم چهره فوتبال خراب است، یعنی همین که از منابع جای دیگری برای سمبل فوتبال کشور استفاده کردند. اینها باعث می‌شود کسی اعتماد نکند و فوتبال بی‌اعتبار شود. در این شرایطی که ما داشتیم، نتایجی گرفتیم که مردم خوشحال شدند. حداقل باید بتوانیم اعتماد را برگردانیم تا فوتبال را تجاری کنیم. یک جا شما فدراسیون را صفر تحویل می‌گیرید و یک جا هم بدهکار می‌شوید. ما با همه جا از جمله ویلموتس، شستا و... درگیر هستیم. وقتی می‌گوییم شفافیت حقوقی و مالی، نیازمند ساختارهایی است که باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برای داوران در حال گرفتن اسپانسر هستیم که شرایط داوران را بهتر کنیم. اگر بخواهیم اسپانسر بگیریم، باید کار کارشناسی شود و قیمتی کارشناسی استخراج شود که همین مسئله خودش زمان‌بر است. با رئیس امور مالیاتی جلسه داشتیم که صدها میلیارد بدهی مالیاتی در فوتبال وجود دارد. در همین بحث مالیاتی، باید ماه‌ها کار کرد. حالا شما ببینید که اولویت تیم ملی است، تیم امید، تیم بانوان یا تیم ملی فوتسال. بدهی‌ها هم روی میز است و این مشکلات را داشتیم، اما مردم در آینده قضاوت می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت دراگان اسکوچیچ، گفت: با آقای اسکوچیچ صحبت کردم. با او و مدیر برنامه‌هایش مفصل صحبت کردم. آقای اسکوچیچ اعلام کرد که قرارداد دارد، اما این قراردادی است که ما باید بتوانیم با هم کار و برنامه‌ریزی کنیم. فدراسیون فوتبال جمعی است و ما باید رأی جمعی داشته باشیم. با دوستان در هیئت رئیسه صحبت کردیم و به توافق رسیدیم که بخشی معرفتی بود و بخشی فنی و عقلانی. برای پاداش‌ها نیز صحبت کردیم و صحبتی درباره کادر فنی داشتیم که بتوانیم تیم را حتی از نظر آنالیزور و بدنساز هم تقویت کنیم. آقای هاشمیان را داریم و آقای باقری که از پرسپولیس آمد و دوست داریم کنار ما بمانند. ما پا به عرصه سخت‌تری خواهیم گذشت و باید بتوانیم متشکل‌تر، برنامه‌ریزی شده‌تر و بهتر ظاهر شویم. باید امکانات بهتر شود، دستیار و آنالیزور اضافه شود که البته باید متدهایی را در این خصوص در نظر بگیرند.

عزیزی خادم درباره ادامه همکاری با اسکوچیچ و صحبت‌های هفته گذشته او، خاطرنشان کرد: ما می‌توانستیم سه ماه حقوق اسکوچیچ را بدهیم و قطع همکاری کنیم، اما پس از بازگشت از بحرین هم گفتیم که این مسئله باید در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بررسی شود.

وی افزود: زمان ما کم است. قرار است هفته آینده برنامه‌ای به آقای نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) بدهیم که بتوانیم کمک قابل توجهی برای آماده‌سازی تیم ملی دریافت کنیم. قرار شد اوایل هفته آینده این موضوع رسمیت پیدا کند، همانطور که برای دوره قبلی به موقع کمک کردند. امیدواریم هم ایشان به تیم ملی کمک کنند و هم دولت آینده. ما هم برنامه‌ریزی اقتصادی داریم که تا یک ماه آینده از این برنامه رونمایی می‌شود. تیم ملی فقط 20 ستاره ندارد. ما ستاره‌های زیادی داریم که باید به آنها توجه کنیم. ما مشکلات انباشته داشتیم که در حال رسیدگی به آنها بودیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به برنامه‌های فدراسیون فوتبال، گفت: ما هفته آینده یک آکادمی را در کرمان افتتاح خواهیم کرد که برای چهار استان کشور است و در کیش کمپ تیم‌های ملی را خواهیم داشت. در شهرهای مختلف این کار را ادامه می‌دهیم و برنامه‌ریزی داریم.

عزیزی خادم همچنین خاطر نشان کرد: ما در حال برنامه‌ریزی بلند مدت هستیم. با یکی از چهره‌های ملی کشورمان در حال برنامه ریزی برای 10، 15 سال آینده هستیم که بتوانیم 40، 50 بازیکن را داشته باشیم که هم برای رده امید و هم برای جام جهانی 2026 آمریکا تیم قدرتمندی داشته باشیم.

وی درباره اینکه چرا پس از بازگشت از بحرین حمایت خاصی از اسکوچیچ نکرد و به او خسته نباشید نگفت، یادآور شد: ما به اندازه کافی آنجا خسته نباشید گفتیم. من مجوز هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را نداشتم. به اندازه کافی در هواپیما کنار هم بودیم و در سالن اجلاس هم او را کنارمان داشتیم. من باید با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی می‌کردیم. معرفتی برای من مهم بود و هم عقلانی هم که در دل همین مسئله بود را داشتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره ادامه همکاری با کریم باقری گفت: با کریم باقری باید صحبت کنیم که تا پایان مرحله انتخابی و جام جهانی کنار تیم ملی باشد. ما علاقه‌مند به این همکاری هستیم و باقری هم بسیار اثرگذار بود، همانطور که وحید هاشمیان بسیار اثرگذار نشان داد. درباره دو سه موردی (دستیار و آنالیزور) هم که گفتیم،‌ آقای اسکوچیچ باید برنامه‌ریزی کند.

عزیزی خادم درباره زمان ورود VAR به فوتبال ایران و اینکه باشگاه‌ها می‌گویند خودمان هزینه می‌کنیم که VAR وارد فوتبال شود، خاطرنشان کرد: هرچند VAR جزو برنامه‌های انتخاباتی من نبوده است، اما در اولویت‌های من بوده که بتوانیم VAR را بیاوریم. مزایده‌ای برگزار شده برای VAR، اما یک شرکت بلژیکی و یک شرکت بریتانیایی این امکانات و تأییدیه فیفا را دارند. ما می‌خواستیم که این سیستم را بومی بیاوریم، اما یک شرکتی با شرکت بلژیکی قرارداد بسته است که اگر تحریم‌ها نبود مستقیم امکانات را وارد می‌کردیم. همانطور که شما گفتید، باشگاه‌ها حاضرند این هزینه را بدهند. هر استادیوم هفت هشت میلیارد تومان هزینه برای تجهیز به VAR می‌خواهد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه تاریخی را برای ورود VAR قول می‌دهد، گفت: اگر گرفتار بحث مزایده و تحریم‌ها نشویم، امکان مالی وجود دارد و باشگاه‌ها نیز پذیرفتند که هزینه را بدهند و وزارت ورزش و جوانان هم کمک کند. بعد از پروسه اداری و مالی، باید پنج شش ماه هم داوران ما در این زمینه آموزش ببینند. امیدوارم به مشکل دیگری نخوریم و بحث تعارضات را به همین دلیل گفتم. آن شرکت مزایده را برده، اما مبنای آن تکونولوژی داخلی بوده است. ما اگر بخواهیم زمانی را اعلام کنیم، برای اسفند ماه و نیم‌فصل لیگ بعد است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه برای گرفتن میزبانی انتخابی جام جهانی 2022 داشتن سیستم VAR لازم است، اظهار داشت: در بحث میزبانی، VAR فقط یک بحث است. حق پخش تلویزیونی و تحریم‌ها نیز یک بخش دیگر است که من شنیدم دبی اسپورت حق پخش را گرفته است. مسائل مالی هم در میزبانی‌ها وجود دارد. کشورهای حوزه خلیج فارس در این زمینه تلاش می‌کنند که میزبانی بگیرند، اما اینجا فقط آنها نیستند، بلکه دیگر تیم‌های گروه نیز باید تصمیم بگیرند. به طور مثال استرالیا دیگر عراق و کامبوج نیست که بازی کردن در هر جایی را بپذیرد. شرق آسیا همچنان بحث محدودیت‌های کرونایی را دارد. از طرفی ما خواستیم که به صورت محدود ورود تماشاگران را هم آزاد کنیم تا اگر میزبانی گرفتیم، بتوانیم شرایط را فراهم کنیم.

عزیزی خادم اضافه کرد: کشورهای دیگر در حال تلاش هستند برای گرفتن میزبانی، اما ما نامه‌ای را پس از اعلام سیدبندی به 11 کشور دادیم که در بحث میزبانی همفکری کنند و حداقل اگر شرایط میزبانی نبود، از سوی همه پذیرفته شود که در کشور بی‌طرف بازی کنیم. تلاش ما برای میزبانی است، اما در این زمینه هم پیش دستی کردیم.

وی که با برنامه فوتبال برتر گفت‌وگو می‌کرد و به بخش پایانی صحبت‌هایش نزدیک شده بود بار دیگر تأکید کرد: در ماجرای ویلموتس باید بگویم که ما رأی فیفا و CAS را خواهیم پذیرفت، اما زیر بار این تعهد نخواهیم رفت. نکته بعدی درباره تیم ملی است که اگر یک مساوی داده بودیم، جام جهانی و جام ملت‌ها را از دست می‌دادیم و به همین دلیل می‌گویم لطف خدا بوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره شائبه‌هایی که درباره انتخاب برخی اعضای کمیته‌های این فدراسیون شده است و رؤسای هیئت‌های فوتبال استانی در فدراسیون پست گرفته‌اند، گفت: خیلی از اعضای فعلی قبلاً هم در کمیته‌ها یا در هیئت‌های فوتبال بوده‌اند و در کمیته‌های مختلف حضور داشتند!

عزیزی خادم در واکنش به این مسئله که اما شائبه‌ای وجود دارد که اینها افرادی هستند که در انتخابات به او رأی داده‌اند و به همین دلیل پست گرفتند، خاطرنشان کرد: در فدراسیون فوتبالی که مستقر هستیم، افرادی بودند در کمپین نفرات دیگری، اما اکنون با ما کار می‌کنند. ما فراسازمانی نگاه می‌کنیم و به شخصه از تنگ‌نظری متنفر هستم. خیلی‌ها از قدیم بودند و حالا هم هستند و با تمام توان کار می‌کنند. این افراد عضو مجمع هستند و اگر در کمپین ما هم بوده باشند، کار خلاقی انجام ندادیم و انتخاب ما بودند. بخش زیادی از فوتبال ما در استان‌هاست که باید آنها را درگیر کنیم. فدراسیون فوتبال توصیه‌پذیر نیست و کاملاً مشورت‌پذیر است.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویید این افراد در کمیته‌ها پست گرفتند، آنها اعضای مجمع هستند و روند در فیفا و AFC نیز به همین شکل است که از اعضای مجمع در کمیته‌های مختلف استفاده می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان بار دیگر درباره ادامه همکاری این فدراسیون با دراگان اسکوچیچ گفت: از کادر فنی بیشتر از قبل حمایت می‌کنیم و امکانات را بسیج خواهیم کرد. همه کمک کنند تا اگر مشکلاتی سر راه است، مشکلات و موانع را برداریم تا سرور و شادی و شعف را در کشور با صعود به جام جهانی ایجاد کنیم.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

عکس/ استایل جدید فرشته حسینی در تعطیلات نوروز

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا