تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰
آهنگران:

طرح جامع جزیره را به مقصد مطلوب می‌رساند

جعفر آهنگران با تاکید بر دوام طرح جامع گردشگری تا سال۱۴۱۰ گفت: باید ملاک ارزیابی عملکردها و هرگونه سنجش، میزان پایبندی به طرح جامع باشد، چراکه نقشه‌ی راهی است که جزیره را به مقصد مطلوب می‌رساند.

منطقه آزاد

اقتصاد۲۴- جعفر آهنگران در آیین معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که عصر شنبه ۲۲ آبان با حضور مشاور رئیس جمهور در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، با اشاره به شامگاهی که به ناچار ملزم به پذیرش مسئولیت سنگین اداره کیش شد، اظهار داشت: علی‌رغم اشراف به دوران سخت در پیش، از آنجایی که مصلحت ملی را همواره بر مصلحت شخصی ارجح می‌دانستم این مسئولیت را برای سرپرستی موقت پذیرفتم و نمی‌دانستم باید ماه‌ها منتظر چنین روزی باشم.

جعفر آهنگران آغاز تصدی مدیرعاملی خود را در آستانه‌ی دومین تعطیلات نوروزی کرونایی، انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها، پایان دولت دوازدهم، پیک پنجم کرونا و دوران سیاه تعطیلی جزیره و همزمان با آغاز کار دولت جدید، زمان نرخ‌گذاری زمین باتوجه به تورم فوق‌العاده در بخش املاک جزیره عنوان کرد و گفت: با توجه به علقه‌ی وافر من به مناطق آزاد و کیش، برای حفظ آرامش و ایجاد تعامل بیشتر و همکاری برای احتراز از هرگونه اختلال در روند امور برای پذیرش این مسئولیت انتخاب شدم تا مسئولیت بدون ایجاد تعهد برای دولت جدید به اهل‌ش واگذار شود، راهبردی که به لطف الهی به بهترین شکل آن عملیاتی شد.


بیشتر بخوانید: مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد


آهنگران با تاکید بر بکارگیری تمام توان خود گفت: توانستم در همگرایی و همبستگی موثر با همه‌ی نهاد‌های مستقر در جزیره از جمله، اعم از ائمه جمعه و جماعت، اعضای روشن‌بین شورای تامین، دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای اداری، شورای سلامت، فعالان و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران جزیره، نقشی ولو اندک ایفا کنم و سازمان در این عرصه نمایش مطلوبی ارائه داشته است.

آهنگران با تاکید بر اینکه در بررسی‌ها و مشورت‌های مداوم ما را به چند برنامه‌ی اولویت‌دار با محوریت متوازن‌سازی رشد جزیره و تبدیل آن به توسعه‌ی همه‌جانبه و پایدار و دور کردن جزیره از مخاطرات با آینده‌نگری رسانده است، تصریح کرد: طرح جامع مصوب ۱۳۸۴ که با اصلاحات و به‌روزرسانی تا ۱۴۱۰ دوام خواهد داشت، بر اساس راهبرد‌های پیرو مطالعات دقیق به همه‌ی مطالبات ما پاسخ می‌دهد و نقشه‌ی راهی است که جزیره را به مقصد مطلوب می‌رساند.

وی ادامه داد: با تکیه بر خرد جمعی، تعهد و وفاداری به این سند را از سطح سازمان به درون انجمن‌های سرمایه‌گذاری و اصناف جزیره کشانده‌ایم.

آهنگران با تاکید بر اینکه راهی جز وفاداری به طرح جامع و اصرار بر اجرای کامل مفاد آن نداریم، با ابراز امیدواری گفت: باید ملاک ارزیابی عملکرد‌ها و هرگونه سنجش، میزان پایبندی به طرح جامع باشد.

وی با اشاره به آخرین مراحل طرح توسعه سواحل گفت: هرگونه جانمایی و فعالیت در رکن گردشگری جزیره، در انطباق با آن مشروعیت خواهد داشت.

آهنگران همچنین هندورابی را برخوردار از طرح جامع عنوان کرد و افزود: مذاکرات اولیه برای بهره‌برداری از این فرصت استثنایی با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: دیگر نباید اجازه داد هر فعالیتی تکراری و قابل‌اجرا در سایر نقاط کشور به جزیره راه پیدا کند و مبنای ما در هر طرح و پروژه‌ای علاوه بر انطباق با طرح جامع گردشگری، منحصر به فرد بودن باشد تا بر ماندگاری گردشگر بیفزاید.

آهنگران چنین رویکردی را در مسیر رشد متوازن جزیره عنوان کرد و ادامه داد: دیگر نمی‌توان بیش از این، دست‌اندازی به محیط شکننده‌ی جزیره در آب و خشکی را تحمل کرد.

وی، آموزش و پرورش، محیط زیست، شبکه‌های آب و برق، شبکه حمل و نقل عمومی و خصوصی، هواپیمایی، اتصال قریب شبکه انتقال شبکه گاز به جزیره، اتمام پروژه عظیم فرودگاه بین‌المللی کیش، توسعه‌ی ابزار‌های نوین تامین مالی و اتمام کار صندوق زمین و ساختمان، اتمام روند تبدیل شرکت سرمایه‌گذاری به شرکت مادرتخصصی، کیفیت زندگی در کیش، ادامه روند آی‌تی محورسازی سازمان، شتاب در استقرار سامانه‌های شفاف‌ساز، تحرک بالنده در جهت تحقق کیش به شهر هوشمند و همچنین شهر بدون کربن، و انجام تشریفات مربوط به آغاز ساخت خانه‌های سازمانی را عناوین بخشی از مسایل مبتلابه جزیره؛ و اولویت آن‌ها را بدون‌شک دانست.

آهنگران با بیان این مطلب که تامین مالی و منابع درآمدی انسان سازمان با برآورد بودجه هیچ تطابقی ندارد، گفت: مقدمات تامین منابع از طریق زمین موردنظر که پیش‌تر برای ساخت فرودگاه بین‌المللی تدوین شده بود، فراهم شده و بر اساس بودجه۱۴۰۰، اعتبار و منابع مالی لازم جهت تکمیل حدود ده‌درصد باقی‌مانده هم قرار خواهد گرفت
وی با توجه به پیش‌بینی جمعیت ساکن در جزیره به غیرهمخوان بودن مصالح موردنیاز ساخت ساختمان اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات جزیره، که به زخم کهنه تبدیل شده است عمر بعضی پرونده‌های قضایی است که قدمتی برابر با طول عمر مناطق آزاد دارد، و با رایزنی‌های مستمر، ساماندهی شده‌اند و طی مذاکرات با دفتر قوه قضائیه زمینه برای سفر ایشان به جزیره و طرح موضوعاتی از این قبیل مهیا شده است.

آهنگران تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام را از مطالبات قابل‌توجه عنوان کرد و ضمن سفارش فعالین بخش خصوصی و مدیران آتی سازمان به توجه به خدمات و قاعده‌ی جزیره گفت: اینان ضمانت فعالیت‌ها و رونق جزیره به شمار می‌روند و باید تمام فعالیت‌ها به سمتی برود که کیش را در دسترس همه‌ی ایرانیان قرار دهد و شعار «کیش برای همه» به گفتمان واحد جزیره تبدیل گردد.

آهنگران با بیان این جمله که "بر خود فرض می‌دانم از تمام زنان و مردانی که در طول چند دهه‌ی گذشته، دستان‌شان آفرینش‌گر جزیره بوده، تقدیر و آرزوی خیر نمایم" گفت: کیش دوست‌داشتنی بر خود می‌بالد که آدمیان سرزمین‌ش قدرش را می‌دانند و همواره با حلاوت تمام، بر صدر می‌نشانندش.

وی ادامه داد: خاک گیرا و جذاب کیش، دل‌ها را نشانه می‌رود و کسی نیست که این ماه‌پاره و نه خاک‌پاره، پاره‌ای از وجودش نشود.

آهنگران رفتار شهروندی را در کیش متمایز دانست و گفت: قانون‌مندی، دیانت، مهربانی، فرهنگ‌مداری، ادب و اخلاق از شاخصه‌هایی است که کیش را برای ایران عزیزمان الگو می‌سازد.

وی همچنین آرامش، جزیره‌ی امن، خداباوری، شب‌های بی‌نظیر قدر، نماز باشکوه فطر، پیاده‌روی کم‌مانند اربعین، روایت فتح خرمشهر، هفته دفاع مقدس، دهه‌های عاشورا و صفر، نماز‌های جماعت سه‌گانه در مساجد فعال جزیره، آیین‌های بی‌مانند هفته وحدت، الگوی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع قومیت‌ها و ملیت‌های اصیل ایرانی، حضور روحانیت نواندیش و قابل اتکا، معبد شهدای گمنام، موفقیت در مهار کرونا، پیشتازی روحانیت در دفاع از سلامت تا شهادت، تاریخی مملو از رونق، میراثی، چون حریره و مروارید، نمایشگاه کتاب و کتابخوانی، مهد ورزش‌های حرفه‌ای در زمین و هوا و دریا، بومیان پر از لطافت و مهر و دوستی، حضور فعالانه‌ی سرمایه‌گذاران در تمامی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، رسانه‌های دلسوز، سرزمین فرصت‌های بی‌نظیر، نهاد‌های دولتی و غیردولتی و مردم‌نهاد و برخوردار از مسئولان و روسای کلان‌نگر و فهیم را هویت کیش عنوان، و تصریح کرد: همه‌ی این‌ها گویای آن است که جزیره کیش آماده‌ی ارائه‌ی الگویی از حکمروایی موثر محلی است.

وی با بیان این مطلب که آنچه از خانواده آموخته‌ام این است که کمتر دروغ بگویم، گفت: دل‌کندن از این همه خوبی جزیره و لطف و صفای سرشار آن برای من سخت است، من می‌روم، اما قلبم با کیش می‌ماند و سعی می‌کنم محبت‌های مردم را با خدمت به ایشان پاس بدارم.

وی با تقدیر از همکاری اعضای هیئت مدیره، معاونان، مدیران و همه‌ی همکاران گفت: همکاری پایان می‌باید، اما می‌تواند آغاز دوستی‌ها باشد.

آهنگران همچنین با گرامیداشت یاد امام‌جمعه‌ی سابق جزیره؛ حجه‌الاسلام حسن‌زاده و شیخ یعقوب شمس را دو محور وحدت جزیره عنوان کرد و ضمن تقدیر از همراهی همسرش ادامه داد: تمام کوتاهی‌ها را به عهده می‌گیرم، و برای هرگونه تقصیرم عذرخواه و آماده‌ی قصاص هستم و از تمام آنان که علیه منی سخنی گفته یا خواهند گفت می‌گذرم.

آهنگران پذیرش مسؤلیت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش را به نوایی لواسانی تبریک گفت و ضمن اعلام آمادگی برای هر کمکی اظهار کرد: مدیریت پرانگیزه، مستعد، جوان و معتمد نظام در دبیرخانه و انتصاب نیروی پاکدامن، دردمند، انقلابی و انگیزه‌دار در کیش نوید آینده‌ای بهتر از قبل و دورنمایی روشن را می‌دهد.

آیین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه‌ی رئیس هیئت‌مدیره ومدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور، بیست و دوم آبان در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

منبع: منطقه آزاد کیش
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
برچسب منتخب
# مناطق آزاد

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ریشا؛ شیر باغ وحش مشهد تلف شد

فیلم/ یک آیین عجیب در رُم؛ پاپ پای زنان زندانی را شست و بوسید!

نحوه محاسبه حق بیمه کارگران در سال جدید

عکس/تغییر لوگوی گوگل به افتخار یک عکاس ایرانی

عکس/ نوزادی در آغوش ترلان پروانه؛ ذوق خانم بازیگر!

عکس/ نیمار مهمان ویژه دیوید و ویکتوریا بکام شد

واکنش اولین شهردار تهران به ساخت مسجد در پارک قیطریه + عکس

اینفوگرافی/ کشورهای پیشرو در حوزه انرژی پاک و تجدیدپذیر

فیلم/ رقیب مهم هادی چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۴ کیست؟

اثر خیره‌ کننده برندگان مسابقات عکاسی طبیعت در سال ۲۰۲۴

عکس/ ست الهام حمیدی و همسرش در کنسرت

تصویری عاشقانه از بازیکن سابق پرسپولیس و همسر جذابش

معرفی مرسدس بنز G کلاس با پیشرانه شش سیلندر هیبرید

تولید پژو پارس در سال جدید از سر گرفته می‌شود؟

قیمت روغن مایع به این رقم رسید + جدول

بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بررسی شد

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول