تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

زیباترین جاده های ایران

اینجا زیباترین جاده های ایران را به شما معرفی می‌کنیم؛ جاده‌هایی که خودشان به‌تنهایی بهترین جاذبه گردشگری می‌شوند و برایتان خاطره می‌سازند.

جاده اسالم به خلخال، از زیباترین جاده های ایران

اقتصاد۲۴- کم‌وبیش اکثر افراد، همیشه سفر را به مقصدش می‌شناسند و کمتر کسی پیدا می‌شود که سفر را به‌خاطر مسیرش دوست داشته باشد. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که مگر می‌شود مسیر را دوست داشت؟ در پاسخ باید بگوییم که آری، گاهی مسیرها آنقدر زیبا و هیجان‌انگیز هستند که خودشان به یک جاذبه تبدیل می‌شوند. در واقع گاهی خود جاده، مقصد و منظور شماست نه جایی که قرار است از آن جاده بگذرد. اگر شما هم دوست دارید خاص‌ترین و زیباترین جاده های ایران را بشناسید، همراه ما باشید.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال یکی از رؤیایی‌ترین و زیباترین جاده های ایران است که استان‌های گیلان و اردبیل را به هم پیوند می‌دهد. این جاده جادویی، در هر پیچ‌وخم خود هزاران منظره جذاب و دلربا پنهان کرده است. تجربه ثابت کرده است که مسافران این مسیر، دوست دارند به جای اینکه همه تمرکزشان در رانندگی باشد، دست به گوشی شوند و از عجایب جاده عکس بگیرند. برای همین هم به شما پیشنهاد می‌کنیم با خرید آنلاین بلیط اتوبوس به خودتان فرصت لذت‌بردن از طبیعت را بدهید.

اکثر افراد اقرار می‌کنند که این جاده به‌تنهایی طبیعتی چهارفصل در خود جای داده است؛ به این معنی که ممکن است شما گیلان را در حالی ترک کنید که فقط یک لباس نخی به تن دارید و شیشه ماشینتان پایین است. کم‌کم و در نزدیکی‌های خلخال نه‌تنها مجبور می‌شوید شیشه ماشین را بالا بکشید، بلکه حس می‌کنید باید لباس آستین بلند بپوشید. در واقع هر چه این مسیر به سمت بالا می‌رود، هوا خنک‌تر و مطبوع‌تر می‌شود.

گردنه حیران

همان طور که از نامش پیداست، گردنه حیران از شدت زیبایی و شکوه، انسان را شگفت‌زده و متحیر می‌کند. رنگ یکدست سبز طبیعت در بهار و ترکیب زیبای سبز و زرد و نارنجی و قرمز  در پاییز، خودشان یک دنیا دلبری می‌کنند. هوای خوش این منطقه مخصوصاً در بهار باعث می‌شود افراد بسیاری دل به جاده بدهند و از زیبایی مسیر لذت ببرند. گردنه حیران نیز شهرهای اردبیل و آستارا را به هم وصل می‌کند. شهرت گردنه حیران به کشورهای دیگر هم رسیده است و بسیاری افراد آرزو دارند حتی شده یک روز از زندگی‌شان در این مسیر رانندگی کنند. زیبایی چشم‌نواز رود ارس و ترکیب آن با درختان تنومند و سرسبز، بهترین قاب برای دوربین است که تصاویری فوق‌العاده ثبت کند.

جاده سراوان فومن

یکی دیگر از زیباترین جاده های ایران، در فاصله شهرهای تهران تا فومن قرار دارد. این جاده چشم‌نواز نیز در اکثر روزهای سال پوشیده از درختان سربه‌فلک‌کشیده و سرسبز است. هوایی که در این جاده تنفس می‌کنید، در هیچ کجای ایران یافت نمی‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم یکی از روزهای خوب بهار، ماشین را بردارید و در این جاده رانندگی کنید. یک آهنگ شاد بگذارید، شیشه‌های ماشین را پایین بکشید و اجازه دهید باد با موهایتان بازی کند. تا جایی که جا دارد، سبزی و طراوت را به چشم جسم و جانتان هدیه کنید. گاهی این فرصت‌های خوب کمیاب ‌می‌شوند؛ پس قدرشان را بدانید.

جاده چالوس

جاده چالوس در شب

یکی دیگر از جاده‌هایی که پایتخت‌نشینان را به شمال دوست‌داشتنی می‌رساند، جاده چالوس است. این جاده آنقدر زیباست که جایی برای تعریف ندارد. خیلی افراد حتی به عشق رستوران‌های جاده‌ای این مسیر، آخر هفته بار سفر می‌بندند. جاده چالوس مثل مادری مهربان است که در همه فصل های سال، به بهترین نحو از شما پذیرایی می‌کند. هوای خوب، طبیعت زیبا، چای ذغالی، انواع آش‌هایی که بویشان هوش از سر آدم می‌برد و موزیکی که شما را هر لحظه بیشتر از پیش عاشق می‌کند، بهترین ترکیب برای آغاز سفری پرماجراست. با این حساب، چرا معطل کنید؟ نزدیک‌ترین روز تعطیلی را در تقویمتان علامت بزنید تا زودتر عازم چالوس شوید و از حضور در یکی از زیباترین جاده های ایران لذت ببرید.

جاده هراز

همان طور که متوجه شده‌اید اکثر جاده های زیبای ایران به شمال کشور منتهی می‌شوند. جاده هراز هم یکی از این جاده‌های پر از زیبایی است که ساکنان تهران را به شهرهای شمالی ایران می‌رساند. حتماً در عکس‌ها یا فیلم‌ها دیده‌اید که زیبایی این جاده مخصوصاً در بهار و تابستان تا چه اندازه است. مزارع زردرنگ کلزا و تپه‌های پوشیده از علوفه سبز، زیباترین نقاشی خدا در جاده هزار هستند. البته که این جاده هم پیچ‌وخم‌هایی دارد که ممکن است راننده کم‌حوصله را خسته کند؛ اما در نهایت، مجموعه‌ای از رنگ‌ها در کنار هوای خوب، دل هر کسی‌ را می‌برد. جاده هراز شما را به مهمانی رودهن، امامزاده هاشم، گزنگ و در نهایت آمل عزیز می‌برد. پیشنهاد می‌کنیم هر جای مسیرش توانستید، توقف کرده و چایی بنوشید و از لحظه حال، نهایت استفاده را ببرید.

جاده هجیج اورامانات

در این بخش شما را به غرب کشور و جایی بین سنندج و کرمانشاه می‌بریم. در این مسیر زیبا جاده‌ای تماشایی وجود دارد که به جاده هجیج اورامانات معروف است. شاید در ابتدای راه پیچ‌وخم‌های زیاد جاده و دره‌های عمیقی که در مسیر وجود دارد، شما را اندکی بترساند؛ اما اگر در رانندگی محتاط باشید، می‌توانید ترستان را به زیباترین خاطره عمرتان تبدیل کنید. برای مثال می‌توانید در یکی از پیچ‌های بلند کوهستانی، به مناظر روبه‌رویتان نگاهی بیندازید. تا چشم کار می‌کند زیبایی و سرسبزی پیش رویتان است. البته فراموش نکنید که غرب کشور در زمستان‌ها پوشیده از برف است و رانندگی در چنین جاده‌ای چندان لذت‌بخش نخواهد بود؛ پس در بهار و تابستان برای تجربه این سفر دلچسب برنامه بریزید.

جاده سیاهکل دیلمان

دوچرخه سواری در جاده سیاهکل دیلمان

جاده سیاهکل دیلمان هم از آن دست جاده‌هایی است که دوست ندارید به پایانش برسد. این مسیر جادویی پوشیده از درختان زیباست. تعداد آبشارها و جاذبه‌های گردشگری دیگر این مسیر آنقدر زیاد است که هر کجا ترمز کنید، با یکی‌شان روبه‌رو می‌شوید. حتماً می‌دانید که این جاده نیز در دل استان گیلان جریان دارد و یکی از زیباترین جاده های ایران است. از زیبایی‌های این جاده هر چه بگوییم کم است، فقط به همین قدر بسنده می‌کنیم که این جاده حتی افسرده‌ترین آدم‌های دنیا را با جادوی زیبایی‌اش درمان می‌کند.

جاده زنجان منجیل

منجیل را همه به بادهای شدید و توربین‌های بادی‌اش می‌شناسند. یکی از زیباترین جاده های ایران هم این شهر را به زنجان وصل می‌کند. مسیر اتصال این دو شهر، مسیر پرپیچ‌وخم و در عین حال بسیار زیباست. یکی از جاذبه‌های این جاده نیز سد منجیل است و امکانات گردشگری خوبی که اطرافش تعبیه کرده‌اند.

جاده ارس جلفا

نوشته‌مان را با معرفی جاده بسیار زیبای ارس جلفا در استان آذربایجان شرقی به پایان می‌بریم. این جاده از چند موهبت رودخانه جاری، درختان سرسبز و هوای پاک برخوردار است. مجموعه این نعمات وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، یکی از زیباترین جاده های ایران را شکل می‌دهند. این جاده در واقع مثل یک خط مرزی بین ایران و ارمنستان است و مناظرش بی‌نظیر است.

سخن پایانی

در این نوشته شما را مهمان زیباترین جاده های ایران کردیم. اگر حضور در هر کدام از این مسیرها را تجربه کرده‌اید، حتماً می‌دانید از چه بهشت‌هایی صحبت می‌کنیم و اگر تجربه نکرده‌اید، حتماً یک‌بار هم شده دل به جاده بزنید تا به چشم خودتان دنیایی از طراوت را ببینید و با تمام وجود نشاط را لمس کنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

خرید پاستیل فله ای، حرام اعلام شد

جشن تولد ۵۵ سالگی جنیفر لوپز + عکس

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ الناز شاکردوست و سحر دولتشاهی در پشت صحنه فیلم یادگار جنوب

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/رونمایی از لباس تیم ترکیه در المپیک پاریس

عکس/ پشت پرده افزایش حفاظت از عباس عراقچی چیست؟

فیلم/ حمایت و تشویق مردم از محمد جواد ظریف

اینفوگرافی/مصرف برق ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها چقدر است؟

عکس/هریس فاصله با ترامپ را کم کرد

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ استفاده تبلیغاتی یک فروشگاه از پزشکیان در تبریز

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت باورنکردنی حواله بنز برای جانبازان؛ ۱۴ میلیارد تومان!

عکس/ استایل ساده پردیس پورعابدینی و همسرش

فیلم دیده نشده از سردار سلیمانی در خط مقدم مبارزه با داعش

سقف حقوق بازنشستگان ۷۰ میلیون تومان شد!

مهاجرت، خودکشی و فرسودگی چالش‌های حوزه بهداشت و درمان/ خودکشی ۱۰ پزشک جوان از ابتدای سال ۱۴۰۳

گلوگاه اصلی حوزه آب کجاست؟

نامه پرسپولیس علیه بیرانوند بابت فوت یک‌ هوادار+ عکس

فیلم وایرال شده از لحظه زایمان یک خرگوش

تقدیر رهبر انقلاب از ۵ سال ابتدایی دولت روحانی

بورس یک‌شنبه ۷ مردادماه تعطیل است

مسعود رجوی اینگونه شکست‌هایش را توجیه می‌کرد

چه کسی رئیس کمیسیون انتخاب رهبری در مجلس خبرگان شد؟

جزئیاتی از مهمانان خارجی مراسم تحلیف مسعود پزشکیان

گرانی ۲۵ تا ۳۵ درصدی محصولات ایران خودرو در مردادماه + لیست قیمت

رقم قرارداد نجومی سردار آزمون با الاهلی لو رفت

توصیه مهم محمد مخبر به دولت مسعود پزشکیان

قیمت بلیت هواپیما ۷۰ سال پیش چقدر بود؟ +عکس

عکس/ کنایه بهرنگ علوی به لباس ورزشکاران ایران در المپیک پاریس

فیلم/حمایت فعالان ستاد‌ها از خاتمی، در برابر رئیس ستاد پزشکیان

پرداخت بیش از ۱۷ هزار یورو از سوی بیمه معلم برای عمل مغز استخوان یک نوجوان

فیلم/سکانس عاشقانه از سریال داریوش وایرال شد

آماده‌باش اورژانس کشور برای گرمازدگی + فیلم

آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران

کامالا هریس چگونه با ایران معامله می‌کند؟

هشدار وقوع سیل یک استان در تابستان داغ

سرگیجه در بازار طلا

فیلم/ خیمه گنبد آتشین بر روی ایران

همسر علیرضا بیرانوند تهدید شد+ عکس

تعلیق اجرای حکم مجازات سپیده رشنو

فیلم/روشن کردن مشعل در افتتاحیه المپیک ۱۹۹۲ بارسلون

آمادگی فراجا برای انعقاد تفاهم‌نامه با کانون‌های وکلا در راستای ارتقای سطح امنیت

رقم عجیب متوسط قیمت مسکن در سال ۱۳۷۲ + عکس

قیمت دلار مبادله‌ای ۵۰۰ تومان جهش کرد

گزارش بورس امروز شنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۳

چهره واقعی اسب زین شده اقتصاد؛ دولت چهاردهم در کدام شرایط وارد پاستور می‌شود؟

عکس/ ۱۴ ورزشکار ایرانی در تیم پناهندگان المپیک!

هر آنچه باید از باغ موزه دفاع مقدس دانست

عکس/ مقایسه لباس کاروان ایران با فلسطین حاشیه ساز شد

ماجرای حضور جنجالی نماینده مجلس در فهرست اعزامی به المپیک پاریس

با مشخصات و ویژگی‌های دیگنیتی آشنا شوید

تصاویر منتخب از افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

بیرانوند: کار پرسپولیس توهین به بازیکنان بود

اعلام شرایط جدید دریافت دسته‌چک از بانک‌ها

شکایت علیرضا بیرانوند از پرسپولیس

عکس/ تولد یک خانم مذهبی در کافه صدای یک ملت را درآورد!

قبض برق ۵۰ میلیونی برای مشترک لاکچری نشین! + عکس

صحنه‌های سانسور شده سریال اوشین که سال‌ها با آن گول خوردید! + فیلم

عکس/ تیپ و پوشش ۳۰ سال قبل مسعود پزشکیان

همسر جوان و جذاب سیاوش قمیشی! + عکس

عکس/ تیتر جالب یک روزنامه درباره کاپشن مسعود پزشکیان