تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

زیباترین جاده های ایران

اینجا زیباترین جاده های ایران را به شما معرفی می‌کنیم؛ جاده‌هایی که خودشان به‌تنهایی بهترین جاذبه گردشگری می‌شوند و برایتان خاطره می‌سازند.

جاده اسالم به خلخال، از زیباترین جاده های ایران

اقتصاد۲۴- کم‌وبیش اکثر افراد، همیشه سفر را به مقصدش می‌شناسند و کمتر کسی پیدا می‌شود که سفر را به‌خاطر مسیرش دوست داشته باشد. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که مگر می‌شود مسیر را دوست داشت؟ در پاسخ باید بگوییم که آری، گاهی مسیرها آنقدر زیبا و هیجان‌انگیز هستند که خودشان به یک جاذبه تبدیل می‌شوند. در واقع گاهی خود جاده، مقصد و منظور شماست نه جایی که قرار است از آن جاده بگذرد. اگر شما هم دوست دارید خاص‌ترین و زیباترین جاده های ایران را بشناسید، همراه ما باشید.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال یکی از رؤیایی‌ترین و زیباترین جاده های ایران است که استان‌های گیلان و اردبیل را به هم پیوند می‌دهد. این جاده جادویی، در هر پیچ‌وخم خود هزاران منظره جذاب و دلربا پنهان کرده است. تجربه ثابت کرده است که مسافران این مسیر، دوست دارند به جای اینکه همه تمرکزشان در رانندگی باشد، دست به گوشی شوند و از عجایب جاده عکس بگیرند. برای همین هم به شما پیشنهاد می‌کنیم با خرید آنلاین بلیط اتوبوس به خودتان فرصت لذت‌بردن از طبیعت را بدهید.

اکثر افراد اقرار می‌کنند که این جاده به‌تنهایی طبیعتی چهارفصل در خود جای داده است؛ به این معنی که ممکن است شما گیلان را در حالی ترک کنید که فقط یک لباس نخی به تن دارید و شیشه ماشینتان پایین است. کم‌کم و در نزدیکی‌های خلخال نه‌تنها مجبور می‌شوید شیشه ماشین را بالا بکشید، بلکه حس می‌کنید باید لباس آستین بلند بپوشید. در واقع هر چه این مسیر به سمت بالا می‌رود، هوا خنک‌تر و مطبوع‌تر می‌شود.

گردنه حیران

همان طور که از نامش پیداست، گردنه حیران از شدت زیبایی و شکوه، انسان را شگفت‌زده و متحیر می‌کند. رنگ یکدست سبز طبیعت در بهار و ترکیب زیبای سبز و زرد و نارنجی و قرمز  در پاییز، خودشان یک دنیا دلبری می‌کنند. هوای خوش این منطقه مخصوصاً در بهار باعث می‌شود افراد بسیاری دل به جاده بدهند و از زیبایی مسیر لذت ببرند. گردنه حیران نیز شهرهای اردبیل و آستارا را به هم وصل می‌کند. شهرت گردنه حیران به کشورهای دیگر هم رسیده است و بسیاری افراد آرزو دارند حتی شده یک روز از زندگی‌شان در این مسیر رانندگی کنند. زیبایی چشم‌نواز رود ارس و ترکیب آن با درختان تنومند و سرسبز، بهترین قاب برای دوربین است که تصاویری فوق‌العاده ثبت کند.

جاده سراوان فومن

یکی دیگر از زیباترین جاده های ایران، در فاصله شهرهای تهران تا فومن قرار دارد. این جاده چشم‌نواز نیز در اکثر روزهای سال پوشیده از درختان سربه‌فلک‌کشیده و سرسبز است. هوایی که در این جاده تنفس می‌کنید، در هیچ کجای ایران یافت نمی‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم یکی از روزهای خوب بهار، ماشین را بردارید و در این جاده رانندگی کنید. یک آهنگ شاد بگذارید، شیشه‌های ماشین را پایین بکشید و اجازه دهید باد با موهایتان بازی کند. تا جایی که جا دارد، سبزی و طراوت را به چشم جسم و جانتان هدیه کنید. گاهی این فرصت‌های خوب کمیاب ‌می‌شوند؛ پس قدرشان را بدانید.

جاده چالوس

جاده چالوس در شب

یکی دیگر از جاده‌هایی که پایتخت‌نشینان را به شمال دوست‌داشتنی می‌رساند، جاده چالوس است. این جاده آنقدر زیباست که جایی برای تعریف ندارد. خیلی افراد حتی به عشق رستوران‌های جاده‌ای این مسیر، آخر هفته بار سفر می‌بندند. جاده چالوس مثل مادری مهربان است که در همه فصل های سال، به بهترین نحو از شما پذیرایی می‌کند. هوای خوب، طبیعت زیبا، چای ذغالی، انواع آش‌هایی که بویشان هوش از سر آدم می‌برد و موزیکی که شما را هر لحظه بیشتر از پیش عاشق می‌کند، بهترین ترکیب برای آغاز سفری پرماجراست. با این حساب، چرا معطل کنید؟ نزدیک‌ترین روز تعطیلی را در تقویمتان علامت بزنید تا زودتر عازم چالوس شوید و از حضور در یکی از زیباترین جاده های ایران لذت ببرید.

جاده هراز

همان طور که متوجه شده‌اید اکثر جاده های زیبای ایران به شمال کشور منتهی می‌شوند. جاده هراز هم یکی از این جاده‌های پر از زیبایی است که ساکنان تهران را به شهرهای شمالی ایران می‌رساند. حتماً در عکس‌ها یا فیلم‌ها دیده‌اید که زیبایی این جاده مخصوصاً در بهار و تابستان تا چه اندازه است. مزارع زردرنگ کلزا و تپه‌های پوشیده از علوفه سبز، زیباترین نقاشی خدا در جاده هزار هستند. البته که این جاده هم پیچ‌وخم‌هایی دارد که ممکن است راننده کم‌حوصله را خسته کند؛ اما در نهایت، مجموعه‌ای از رنگ‌ها در کنار هوای خوب، دل هر کسی‌ را می‌برد. جاده هراز شما را به مهمانی رودهن، امامزاده هاشم، گزنگ و در نهایت آمل عزیز می‌برد. پیشنهاد می‌کنیم هر جای مسیرش توانستید، توقف کرده و چایی بنوشید و از لحظه حال، نهایت استفاده را ببرید.

جاده هجیج اورامانات

در این بخش شما را به غرب کشور و جایی بین سنندج و کرمانشاه می‌بریم. در این مسیر زیبا جاده‌ای تماشایی وجود دارد که به جاده هجیج اورامانات معروف است. شاید در ابتدای راه پیچ‌وخم‌های زیاد جاده و دره‌های عمیقی که در مسیر وجود دارد، شما را اندکی بترساند؛ اما اگر در رانندگی محتاط باشید، می‌توانید ترستان را به زیباترین خاطره عمرتان تبدیل کنید. برای مثال می‌توانید در یکی از پیچ‌های بلند کوهستانی، به مناظر روبه‌رویتان نگاهی بیندازید. تا چشم کار می‌کند زیبایی و سرسبزی پیش رویتان است. البته فراموش نکنید که غرب کشور در زمستان‌ها پوشیده از برف است و رانندگی در چنین جاده‌ای چندان لذت‌بخش نخواهد بود؛ پس در بهار و تابستان برای تجربه این سفر دلچسب برنامه بریزید.

جاده سیاهکل دیلمان

دوچرخه سواری در جاده سیاهکل دیلمان

جاده سیاهکل دیلمان هم از آن دست جاده‌هایی است که دوست ندارید به پایانش برسد. این مسیر جادویی پوشیده از درختان زیباست. تعداد آبشارها و جاذبه‌های گردشگری دیگر این مسیر آنقدر زیاد است که هر کجا ترمز کنید، با یکی‌شان روبه‌رو می‌شوید. حتماً می‌دانید که این جاده نیز در دل استان گیلان جریان دارد و یکی از زیباترین جاده های ایران است. از زیبایی‌های این جاده هر چه بگوییم کم است، فقط به همین قدر بسنده می‌کنیم که این جاده حتی افسرده‌ترین آدم‌های دنیا را با جادوی زیبایی‌اش درمان می‌کند.

جاده زنجان منجیل

منجیل را همه به بادهای شدید و توربین‌های بادی‌اش می‌شناسند. یکی از زیباترین جاده های ایران هم این شهر را به زنجان وصل می‌کند. مسیر اتصال این دو شهر، مسیر پرپیچ‌وخم و در عین حال بسیار زیباست. یکی از جاذبه‌های این جاده نیز سد منجیل است و امکانات گردشگری خوبی که اطرافش تعبیه کرده‌اند.

جاده ارس جلفا

نوشته‌مان را با معرفی جاده بسیار زیبای ارس جلفا در استان آذربایجان شرقی به پایان می‌بریم. این جاده از چند موهبت رودخانه جاری، درختان سرسبز و هوای پاک برخوردار است. مجموعه این نعمات وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، یکی از زیباترین جاده های ایران را شکل می‌دهند. این جاده در واقع مثل یک خط مرزی بین ایران و ارمنستان است و مناظرش بی‌نظیر است.

سخن پایانی

در این نوشته شما را مهمان زیباترین جاده های ایران کردیم. اگر حضور در هر کدام از این مسیرها را تجربه کرده‌اید، حتماً می‌دانید از چه بهشت‌هایی صحبت می‌کنیم و اگر تجربه نکرده‌اید، حتماً یک‌بار هم شده دل به جاده بزنید تا به چشم خودتان دنیایی از طراوت را ببینید و با تمام وجود نشاط را لمس کنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های پارس خودرو امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت اسپیکر حرفه ای، سینما خانگی + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

اما استون کیست؟

دستمزد شهاب حسینی در گناه فرشته لو رفت

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پنجشنبه یا شنبه؛ کدام یک تعطیل می‌شود؟

جزییات یارانه مضاعف برای خرید کالا

هشدار زرد هواشناسی

پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود

آخرین وضعیت مصدومان استقلال

میزان واریزی برای مسکن ملی مشخص شد

هزینه های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مخالفت کارگروه فیلترینگ با رفع فیلتر گوگل‌پلی

پیری از چند سالگی شروع می‌شود؟

بررسی ارزان‌ترین روش‌های انتقال وجه بین المللی با فراکنش

سرنوشت لایحه امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟

ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی

فیلم/ کلاهبرداری با آگهی اجاره خانه!

گشت ارشاد مدیران؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فساد‌ها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟

وضعیت علیرضا بیرانوند هنوز نامشخص است

مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را لو داد

خواب یک گروه سیاسی برای مهاجران افغان+ فیلم

سقف تراکنش خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت

سریال حشاشین غیرمجاز است

محدوده مناسب درجه آب موتور ماشین چقدر است؟

ستاره قطری دست دروازه‌بان پرسپولیس را شکست

فیلم/خوانندگی منوچهر هادی برای دخترش سوفیا

نمایش شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن + عکس

تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل حجاب

کشمکش تازه دولت و مجلس بر سر برداشت سه هزار میلیارد تومان از صندوق تامین خسارت بدنی

فیلم/ دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش ارومیه

ادعای بازیگر سریال «نون. خ» درباره رسکیومن بودنش

فیلم/چرا بچه‌های مردم را برای حجاب مجرم می‌کنند؟

۲۰ میلیون حاشیه‌نشین محصول فقر و تورم!

گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی

اعلام آمار مرگ و میر ایرانیان در سال ۱۴۰۲

رونمایی مصطفی زمانی از همسر عربش/ ناریمان الصالحی کیست؟

بلایی که جومونگ بر سر سوسانو آورد

در پرونده چای دبش، لاپوشانی و در پرونده صدیقی، کوتاهی کردند

وب‌سایت SJ مایگریشن رونمایی شد: مشاوره رایگان مهاجرتی!

عصبانیت پسر معاون سابق قوه قضائیه از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش

قیمت عجیب و غریب سنگ قبر+ عکس

سقوط سکه‌های سنگین به کانال پایین‌تر

گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی سوژه شد

فیلم/ کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران

ماجرای مافیای داخل کشور که نفت می‌فروشد و بازار ارز را اداره می‌کند/ با باند‌های مافیایی درون قدرت روبرو هستیم + فیلم

۵ سناریو درمورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

برنامه وزارت صمت برای تولید خودرو چیست؟

۳ پیشنهاد درباره افزایش حقوق بازنشستگان

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ مشخص شد

عکس/حضور خاخام‌های اسرائیلی در کنار بقایای موشک‌های ایرانی

بیشترین شکایات مردمی از کدام پزشکان است؟

گزارش بورس امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳