تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مهمترین متجاوزان سریالی ایران را بشناسید

تا اسمشان می‌آید همه به فکر جنایت سیاهی می‌افتند که مرتکب شده‌اند، مجرمانی خشن و البته بی‌عاطفه که در زمان ارتکاب جرم به چیزی جز خواسته خودشان فکر نمی‌کنند.

مهمترین متجاوزان سریالی

به گزارش جامعه ۲۴- سالی نیست که مجرمی در کشور دستگیر نشود و اتهامش تجاوز نباشد، هر از چندگاهی هم متهمانی دستگیر می‌شوند که تجاوز شغلشان است و همیشه دست به آزار و اذیت زنان با فریب، وسوسه یا حتی زور می‌زنند. این متجاوزان عمدتا به عنوان مسافرکش یا ورود به زور به خانه مرتکب جنایت سیاه خود می‌شوند و خیلی زود هم شناسایی و دستگیر می‌شوند.

در آخرین مورد که هفته گذشته رخ داد دو متجاوز دستگیر و اعتراف کردند. در این پرونده مرد جوانی با روش دوستی در فضای مجازی، زنان و دختران را سر قرار می‌کشید و با آبمیوه مسموم آن‌ها را بیهوش می‌کرد، این مرد سپس طعمه‌های خود را به خانه سیاهش در غرب تهران می‌برد و با همراهی دوستش به آن‌ها تجاوز می‌کرد و از صحنه تجاوز فیلم می‌گرفت.  

به همین منظور به بازخوانی پرونده متجاوزان سریالی در ایران پرداخته شده است.

اصغر قاتل ، اولین متجاوز

اولین مجرم تجاوز در ایران کسی نبود جز اصغر قاتل، کسی که خبر تجاوز و قتل هایش در دوره رضا شاه و حتی این روز‌ها ورد زبان همه است. علی اصغر بروجردی معروف به اصغر قاتل در ایران و عراق در مجموع ۳۳ نفر را بعد از تجاوز به قتل رساند.

با پیدا شدن جسد چند کودک در اطراف تهران و کشف یک سر بدون بدن در پارک لاله فعلی، موضوع قتل‌های کودکان و نوجوان در تهران داغ و ورد زبان همگان شد، دیگر خانواده‌ها اجازه نمی‌دادند کودکان به خیابان بروند، روزی تیمورخان مامور تامینات تهران مسئول رسیدگی به این پرونده شد، بررسی‌های اداره تامینات نشان می‌داد بیشتر قتل‌ها در حاشیه شهر رخ داده و اجساد در حاشیه کاروانسرا‌ها پیدا می‌شود.

ماموران بالاخره در دی ماه سال ۱۳۱۲ در حالیکه در بیابان دنبال پیدا کردن جسدی دیگر بودند با مردی روبرو شدند که پیت حلبی به همراه داشت و از بیابان به سمت دروازه شهر می‌آمد. ماموران او را متوقف و از او سوال کردند آنجا چکار می‌کند که مدعی شد بامیه فروش است و پیت حلبی وسیله کار او است.

با دستگیری این مرد، محل زندگی او در یک کاروانسرا شناسایی شد. اهالی کاروانسرا مدعی شدند اصغر دیروز با پسر نوجوانی دیشب آمد و ادعا کرد برادرش است. با حضور در اتاق اصغر، لباس‌های مردانه کشف شد و او به اتهام آزار و اذیت نوجوانان و کودکان دستگیر شد.

اصغر قاتل


علی اصغر بروجردی که بعد از دستگیری معروف به اصغر قاتل شده بود، به قتل‌ها اعتراف کرد. او گفت تعدادی از کودکان را به بهانه دادن آبنبات در عراق مورد تجاوز قرار داده، اما آن‌ها از او شکایت کردند، به همین دلیل هم بعد از آن تصمیم گرفته کودکان را بعد از تجاوز بکشد. بعد هم که به تهران آمده تجاوز‌ها و قتل‌ها را ادامه داده تا اینکه دستگیر می‌شود.

اصغر قاتل سرانجام به عنوان اولین متجاوز و قاتل سریالی در ششم تیر ۱۳۱۳ در میدان توپخانه و در ملاء عام به دار مجازات آویخته می‌شود.

خفاش شب متجاوزی با کلکسیونی از جرایم

همه جور جرمی را مرتکب شده است، از جاسوسی، سرقت، قتل و تجاوز، اما همه او را به خاطر قتل‌های سریالی اش می‌شناسند. غلامرضا خوشرو ، معروف به خفاش شب در دهه ۷۰ وحشتی در خیابان‌ها افکند. غلامرضا خوشرو بعد از اولین قتلش در سال ۷۱ دستگیر، اما موفق شد فرار کند. او تا سال ۷۶ آزاد بود و هشت قتل دیگر در این سال انجام داد. موضوعی که در صحنه‌های قتل برای ماموران جلب توجه می‌کرد تجاوز قاتل به مقتولان قبل از ارتکاب جنایت بوده است.


بیشتر بخوانید: درخواست قصاص برای پدر بابک خرمدین توسط خانواده دامادش


غلامرضا سال ۷۱ هم به اتهام تجاوز و قتل دستگیر شد، اما توانست فرار کنند. همدست او، اما محاکمه و اعدام شد.
غلامرضا چندسالی دست به جنایت نزده بود، اما فقط از ۱۳ فروردین تا ۳۰ خرداد سال ۷۶ هشت زن و دختر را سوار پیکان قرمز رنگ خود کرده و بعد از تجاوز آن‌ها را به قتل رساند. خوشرو که هربار با اسامی جعلی از دست ماموران فرار می‌کرد، سرانجام در تیرماه از سوی نیرو‌های گشت ایست و بازرسی بسیج دستگیر شد و در مردادماه در قسمتی از ورزشگاه آزادی به دار مجازات آویخته شد.

عقرب سیاه از تجاوز در بیابان تا اعدام در نظام آباد

"صادق. م"یکی از معروف‌ترین متجاوزانی است که در ابتدای دهه ۹۰ به دار مجاز آویخته شد. پرونده او به خاطر نقض حکم اعدامش در دیوان عالی کشور سر و صدای زیادی به پا کرد و با اتحاد رسانه‌ها و پافشاری قربانیان بالاخره حکم بار دیگر تایید و اجرا شد.

از اواخر سال ۸۷ چند زن و دختر جوان با مراجعه به پلیس آگاهی از راننده خودرو پراید سیاه رنگی به اتهام آزار و اذیت شکایت کردند. یکی از زنان شاکی به پلیس گفت: از میدان ری سوار خودرو پراید مسافرکش شدم، راننده مسیرش را تغییر داد و من را به سمت بیابان فشافویه برد، هر کاری کردم در خودرو باز نشد او با تهدید چاقو من را مورد آزار و اذیت قرار داد و بعد هم با پیچ گوشتی بدنم را سوراخ کرد.

عقرب سیاه

با ثبت این شکایت در کمتر از یک هفته تعداد قربانیان مرد پراید سوار دو رقمی شد، سرانجام در سال ۸۸ ماموران موفق شدند صادق را دستگیر و او به تجاوز و آزار و اذیت ۳۰ زن اعتراف کرد.

با دستگیری متهم که به عقرب سیاه معروف شده بود، قضات دادگاه کیفری او را به اعدام محکوم کردند، اما به علت رضایت چند شاکی، قضات دیوان عالی او را از اعدام تبرئه کردند. با ایجاد موج اعتراضی رسانه‌ها به این حکم، رئیس وقت قوه قضائیه هم معترض شد و در نهایت حکم اعدام عامل تجاوز به ۳۰ زن در بیابان‌های تهران تایید و صادق مرداد ماه سال ۹۱ در چهارراه نظام آباد تهران به دار مجازات آویخته شد.

پستچی قلابی به ۴۰ تجاوز اعتراف کرد

خود را پستچی معرفی می‌کرد و بعد از ورود به خانه‌ها هنگامی که مطمئن می‌شد زن یا دختر در خانه تنها است به زور متوسل و دست به جنایت سیاه می‌زد. این پرونده جنجالی از تیر ۹۱ با شکایت زنی به کلانتری شهدا آغاز شد، بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد در چند مورد به عنوان پستچی وارد خانه‌ها شده و زنان را به زور مورد تجاوز قرار داده است.پستچی متجاوز

هر روز با افزایش شکایت زنان، پلیس خود را دور‌تر از متهم می‌دید تا اینکه هنگام ورود او به یک ساختمان تصویرش از سوی دوربین‌ها شکار شد. همین سرنخ کافی بود تا پلیس او را دی ۹۲ در یکی از روستا‌های صومعه سرا دستگیر کند.

در جریان دادگاه این مرد به تجاوز به زنان اعتراف کرد و گفت: به عنوان پستچی در می‌زدم و وقتی می‌دیدم زن یا دختر در خانه تنها است، به آن‌ها با تهدید چاقو تجاوز می‌کردم.

در جریان دادگاه ۴۰ نفر از پستچی شکایت کردند و حکم اعدام او صادر شد و در اردیبهشت سال ۹۷ به دار مجازات آویخته شد.

مرد ژله‌ای هر شب تجاوز می‌کرد

سال ۹۳ بود که مرد ژله‌ای در شیراز جرایمش را آغاز کرد. چند زن و مرد با مراجعه به پلیس از جنایت سیاه پسر جوانی شکایت کردند. یکی از شاکیان به کارآگاهان پلیس گفت: شب متوجه حضور مرد غریبه در خانه شدم، خواستم او را بگیرم که لخت بود و بدنش چرب به خاطر همین از دستم فرار کرد و به پشت بام رفت و لباس‌هایش را برداشت و دیگر خبری از او نشد، پسر جوان به همسرم تعرض کرده و لباس‌های او را در خواب پاره کرده بود.

خیلی زود تعداد شکایت‌ها بسیار زیاد شد تا جایی که برخی مدعی حضور مرد لخت با بدن چرب در خانه شان شده، اما قبل از هرگونه تجاوز مرد خانه متوجه و شیطان جوان ناکام مانده بود. با انتشار این خبر مرد شیطان صفت به مرد ژله‌ای تغییر لقب داد. تحقیقات برای دستگیری مرد ژله‌ای ادامه داشت تا اینکه یکی از شاکیان به پلیس مراجعه و اعلام کرد مرد ژله‌ای شلوارش را در پشت بام خانه اش جا گذاشته و فرار کرده است.

با بررسی شلوار مشخص شد از سوی یک خشکشویی نام امین پشت شلوار حک شده است، کاراگاهان تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه چهره مرد ژله‌ای در روز توسط یک دوربین حین فرار ثبت شد، با مطابقت چهره و اسم مجرم ۲۲ ساله‌ای شناسایی شد که دو سال قبل با شکایت یک دختر به  خاطر سرقت و اذیت و آزار دستگیر، اما با رضایت دختر آزاد شده بود.

با دستگیری امین ۲۲ ساله در جنوب شهر، هویت مرد ژله‌ای لو رفت، او در جلسه دادگاه گفت: من بیمارم و دست خودم نیست، هر شب از خواب پا می‌شدم و از طریق پشت بام می‌رفتم در خانه‌ای تا به زنی تعرض کنم. در بین قربانیانم دختر ۱۸ ساله تا زن ۶۰ ساله هستند. من ۱۰۰ خانه رفتم، اما فقط ۲۳ بار موفق به تجاوز شدم.

مرد ژله‌ای دو سال بعد در سال ۹۵ در ملاءعام به دار مجازات آویخته و پرونده زندگی و جرایمش برای همیشه بسته شد.

به هرکی می‌رسیدم تجاوز می‌کردم

سال ۹۷ شیطانی دیگر اینبار در تهران ظهور کرد، مرد جوان به بهانه اینکه پیک است و بسته آورده زنگ در خانه‌ها را می‌زد و به هر که در را باز می‌کرد تجاوز می‌کرد، شیطان جوان چند ماه بعد از اینکه به ۲۰ دختر، پسر و زن تجاوز کرده بود دستگیر شد و به جرایم اعتراف کرد. این متجاوز سال گذشته در دادگاه به اتهام مفسد فی الارض به اعدام محکوم شد و در نوبت اجرای حکم قرار دارد.

سر و صدای کیوان امام وردی

اواخر سال گذشته زمزمه‌هایی در فضای مجازی از تجاوز‌های پسر جوانی به دختران دانشجو و علاقه‌مندان به هنر پیچید، هر روز یک دختر از آزار و اذیت او می‌نوشت و از جرایم سیاه کیوان پرده بر می‌داشت.  

بر اساس آنچه قربانیان می‌گفتند کیوان در قالب دوستی یا دعوت به خانه از دختران علاقه‌مند به هنر آن‌ها را بیهوش، به آن‌ها تجاوز و از دختران فیلم سیاه تهیه و با فیلم آن‌ها را یا وادار به ادامه روابط جنسی یا سکوت می‌کرد. وقتی اولین دختر موضوع آزار و اذیتش را نوشت ده‌ها نفر دیگر هم از رفتن به خانه کیوان امام وردی و آزار و اذیت از سوی او اعتراف کردند.  

چند روز بعد از داغ شدن موضوع تجاوز‌های کیوان امام وردی او دستگیر شد. پسر جوان در بازجویی‌ها تجاوز را قبول نداشت و مدعی بود همه دختران به خواست خود این کار را کردند، اما بررسی‌ها خلاف گفته کیوان را ثابت می‌کرد.  

با تکمیل تحقیقات ۵ دختر از کیوان به اتهام تجاوز به عنف شکایت کردند و پرونده او در حال رسیدگی است.

دوستی، آبمیوه مسموم و تجاوز دو نفره

در آخرین پرونده تجاوز که هفته قبل از سوی پلیس رمزگشایی شد و دو متجاوز در این رابطه دستگیر شدند، مرد جوانی با روش دوستی در فضای مجازی، زنان و دختران را سر قرار می‌کشید و با آبمیوه مسموم آن‌ها را بیهوش می‌کرد، این مرد سپس طعمه‌های خود را به خانه سیاهش در غرب تهران می‌برد و با همراهی دوستش به آن‌ها تجاوز می‌کرد و از صحنه تجاوز فیلم می‌گرفت.  

متجاوزان به عنف

این دو متهم بعد از انجام کار‌های کثیف خود، طلا و پول‌های دختران و زنان را سرقت و با نشان دادن فیلم سیاه آن‌ها را وادار به سکوت می‌کردند. سرانجام این دو متجاوز با شکایت یک دختر شناسایی و دستگیر شدند و تاکنون ۷ زن و دختر از آن‌ها شکایت کرده اند.  

علل ارتکاب تجاوز چیست؟

دکتر محمود وفا منش، روانشناس در مورد علل وقوع تجاوز به جامعه ۲۴ گفت: موضوع تجاوز علاوه بر رسیدگی های قضایی باید از منظر روانشناختی هم مورد بررسی قرار گیرد، در همه پرونده های تجاوز نباید بگوییم متجاوز بیمار بوده یا قربانی خودش مقصر است. متجاوزان هم دارای شخصیت های متفاوتی هستند و هربار بنا به حالات روانی و شرایط اجتماعی دست به ارتکاب جرم می زنند.

وی ادامه داد: دسته ای از متجاوزان به علت شرایط خانوادگی و نحوه طی کردن دوران نوجوانی و جوانی دارای کمبودهای جنسی هستند. این افراد معمولا در دوران جوانی دچار اختلالات روحی شده و نمی توانند نیازهای خود را برطرف کرده و به همین دلیل بعد از مدتی روی به برقراری ارتباط جنسی از طریق زور، اجبار و تهدید می کنند.

به گفته این روانشناس برخی از متهمان براساس اوراق پرونده شان و اعترافات خود بیمار روحی و روانی هستند و از تجاوز به دیگران لذت می برند به همین خاطر دست به ارتکاب جرم می زنند. این افراد تا زمانی که دستگیر نشوند به ارتکاب جرم ادامه می دهند. این افراد باید در دسته مجرمان قرارگیرند چراکه با علم از جرم بودن اقدامشان و حتی مجازاتشان مرتکب این جرم می شوند.

وفا منش با بیان اینکه برخی ها هم نمی دانند اقدامشان تجاوز به حقوق فردی دیگر است و با کلام، دست درازی و حتی انجام رابطه جنسی مرتکب جرم می شوند که تعداد اینگونه افراد بسیار اندک هستند و قانون توجه نیستند. بیشتر متجاوزان یا از بیماری رنج می برند یا با علم مرتکب جرم می شوند. به نظرم بیشتر متجاوزان تجاوز را با آگاهی انجام می دهند.

وی با اشاره به صحبت هایی که با چند مجرم داشته است، افزود: متجاوزان عمدتا کودکی سختی را تجربه کرده و در جوانی در حال انتقام از خود، خانواده و جامعه هستند و این کار را با تجاوز به دیگران انجام می دهند. آنها اشخاصی مغرور، خودخواه و انتقام ج هستند و در دلشان کینه ای از دیگران دارند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کیوان مؤمنی
0
0
جمعه ۰۵ آذر ۱۴۰۰
کسی‌که معنی لذت راازرابطه جنسی می فهمد؟ بدان که سالم است وبیمارنیست؟ فقط توجیح می کنند گناه انجام داده خودرا؟ ؟احمق این جور آدم‌ها باداشتن شاکی وشهود واعتراف باید اعدام شوند
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

عکس/ بازیگر زن ۵۳ ساله و مردی که به آغوش کشید

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات