تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

دکتر سایان آخرین مدعی امام زمان کیست؟

خبر کشته شدن محمد حسین پور مشهور به دکتر سایان که مدعی منجی و امام زمان بودن شده بود؛ خبر جالبی بود که بازخورد‌های بسیاری داشت؛ اما دکتر سایان کیست و چگونه امام زمان جعلی شد؟

دکتر سایان آخرین مدعی امام زمان کیست؟

اقتصاد ۲۴- چند روز پیش، نهاد‌های امنیتی مستندی به نام «مرگ با هزار چاقو» منتشر کردند که داستان آن درباره درگیری نیرو‌های امنیتی با فردی بود که قصد عملیات خرابکارانه در کشور را داشت و سرانجام در درگیری با نیرو‌های امنیتی کشته شد. این فرد، محمد حسین‌پور نام داشت که چند سال قبل با نام دکتر سایان، در شبکه‌های اجتماعی شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده بود.

محمد حسین‌پور در روستای دمیرچی شهر «سراب» از استان آذربایجان شرقی بدنیا آمد، اما در کرج بزرگ شده است. در کرج مربی ورزش‌های رزمی شد و سبک خود را اختراع کرد که به نام سبک سایان مشهور شد و البته مدتی بعد نام آن را ساکاریو گذاشتند. ظاهرا نام این سبک برگرفته از سبک «کان‌زن‌ریو» است و به همین علت برای کسانی که با آن مواجه می‌شدند، به نظر موضوعی جدی و سبکی واقعی بود که به همین دلیل هشتگ آن هم در اینستاگرام بسیار پرکاربرد شد!

او در سبک آموزش خود به شکل شعارزده‌ای از نماد‌های ملی و مذهبی استفاده می‌کرد و همین مسئله موجب شد بار‌ها و بار‌ها صدا و سیما از او برای حضور در برنامه‌های مختلف دعوت کند و او را به عنوان یک نخبه و نویسنده ایرانی که دعوت کشور‌های خارجی را برای تدریس نپذیرفته معرفی کند؛ حال آنکه نه دعوت‌نامه‌ای در کار بود و تدریسی در دانشگاه!

خبرگزاری صدا و سیما سال ۹۴، تالیف یکی از کتاب‌های او را اینگونه پوشش داده بود «دکتر محمد حسین پور سایان بعد از تلاشی چهار ساله موفق به تالیف یکی از مهمترین منابع هنری کشور شد. وی با اشاره به این موفقیت گفته تربیت هنرمندان متعهد و متخصص و آشنایی آنان با قوانین علمی و عملی هنر از اهداف تالیف این دایره المعارف است. این جوان نخبه البرزی که دارای دکترای استاتیک گرایش پاتابیولوژی از دانشگاه سابانجی استانبول ترکیه است، در خصوص ضرورت و اهمیت تالیف این کتاب، اظهار داشت: با توجه به گسترش روزافزون هنر‌های زیبا در جامعه و کمبود نیروی انسانی متخصص در این زمینه، خوانندگان این کتاب با تغذیه علمی خواهند توانست در گسترش هنر صحیح، نقش عمده‌ای در رشد و شکوفایی کشورمان داشته باشند. پور سایان که گریمور سری اول سریال آلمانی هشدار برای کبری ۱۱ نیز بوده است از کشور هند و شبکه‌های غربی و ضد ایرانی من و تو و فارسی وان نیز برای ثبت این اثر به نام آن‌ها دعوت‌نامه‌هایی دریافت کرده، ولی با وجود حس میهن پرستی به همه آن‌ها پاسخ منفی داده است»

روزنامه جوان هم بدون توجه به منبع خبر، ادعا‌های سایان را بازنشر داد و او را با این ادبیات معرفی کرد «دکتر محمد حسین پور که از افتخارآفرینان کشور با کار نامه درخشان علمی و ورزشی به شمار می‌رود و خود به عنوان قهرمان در مبارزات آزاد المپیک در سال ۲۰۱۶ میلادی روسیه نشان طلا را به گردن آویخت. محمد حسین پور مشهور به دکتر سایان که بنیانگذار این رشته عظیم می‌باشد با شماره مجوز ۳۰۰۳۵۳ سبک علمی ورزشی در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ در ایران است و آوازه شهرتش در جهان پیچیده است، تاکنون قهرمانان بسیاری از طبقات ضعیف جامعه را به صورت رایگان آموزش و پرورش داده است و بیشترین شاگردان رزمی در ایران توسط او آموزش دیده و به مقام‌های بزرگی دست یافته‌اند.»


بیشتر بخوانید: اولین صحبت‌های امام زمان قلابی، مخالف انتخابات بودم! +فیلم


مدال‌هایی که حسین پور از او صحبت می‌کند، دانشگاهی که از آن مدرک گرفته است و افرادی که روش او را در خارج از ایران تایید کرده‌اند، عموما وجود خارجی نداشتند، اما رسانه‌های ذست راستی، آنقدر شیفته این فرد شدند که تحقیقی درباره این ادعا‌ها انجام ندادند.

خبر صدا و سیما البته با نهایت بی‌دقتی تنظیم شده بود. سایان در زمان پخش فصل اول سریال کبری ۱۱، احتمالا حدود ۱۰ سال سن داشته و البته گریمور یک سریال بودن، هیچ ارتباطی به تالیف کتاب ندارد.



سایان آنقدر مشهور شد که زمانی به برنامه رضا رشیدپور هم دعوت شد. او در آن برنامه از کتاب‌هایی که نوشته سخن می‌گوید و از دو جلد دایره‌المعارف سخن گفته که نوشته است؛ یکی دایره المعارف «هنر در رسانه‌های جهانی» در ۲۲ فصل و دیگر دایره المعارف دو زبانه «آموزش ساکاریوها» در ۴ فصل.

در همان برنامه حالا خورشید، سایان توضیح می‌دهد که دانشگاه هند گفته کتاب‌هایش را ترجمه کنند! رشیدپور هم این موضوع را تایید می‌کنند، اما دقت نمی‌کند که این جمله تا چه اندازه نامربوط است، چراکه هند هزاران دانشگاه دارد و مشخص نیست منظورش کدام دانشگاه بوده تا آن را راستی‌آزمایی کرد؛ مثل اینکه کسی بگوید کتابش در دانشگاه ایران ترجمه شود.

او در برنامه رشیدپور اعتراف می‌کند که هزاران نسخه از کتاب را در خانه دارد و فروش نرفته است و وقتی از میزان علمی بودن کتاب از او سوال شد، پاسخ داده بود که در یک دانشگاه علمی کاربردی، این کتاب تدریس می‌شود.

محمد حسین پور آنقدر به تلویزیون دعوت شد و در برنامه‌های مختلف به عنوان کارشناس و نخبه معرفی شد تا عاقبت جو او را گرفت و فیلمی از اسب‌سواری خود منتشر کرد و وعده داد که در چند روز آبانماه رنگ آسمان به خاطر او تغییر خواهد کرد و اینگگونه ادعای «امام زمان» بودن کرد و در آن فیلم از مانیفست خود سخن گفت و به پیروانش هم توصیه کرد کتاب «ساکاریوها» را بخوانند!

فیلم ادعای زمان بودن توسط محمد حسین پور

در مستند صدا و سیما، ادعا شده بود که این چهره توسط رسانه‌های غربی مشهور شده بود، اما دست‌کم درباره شبکه‌های تلویزیونی، این ادعا درست نیست و حضور او در شبکه‌های صدا و سیمای ایران، باعث شهرت او شده و لااقل شبکه‌های مشهور تلویزیونی خارج از کشور (من و تو، بی‌بی‌سی، ایران اینترنشنال و صدای آمریکا) مصاحبه‌ای از این چهره منتشر نکرده‌اند.

هرچند در روز‌های اخیر، فیلم حضور او در برنامه حالا خوشید مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، اما او در برنامه‌های دیگری نیز حضور یافته بود. پیش از این شبکه خبر، جام جم، شبکه یک و سلامت در قالب برنامه‌های مختلف و سخنرانی و ... او را به صئتوسیمای جمهوری اسلامی آورده بودند. اما یکی از دلایل شهرت فیلم حالا خورشید، این بود که در همان ایام این فرد شروع به طرح ادعا‌های جالب کرد.

سایان که بسیاری از حرکات و رفتار و سیمایش را از روی شخصیت «جومونگ» کپی کرده بود، ناگهان از جومونگ به «مختار» تغییر حالت داد و او خود را منجی و امام زمان شیعیان خواند و بعد از آن ادعا‌های دیگری هم مطرح کرد. بعد از آن وی شروع به طرح ادعا‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی کرد و از کشور خارج شد و ظاهرا مدتی پیش او به کشور بازگشت و توسط نیرو‌های امنیتی کشته شد.

صدا و سیما، در این سال‌ها، به افرادی مشابه هم تریبون و فرصت داده تا حس میهن‌پرستی را تقویت کند و در مقابل نخبگانی که از کشور مهاجرت می‌کنند، دانشمندان ملی معرفی کنند. اما این فرصتی برای افراد شارلاتان است تا ادعا‌های کذب خود را مطرح کنند و مجریان صدا و سیما نیز که از روحیه نقادی برخوردار نیستند، عموما شیفته گزافه‌گویی‌های این افراد می‌شوند. از مخترع نیشابوری که دستگاهی ساخته بود که بدون سوخت شروع به تولید برق می‌کرد تا دستگاه مستعان که کرونا را تشخیص می‌داد و پسربچه ده ساله‌ای که طراح خودرو بود و با نوبخت هم دیدار کرده بود.

تصاویر محمد حسین پور سایان

دکتر سایان آخرین مدعی امام زمان کیست؟

دکتر سایان آخرین مدعی امام زمان کیست؟

منبع: رویداد24
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ابوطالب
0
0
جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰
برای برای افرادی متاسف بود که این افراد راباورمیکنند
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

حرکت آرام بورس در سایه کاهش دامنه نوسان

دیدار علی دایی با رپر معروف زیر زمینی+ عکس

طلای ۱۸ عیار پرچمدار رشد قیمت در فروردین ۱۴۰۳

استوری سرمربی پرسپولیس برای کنعانی‌زادگان+ عکس

آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور

اخراج کارمندان گوگل در پی اعتراض به همکاری با اسرائیل

قزاقستان به دنبال ساخت خط لوله نفت در دریای خزر

اظهارات جدید محسنی اژه ای درباره وضعیت حجاب

قیمت جدید مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

اوپک می‌تواند مانع ۱۰۰ دلاری شدن قیمت نفت شود ؟

درخواست فعالان اقتصادی برای تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

قیمت این خودرو از ۹۰۰ میلیون تومان فراتر رفت

خودرویی که جایش در بازار ایران خالی است + عکس

تذکر دفتر رهبری به برخی مسئولان در حوزه حجاب + عکس

حمله مخفیانه اسرائیل به ایران آغاز شد؟

افت ۳۳ درصدی معاملات بورس + نمودار

جزئیات جدید از پرداخت یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳

یارانه نقدی فروردین واریز شد

آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳

تهران شهر خانه های دو میلیاردی و خانه‌های متری دو میلیاردی!

فیلم/ لحظات نفس‌گیر از عملیات نجات در سیلِ سیستان و بلوچستان

در تالار حواله ارز چه خبر است؟

رکورد تاریخی افزایش قیمت طلا ثبت شد

رشد قیمت مسکن در تهران منفی شد

قیمت‌های نجومی و میلیاردی برای خانه‌های کلنگی تهران + جدول

فرش قرمز برای اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

خانه های با ارزش ۵ میلیارد تومان در تهران + جدول

نامه خانواده سعید مدنی درباره وضعیت او در زندان

فیلم/ تصاویر آخرالزمانی از طوفان دبی

داعش خراسان؛ چالش مشترک مسکو و واشنگتن / اهداف مانور روسیه و تاجیکستان در مرز افغانستان

نرخ دلار و ظرفیت افزایش تا ۱۰۰ هزارتومان

فیلم/ آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

تانکر‌های عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی/ مسولیت تخلیهٔ ضایعات نفتی در محدودهٔ دیلم و گناوه چه کسی است؟

علت انفجار در تبریز چه بود؟

ماجرای انفجار شدید در اصفهان چه بود؟+ فیلم

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز / آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشد؛ ارتش: پدافند هوایی به شی مشکوک شلیک کرد

فیلم/ وضعیت وحشتناک خیابان‌های دبی بعد از سیل

تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان

کـارنامه خوراکی‌ها؛ بررسی خروجی سیاست‌های دوساله گذشته دولت در کنترل تورم سبد غذایی مردم

فیلم/فرودگاه اصفهان هم‌اکنون

قیمت انواع لپ تاپ دل + جدول

بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت + جدول

قیمت ماشین های لکسوس در بازار + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول