تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰
فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش:

سازمان وعده‌های پیشین را جامه‌ی عمل بپوشاند

فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش عملکرد ۸ماهه‌ی پلیس را تشریح و با اشاره به راه‌اندازی پایش تصویری برای حفظ امنیت ترافیکی و امنیت پایدار کیش ابراز امیدواری کرد: سازمان در دوران مدیریت جدید به وعده‌هایی که داده، جامه‌ی عمل بپوشاند.

منطقه آزاد کیش

اقتصاد۲۴- فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در نشست با اصحاب رسانه، ضمن تقدیر از آنان، با اشاره به انتشار به موقع اخبار، و صداقت و رسالت کاری خبرنگاران که همیشه به نفع مجموعه‌ی کیش، خصوصا نیروی انتظامی بوده است از این قشر تقدیر کرد و نقش آنان را در فرهنگ‌سازی، موثر و مهم دانست.

سرهنگ علی‌اصغر جمالی ضمن تسلیت وفات شهادت‌گونه‌ی حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها و

تقدیر از اصحاب رسانه که همیشه یار نیروی انتظامی بوده‌اند، اظهار داشت: امنیت خط قرمز پلیس هست و در راستای حفظ آن، تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد.


بیشتر بخوانید: تشکیل کارگروه ایده های نو در منطقه آزاد کیش


وی با تاکید و تقدیر همراهی اصحاب رسانه، ایشان را پلیس جامعه خواند و گفت: خبرنگاران تاثیرات مثبت و بسزایی در ارتقای امنیت دارند.

سرهنگ جمالی در توضیح عملکرد ۸ماهه‌ی اخیر پلیس در کیش، به ۹۳۵ طرح مختلف برای برخورد با مجرمین به‌منظور حفظ امنیت پایدار، به‌ویژه طرح سواحل اشاره کرد و گفت: پاکسازی تفرجگاه‌ها و پارک‌ها و نقاط آلوده نیز از این جمله بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۵درصدی سرقت تصریح کرد: از آنجایی که سرقت ضریب امنیت را به‌شدت کاهش می‌دهد، برای اقدامات مؤثرتری در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

جمالی به افزایش کشفیات ۵۷درصدی در حوزه موادمخدر و انهدام ده باند موثر تهیه و توزیع مواد مخدر اشاره کرد و افزود: توجه مسئولین در امر فرهنگ‌سازی خصوصا در رده سنی نوجوان باید ویژه باشد.

وی همچنین از کشف قاچاق کالا به مبلغ ۸۰۰میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: مبدأ و مقصد بیشتر آن‌ها کیش نبوده، و جزیره ترانزیت عبور آن‌ها بوده که با گشت‌زنی موثر، کشف و به گمرکات و مقام قضایی بندر تحویل شده است.

سرهنگ‌جمالی با اشاره به کشف بالغ بر ۳۰ فروند شناور حاوی قاچاق سوخت، از ۲۳درصد کاهش خسارات فوتی و ۱۲درصد کاهش در جراحت‌ها در حوزه تصادفات خبر داد و گفت: متاسفانه فرهنگ و مقررات ضعیف‌تر شده و این ضعف بین مسافران و گردشگران، و خودرو‌های حمل و نقل عمومی بیشتر دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: رانندگان وسایل نقلیه‌ی عمومی می‌توانند نقش بسزا و موثری در فرهنگ‌سازی داشته باشند.

جمالی همچنین در حوزه جرایم سایبری، با تاکید بر افزایش صددرصدی اجرای طرح‌های مقابله‌ای پلیس فتا و کشفیات پرونده‌ها، به حضور حداکثری مردم جزیره در فضا‌های مجازی اشاره کرد و ادامه داد: برای رهایی از دام شیادان، نیاز به اطلاع‌رسانی است. وی توصیه کرد: مردم به هر سایتی اعتماد نکنند و حتما از درگاه‌های مطمئن برای تامین نیازمندی‌هایشان اقدام به خرید کنند تا شاهد کاهش پرونده‌های کلاهبرداری در جرائم سایبری باشیم و وظیفه‌ی خانواده‌ها برای ارتقا سواد رسانه‌ای جوانان‌شان حائز اهمیت است.

سرهنگ جمالی در حوزه جرائم اقتصادی، به دستگیری ۱۸ نفر از مجرمین حرفه‌ای با ارزش تقریبی ۱۶۵میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این امر باعث افزایش ۵درصدی کشف پرونده‌های جعل و کلاهبرداری شده است.

سرهنگ علی‌اصغر جمالی در ادامه‌ی نشست در بخش خدماتی که به عنوان وظیفه به گردشگران و کیشوندان ارائه شده است، آمار این خدمات را۵۷ هزار مورد اعلام کرد و گفت: ۱۶ هزار فقره از این خدمات در حوزه پلیس نظارت بر اماکن عمومی و مهاجرت و گذرنامه بوده است.

وی با اعلام ۵هزار مورد در حوزه راهنمایی و رانندگی و ۳۵هزار مراجعه به کلانتری‌ها که ۷۴۵پرونده با مشاوره در کلانتری، حل و فصل شده است، ادامه داد: از ۳۰هزار تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰، ۳۵درصد آن منجر به حضور پلیس در محل شده و مابقی با ارشاد اپراتور حل شده است.

وی همچنین به ۴۵۰ تماس با سامانه۱۹۷ که شبانه‌روزی در خدمت مردم می‌باشد اشاره کرد و افزود: ۶۵ درصد این تماس‌ها شامل تشکر از پلیس، ۳۲درصد درخصوص راهنمایی و ارائه پیشنهاد بوده و ۳درصد انتقاد به عملکرد پلیس بوده است.

جمالی با اشاره به ۵۷هزار خدمت به خودرو‌هایی که ورود و خروج داشتند، در ادامه از صدور ۵۰۸ گواهی عدم سوءپیشینه خبر داد و افزود: بالغ بر یک میلیون و چهارصد هزار خدمات به مسافرین به اشکال مختلف ارائه شده است که شامل پلیس فرودگاه در مبدأ ورودی، دریابانی در بندرگاه مبدأ و مقصد، و برقراری نظم و امنیت می‌شود و در نهایت باعث ارتقا و رونق گردشگری در کیش گردید.

سرهنگ علی‌اصغر جمالی در بخش سوم، به توصیه‌ها و مطالبات پلیس پرداخت و توجه به آسیب‌های اجتماعی را امری ضروری دانست و گفت: در برخورد با متخلفین، مردم باید دستگاه قضایی را همراهی کنند

وی نزاع و درگیری، افسردگی، کم‌توجهی به فرهنگ ترافیک، سگ‌گردانی، پوشش نامناسب، تخلفات فضای مجازی، سرقت و خانه‌های شبانه را هشداری برای نسل آینده عنوان و تصریح کرد: خانواده‌ها باید احساس نگرانی و مسئولیت بیشتری کنند تا در کنار هم، در جزیره کیش الگویی برای کشور و بلکه اقصی نقاط جهان باشیم.

جمالی با بیان این مطلب که حضور افراد به بهانه‌ی اشتغال در جزیره و زندگی مجردی، منجر به افسردگی و به‌تبع آن افزایش جرائم می‌شود، گفت: شواهد آماری نشان می‌دهد که بیشتر جرائم توسط افرادی که بدون خانواده و یا در کمپ‌ها زندگی می‌کنند، اتفاق می‌افتد و نیاز به وجود مشاور خوب در جزیره بیش از پیش لازم می‌نماید.

وی با تاکید بر وظیفه‌ی مسئولین برای تامین زیرساخت‌های لازم برای حفظ امنیت، ابراز امیدواری کرد: سازمان به وعده‌هایی که داده، جامه‌ی عمل بپوشاند تا بتوانیم آرامش و امنیت بیشتری را برای کیشوندان به ارمغان بیاوریم.

جمالی به راه‌اندازی پایش تصویری برای حفظ امنیت ترافیکی و امنیت پایدار کیش که از سال۹۷ مصوبه‌ی شورای تامین بوده و تاکنون به اجرا نرسیده اشاره کرد و گفت: هر هزینه‌ای در حوزه‌ی امنیت، در واقع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و لازم‌الاجرا و مطالبه‌ی جدی مردم و نیروی انتظامی است.

وی همچنین با پیشنهاد و درخواست بانک اطلاعاتی برای ثبت کلیه‌ی اطلاعات کارفرمایان و کارگرن، تصریح کرد: بدین‌طریق می‌توان تجزیه و تحلیل‌های اجتماعی و فرهنگی خود را از این بانک‌ها داشته و همچنین از به‌کارگیری افراد باسابقه توسط کارفرمایان جلوگیری کنیم که اخذ گواهی سوءپیشینه نیز در همین راستا موثر خواهد بود.

جمالی با اشاره به اتفاق اخیر در خصوص آتش زدن دو خودرو، اختلافات شخصی را انگیزه‌ی این بزه عنوان و تصریح کرد: با حمایت و پشتکار نیروی انتظامی در کمتر از ۲۴ساعت سه نفر شناسایی و دستگیر شدند و پرونده جهت رسیدگی در حال رسیدگی است و جزئیات تکمیلی بعد از تکمیل پرونده، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم در صورت هر اتفاقی هرنوع اطلاعاتی را فقط در اختیار افسر پرونده قرار دهند. تصریح کرد: انتشار تصاویر ناشی از اختلافات شخصی، امنیت عمومی را خدشه‌دار کرده و روند رسیدگی به پرونده را مختل می‌کند و باعث می‌شود روند رسیدگی به پرونده با کندی مواجه و باعث توقف آن شود.

فرمانده ویژه انتظامی و دریابانی کیش با بیان این مطلب که چهره واقعی کیش زیبا باید با رسالت اصحاب رسانه و درایت مردم به کل کشور مخابره شود، گفت:دستگیری زیاد افراد متخلف، زنگ خطری برای جزیره محسوب می‌شود و از همه‌ی مردم تقاضا داریم درصورت مشاهده‌ی کوچک‌ترین تخلفی، مراتب را به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

نشست فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش و فرماندهان نیروی انتظامی با اصحاب رسانه، صبح سه‌شنبه ۲۵‌آبان‌ماه در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار، و در پایان با اهدای گل و لوح‌تقدیر از ایشان تجلیل شد.

منبع: منطقه آزاد کیش
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
برچسب منتخب
# مناطق آزاد

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید