تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳۱ نظر

جاماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند؟

خبر‌هایی درباره جاماندگان سهام عدالت به گوش می‌رسد، زیرا ۲۰ میلیون نفر جامانده سهام عدالت به این موضوع اعتراض دارند.

جاماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند؟

اقتصاد ۲۴ - ۱۴ شهریور امسال «محمدرضا پورابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی از موافقت رییس جمهوری برای تعیین تکلیف سهام عدالت برای جاماندگان تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه خبرداد.

وی در گفت و گویی با اعلام این خبر اظهار کرد: اخیرا پیشنهادی از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت که به ویژه اینکه این افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بازنشستگان و ایثارگران هستند به رییس جمهور ارائه دادیم، خوشبختانه رییس جمهور هم موافقت کلی خود را با این مساله اعلام کردند.

پورابراهیمی با اشاره به ارجاع این موضوع از سوی رییس جمهوری به سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع مالی آن ادامه داد: فکر می‌کنیم تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت یکی از اقدامات کوتاه مدت ما در نیمه دوم امسال خواهد بود که می‌تواند بهبودی در زندگی جمعیت قابل توجهی از مردم ایجاد کند.

این در حالی است که «احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی کرسی وزارت اقتصاد در مجلس اعلام کرد که در صورت رای نمایندگان مجلس به وی، موضوع جاماندگان سهام عدالت را پیگیری خواهد کرد.

دولت از طریق دارایی‌های خود در بورس مشکل جاماندگان سهام عدالت را رفع کند

در همین ارتباط «رحیم زارع» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: حدود ۵۰ میلیون نفر سهام عدالت دارند که ثبت آن‌ها در دولت‌های نهم و دهم انجام شد و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای ثبت نام از جاماندگان اتفاق خاصی رخ نداد.

وی افزود: حدود ۲۰ میلیون نفر جامانده سهام عدالت داریم که بیشتر این افراد کودکان، کارگران، مددجویان بهزیستی و مشاغل آزاد هستند که ممکن است به دلیل عدم دسترسی به ثبت نام یا عدم اطلاع رسانی موفق به ثبت نام نشده باشند.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید درباره راهکار‌های ثبت نام جاماندگان سهام عدالت گفت: دولت سهام‌دار شرکت‌های بسیار زیادی است و با درصد‌های مختلفی در این شرکت‌ها سهام دارد. دولت می‌تواند از طریق دارایی‌های خود در بورس مشکل تامین مالی جاماندگان سهام عدالت را رفع کند و مدیریت آن را به مردم بدهد.

کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر جاماندگان سهام عدالت است

«غلامرضا مرحبا» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت: پیش از این دولت دوازدهم اعلام کرده بود که سهامی برای اعطا به جاماندگان سهام عدالت ندارد، اما مرکز پژوهش‌های مجلس فهرستی از شرکت‌های دولتی که امکان واگذاری آن‌ها وجود دارد، تهیه کرده است که دولت می‌تواند از این منابع برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان اقدام کند.


بیشتر بخوانید: جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: حدود یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سازمان بهزیستی جامانده سهام عدالت هستند. گروه‌های دیگری هم هستند که در آن زمان از ثبت نام در سهام عدالت جاماندند یا ثبت نام کردند، ولی دعوت نامه به آن‌ها نرسیده است.

مرحبا با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری است، ولی هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: دولت و مجلس در حال پیگیری این مشکل هستند. چرا که باید سهامی وجود داشته باشد تا بتوان آن را به جاماندگان اعطا کرد. البته ما معتقدیم این سهام وجود دارد و دنبال کشف این سهام هستیم تا به جاماندگان اعطا شود.

حل مشکل جاماندگان سهام عدالت به عزم دولت بستگی دارد

«مهدی طغیانی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در این رابطه گفت: دولت دوازهم از نظر کارشناسی قائل به این موضوع نبود که سهم باقیمانده‌ای برای اعطا به جاماندگان سهام عدالت وجود دارد. چرا که باید برای حدود بیش از ۲۰ میلیون نفر سهام توزیع کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع در دولت سیزدهم نیز مطرح شده است و اگر دولت بتواند سهم لازم را برای جاماندگان در نظر بگیرد، مجلس با دولت همکاری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه چه زمانی موضوع جاماندگان سهام عدالت حل خواهد شد به پیگیری و عزم دولت بستگی دارد. به عبارتی اگر دولت عزمی داشته باشد و سهام قابل واگذاری را شناسایی کند، می‌توان به این واگذاری‌ها امیدوار بود.

پیش از این «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص برنامه دولت سیزدهم برای حل مشکل جاماندگان سهام عدالت گفته بود که رییس جمهوری از وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌اند تا برنامه‌ای برای پوشش جاماندگان سهام عدالت آماده کنند و در این راستا ما در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره فعالیت کمیسیون اقتصادی مجلس برای ارائه طرحی در خصوص جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: اگر نیاز به اخذ اختیارات قانونی در این مورد وجود داشته باشد، حتما از مجلس کمک می‌گیریم.

با توجه به اظهارات نمایندگان مجلس و وعده‌هایی وزیر امور اقتصاد و دارایی در دولت سیزدهم برای تحقق این موضوع، باید منتظر ماند و دید تکلیف طرح ساماندهی سهام عدالت در صورت تبدیل به قانون چه می‌شود و آیا ۲۰ میلیون جامانده‌ای که در طرح مجلس پیش‌بینی شده‌اند به سهام عدالت می‌رسند یا خیر.

منبع: تیتر برتر

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۶
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰
همش چرطه چندین بارهمین پیام اومده کیه که انجام بده سهام غیرعدالت
مرتضی رفیعی
0
0
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰
کی ثبت نام شروع میشود
لیلاگودرزی
0
0
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من خودم شخصاثبت نام کردم فقط مرحله آخرشونمیدونستی وجاموندیم وازاین مسله خیلی ناراحتم توروخدافکری هم به حال مابکنیدممنون
مهدی
0
0
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰
منم ندارم باید چیکار کنم بخدا یه عمل دارم پول ندارم انجامش بدم
ناشناس
0
0
جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰
جا مانده سهام عدالت هستم بعلت نبود اطلاع رسانی در آن زمان، لطفا دولت رسیدگی کند.
آمنه اسماعیلی
0
0
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰
سهام عدالت ثت نام کردم جوابم نیومد
مجید اکاتی
0
0
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰
واقعا این دولت نسبت به دولت خاین قبل دمش گرم
این ثبت نام سهام انجام بده کارش 20هست
ناشناس
0
0
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰
سلام ، من ثبت نام کردم اسم همه خانواده ام ثبت شد بجز من ، خیلی ناراحتم ندارم درحالی که حق من بود ، لطفا رسیدگی کنید
محمد
0
0
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰
شماروبه چی باید قسم داد آنقدر مردم ایران را نپیچونید و فرصت سوزی نکنید دوساله که ثبت نام جاماندگان سهام عدالت را هی به ماه بعد و دوباره به ماه بعد نندازید مگه چیه که مجلس نمایندگان ودولت ازعهده ی آن بر نمیان؟؟!مردمو اسکول فرض کردن بخدا گناهه مردم ایران مظلومند با شرفند خودتونم ازدل همین مردمید چرا هی وقت و زمان میخرید؟!باکارهاتون اگه طرح پیچیده۸ ای هستش ‌‌چراوکیلو نماینده ی مردمی مجلس شدید اگه سوادش رو ندارید و کارشناس اقتصادی وسیاسی نیستید وبلد نبودید چرا نماینده‌ی مردم ‌‌‌شدید؟!تمامش کنید ممنون هر چند که بعیدست چنین چیزی ازشما بخواهیم.
مقصود
0
0
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ما چهار نفر هستیم ماندگان سهام عدالت هستیم‌چکار کنیم خونه ندارم کا ندارم
ف
0
0
جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰
سلام.توروخدااینقدرمردمومسخره نکنیدبیش ازاین زجرکشیدیم وهمه جوره داریم میخوریم ازاین بی تدبیریهای دولت .فکری برای مستاجرین واون دسته بی بضاعتهاکنید.اینم سهام بی عدالت هم نصیبشون نشه بایارانه صدقه ای که داریم میگیریم چی میشه وکجای زندگی ماروتامین میکنه.نشون بدین دولت خوبی داریم لااقل دولت13
شهناز محمودی
0
0
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰
سلام ببین چی به سره ملتی که خاکش طلاست اومده کاسی گدایی گرفتن مگه اهمیتی به حال بعضیا داره سه تا دختر دارم هیچ نون آوریم ندارم منم ویارانه چطوری زندگی کنم بااین نداری سهامم بجز من برا دخترهام ندادن که دم بختن فکری به حالم کنید باتشکر
نرجس یعقوبی
0
0
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰
من و بچه هام که دودخترهستن سهام عدالت نداریم ومن سرپرست هستم و مشکل مالی داریم این سهام عدالت نیست ناعدالتی هستش بخدا کمرم زیربار مشکلات خم شده اعصاب و روانم خرابه تورو خدا حق ماروبدین
زهرا رمضانی
0
0
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ما۴نفریم کلا ثبت نام نکردیم
خواهش ی فکری هم به حال ما
شود
فاطمه غلام آزاد
0
0
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
زن بی سرپرستم مددجوی کمیته امدادم چندبارثبت نام کردم اما هیچ خبری ازکارت سهام وسودسهام نشد هرسال وعده میدین ولی دروغه آیا این عدالته
کاویانی
0
0
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام،
مگر نه این است که این طرح سهام عدالت برای برابری و عدالت بین مردم مستضعف ایجاد شد،پس می بایست مردم ناتوان و ندار بتوانند هر موقع که برایشان میسر شد به این طرح بپیوندند مثل طرح کمیته امداد؛ اگر نیت کمک به بیچارگان و مستضعفان بوده پس نیمی از بیچارگان و مستضعفان(که بعضی دسترسی به وسایل ارتباط جمعی هم ندارند و...)چه می شود.بالا نشین ها فقط این دنیا نیست، آخرت و عقلایی هم هست، روز حسابرسی در پیشگاه خداوند،برشما چه ها که نگذرد.
عرفان رحمتی پور
0
0
شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام من چک یه میلیونی سهام عدالت دارم ولی تا حالا سود سهام عدالت نگرفته ام وقتی که شماره شبا میخواستن رفتم گفتن اسمت توی سیستم نیس اگه نبود پس این چک چیه من کجا برم سهاممو درست کنم
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام من سهام عدالت ثبت نام نکردم سرپرست خانواده هستم نه من نه فرزندانم سهام ندارن لطفا راهنمایی کنید ممنون
جامانده سهام عدالت
0
0
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام، ماهم ثبت نام کردیم ولی خدا می‌دونه چه دستهایی تو کار بود که ماهارا حذف کردند ، مادر ما بی سرپرست وبدون هیچ درآمدی ، حق نیست به خدا، فکری بکنید
منوچهر رزقی
0
0
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
همه خانواده به جز من هم سهام عدالت دارن هم یارانه من فقط جا موندم راه حلی نداره لطف کنید
حسن حسین زاده
0
0
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
سهام عدالت،عین بی عدالتی داده شد،هرچی کارگربدبخت وادمهای ضعیف هستن جاماندن ازسهام کسی نیست درد ادمهای صاف وصادق ومهربان که جزه خانوادهای ضعیف هستن بشنود،
حسین جمالپور
0
0
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
مگه مسولین براشون فرقی میکنه که چه کسانی جامانده اند اونا فقط به فکر پرشدن حسابهای شخصی خودشونن.ولی بدانین شما مسولین این برنامه خائنی بیش نیستین فقط موندم که چجوری رویتان میشه که سرسفره به زن وبچهاتون نگاه کنید واقعان خدا رحمت کنه امام خمینی که اگه بودش این مشکلات وجود نداشت
علی عسکرسلمانی ثبت نام کردم جواب نیومدلطفا رسیدگی کنید ممنون
0
0
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
سهام گیرم نیومده
بهروزمحمدی
0
0
جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
باعرض سلام خدمت همه مردم ایران عزیزاینجانب بنده حقیرکه ساکن یکی ازروستاهای استان کردستان شهرستان قروه میباشم وسرپستی ۵نفررابه عهده خوددارم تاکنون موفق به ثبت نام سهام عدالت نشدام لذاخواهشمندام ازمعسولین وکسانی ک ازسهام عدالت اگاهی راجب ثبت نامش رادارندبه این حقیریاری بنماییندلطفا
اصغر
0
0
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
چرا‌سهام‌مرا‌ندادیدپول‌نان‌ندارم
کیانی
0
0
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
از سالی که سهام عدالت دادند .من هنوز چیزی دریافت نکرده ام .لطفا راهنماییم کنید..کی ثبت نام کنم
علی رضا خداکرمی
0
0
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام من وخانوادمهم سهام عدالت نگفتم ایا این عدالت است عدالتی که فقط به ارگنهای دولتی یاکمیته امد وبهزیستی برسد بخدا این عدالت نیست همیشه برای طبقه پاین یعنی کارگر اصلا تصمیی گرفته نمیشود ایا شما دولتیا به این سهام احتیاج دارید مانداریم خدا رودرنظر بگیرید
ناشناس
0
0
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
منم با۳ تا بچه مستجرم چرا ما نباید سهام عدلت داشته باشیم اونایی که دستشون به دهانشون میرسه از سهام عدالت استفاده میکنند ولی ما که این همه با مشکلات دسته و پنجه نرم میکنیم از سهام گرفتن محرومیم خواهش می کنم ی کم به فکر ما هم باشین ..
حسن راهیمی گلسفید
0
0
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
سود سهام 98واریز شده سال 99برای بچه هام واریز شده اما برای من واریز نشده مشکل مسدود شدن حساب هم ندارم علت چیست متشکر
ع
0
0
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
واقعابی عدالتی میباشددادن سهام عدالت افرادی رومیشناسن کاازنظرمالی وضع خوبی دارن وسهام عدالت به انهاتعلق گرفته وافرادی هم هستن که واقعاحقشان میباشداماسهام عدالت ندارن
مریم صیادی
0
0
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
ما ۵نفریم سهام عدالت ندارم باید کجا مراجعه کنم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

معاون اول جدید قوه قضاییه کیست؟

فیلم/ گلف بازی عجیب طارمی و بیرانوند

نوسان افزایشی دلار با علامت تشدید تحریم‌ها