تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

بهترین روش طراحی سربرگ

سربرگ یکی از اجزای ست اداری محسوب می‌شود که نیازمند طراحی حرفه‌ای می‌باشد. برای داشتن بهترین روش طراحی سربرگ باید این کار را به فردی متخصص بسپارید. مجموعه‌های متعددی برای طراحی حرفه‌ای ست اداری وجود دارند که با انتخاب یکی از آن‌ها می‌توانید به سلیقه خود یک نمونه بی نظیر و زیبا را به همراه داشته باشید.

بهترین روش طراحی سربرگ

اقتصاد۲۴-سربرگ یکی از اجزای ست اداری محسوب می‌شود که نیازمند طراحی حرفه‌ای می‌باشد. برای داشتن بهترین روش طراحی سربرگ باید این کار را به فردی متخصص بسپارید. مجموعه‌های متعددی برای طراحی حرفه‌ای ست اداری وجود دارند که با انتخاب یکی از آن‌ها می‌توانید به سلیقه خود یک نمونه بی نظیر و زیبا را به همراه داشته باشید. بهتر است بدانید که چاپ ست اداری یکی از مهم‌ترین و البته موثرترین روش‌های معرفی و تبلیغ شرکت و مجموعه شما به مخاطبان هدفتان می‌باشد. پس اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای ویژگی‌ها و مشخصات برند و کسب و کارتان را به دیگر شرکت‌ها و مردم معرفی کنید، لازم است تا با بهترین روش طراحی سربرگ و ست اداری به صورت خلاقانه و تاثیرگذار این کار را انجام دهید.

ویژگی های یک سربرگ زیبا

سربرگ به برگه‌های سازمانی گفته می‌شود که یک شرکت یا ارگان با دیگر مجموعه‌ها و موسسات از طریق آن مکاتبات اداری و رسمی را انجام می‌دهد. هر شرکت معتبر و درجه یکی برای به رسمیت شناخته شدن نیازمند چاپ سربرگ زیبا و شیک و در عین حال ساده و با اصالت باشد. این کار توسط افراد متخصص در چاپخانه‌ها با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات برند و فعالیت شرکت شما انجام می‌پذیرد. سربرگ‌ها و به طور کلی ست اداری در واقع نشان دهنده‌ی هویت یک سازمان است و باید در انتخاب و طراحی آن دقت لازم انجام شود.

بهترین روش طراحی سربرگ

ویژگی‌های یک سربرگ زیبا بستگی به یکسری فاکتور مهم اساسی دارد که عبارتند از: استفاده درست از نرم افزارهای طراحی، انتخاب طرح ساده، طراحی اصولی، انتخاب رنگ مناسب، انتخاب جزئیات مناسب، رعایت اصل سلسله مراتب اهمیت و اضافه کردن جلوه‌های ویژه نسبت به حوزه کاری یک مجموعه و یا شرکت. رعایت کردن تمامی این اصول باعث می‌شود تا یک ست اداری حرفه‌ای و در عین حال شیک و زیبا داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که ست اداری و البته سربرگ مناسب و خلاقانه در کوفقیت یک ارگان و یا سازمان تاثیر بسیار زیادی دارد. هر چه در انتخاب نوع کاغذ، رنگ و طراحی خاص آن دقت لازم را داشته باشید، بیشتر نیز می‌توانید تاثیر مثبت بر روی دیگر شرکت‌های وابسته داشته باشید.

بهترین روش برای طراحی سربرگ

همان‌طور که تا به اینجا گفته شد، اهمیت طراحی سربرگ مناسب با کسب و کارتان بسیار زیاد بوده و از عوامل موفقیت شما محسوب می‌شود و نمایانگر نام برند تجاری شما می‌باشد، پس در انتخاب ست اداری و سربرگ باید دقت لازم را به خرج داد. قطعا نوشتن یک نامه رسمی در یک کاغذ سفید ساده با کاغذی که دارای سربرگ و لوگوی برند شما باشد خیلی متفاوت تر بوده و سربرگ نمایانگر کار حرفه‌ای شما می‌باشد. جالب است بدانید که سربرگ‌ها به تنهایی می‌توانند به عنوان یک بازاریاب عمل کنند و در نگاه اول، هر شخصی را تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی چاپ سربرگ و ست اداری اعتبار و هویت خوبی به کسب و کار و شرکت شما می‌بخشد، به گونه‌ای که هر کسی می‌تواند برای همکاری با شما به سرعت وارد عمل شود زیرا شما در پله اول اعتماد طرف مقابل را جلب کرده‌اید.

بهترین روش برای طراحی سربرگ در این است که جذاب و خلاقانه و در عین حال شیک و ساده باشد. شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چرا برای طراحی یک سربرگ ساده باید این مقدار توجه و وسواس به خرج داد؟ پاسخ به این پرسش بسیار راحت است زیرا در بسیاری از مواقع اولین تعاملی که بین شما و مشتری برقرار می‌شود همین سربرگ است که اگر به درستی و زیبا طراحی شده باشد، تقریبا نصف کار انجام شده محسوب می‌شود. تمامی این کارها برای جلب رضایت مشتری و تعامل مثبت با همکاران در کوتاهترین زمان ممکن است. قبل از طراحی مدل و رنگ باید اطلاعاتی که روی آن نوشته شود را مشخص کرد و سپس طبق آن طراحی را در پیش گرفت. در بخش‌های بعدی ویژگی‌های یک سربرگ مناسب را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با مطالعه آن بهترین نمونه را برای مجموعه خود طراحی کنید.

طراحی ساده باشد

از سربرگ‌ها برای مکاتبات و نامه‌های رسمی و نیمه رسمی استفاده می‌شود پس در عین زیبایی باید ساده و مرتب طراحی شود تا به محض باز کردن نامه، شرح درخواست به خوبی مشخص باشد. همان‌طور که بارها شنیده‌ایم، زیبایی در سادگی است. طراحی نباید به گونه‌ای پیچیده و شلوغ باشد که بیننده از اصل نامه و درخواستی که در آن نوشته شده غافل شود.

استفاده از نرم افزار مناسب

برای طراحی سربرگ نرم افزارهای زیادی هستند که کار با آن‌ها بسیار راحت است. اولین و رایج ترین نرم افزار طراحی سربرگ، چاپ تراکت، لوگو، بنر و غیره فتوشاپ است. اما با برنامه وورد، ایلوستریتور و کورل نیز می‌توان سربرگ‌ و ست اداری جذابی را طراحی کرد. امکان خلق و ایجاد طرح‌های خلاقانه با فوتوشاپ بسیار ساده و سریع انجام می‌شود، تنها کافیست رنگ و مدل را از قبل انتخاب کرده باشید.

رعایت اصل سلسله مراتب اهمیت

رعایت اصل سلسله مراتب اهمیت به این معناست که هر کدام از اجزای سربرگ که دارای اهمیت بیشتری است ( به طور مثال لوگو سازمان) باید بزرگتر و در راس دید قرار بگیرد. در بیشتر موارد لوگوی یک شرکت یا مجموعه را به صورت کمرنگ درست وسط صفحه چاپ می‌کنند به طوری که نوشته از روی آن به خوبی خوانده می‌شود و از طرفی هویت شرکت به خوبی مشخص است.

انتخاب جزئیات مناسب

در طراحی سربرگ حرفه‌ای و در عین حال زیبا و بی نقص باید بدانید که هر کدام از جزئیات باید سرجای خود قرار بگیرند. جایگاه هر کدام هم نسبت به اولویت و میزان اهمیت تعیین می‌شود. به طور مثال شماره‌های مجموعه، آدرس ایمیل، آدرس دفترمرکزی، نام شریک یا شرکا و هر چیزی که برای یک شرکت مهم است، درون سربرگ قرار می‌گیرد.

طراحی اصولی

این مدل از سربرگ‌ها برای مکاتبات و نامه‌های خاص بین دو نفر در شرکت یا سازمان مختلف انجام می‌پذیرد که باید زیر نظر شخص متخصص در این امور انجام شود. طراحی ست اداری و این برگه‌ها باید نسبت به فعالیت شرکت و این که قرار است چه نوع نوشته‌هایی در آن مکتوب شود، طراحی و پاپ شوند. بهتر است بدانید که چاپ سربرگ و ست اداری نیازمند بودجه زیادی است که باید اصول طراحی در ان به خوبی رعایت شود.

ویژگی های شرکت

نام تجاری سازمان و یا مجموعه شما فقط با نمایان کردن لوگو مشخص نمی‌شود بلکه عوامل دیگری مانند: رنگ، طرح و فونت نیز تاثیرگذار است. تمامی این موارد باید با یکدیگر تناسب داشته باشند.

اضافه کردن جلوه های ویژه

اضافه کردن جلوه‌های ویژه به این معنا نیست که باید سربرگ یا ست اداری شلوغ طراحی شود، بلکه کمظور خاص و منحصر به فرد بودن آن‌ها می‌باشد. برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم از فونت خوانا و خاصی که در نرم افزارها وجود دارد استفاده کنید و یا لوگوی خود را به صورت 3 بعدی بر روی کاغذ چاپ نمایید.

انتخاب رنگ مناسب

رنگ‌ها از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در جذب مشتری به شمار می‌روند که پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ‌های رسمی مانند آبی، سرمه‌ای، طلایی، مشکی و قهوه‌ای است. بهتر است رنگ ست اداری و تمام جزئیات آن اعم از سربرگ، پاکت، لوگو و غیره در یک تنالیته رنگی انتخاب شود و همگی با هم هارمونی داشته باشند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خاورمیانه و این بار نبرد کریدور‌ها/ چگونه ایران در ۷ محور و کریدور دور خورد؟/ حتی مسیر افغانستان به ترکیه نیز ایران را دور زده است

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/استوری تازه حامد آهنگی به مناسبت تولد پسرش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه علی دایی مشخص شد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

خاطره منشوری فریدون زندی از وحید هاشمیان!

در واگذاری سرخابی‌ها، کدام تیم سود کرد؟ کدام تیم ضرر؟

فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا

سریال جدید مهران مدیری خبرساز شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف

پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد

بکارگیری منشی‌های خانم ممنوع شد!

تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

کدام مناطق ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟

بهترین زمان نوشیدن قهوه

فیلم/راز‌هایی از تایتانیک که هرگز نمی دانستید

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

این زنان در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند

بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟

فیلم/ پسر ناصر عبداللهی جا پای پدرش گذاشت

تقویت پلکانی حقوق کارگران با فرمول ۵۷+۶۰

رقم نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

همه دارندگان کارت ملی بخوانند

استایل بهاری مرجانه گلچین حسابی سر و صدا کرد + عکس

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی

در سال ۱۴۰۳ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم نباشید

میتسوبیشی با لباس رنو در ایران + عکس

کاهش فاصله ازدواج و فرزندآوری در ایران

علت ریزش قیمت سکه/ طلا زیر پای سکه را خالی کرد؟

علت گرانی پیاز مشخص شد

خبر خوب درباره رتبه بندی معلمان

فیلم/ دستور تخلیه یک روستا بخاطر شکسته شدن سد!

درخواست هادی چوپان برای بخشش توماج صالحی+ عکس

رقابت کنکور سراسری ۱۴۰۳

تصمیم افزایش قیمت پژو پارس چه بلایی سر بازار خودرو می‌آورد؟

قیمت ماکارونی چقدر افزایش یافت؟

مرز‌های تقلب در کنکور ۱۴۰۳ جابجا شد

عکس/ بهاره رهنما با شلوار غیرمتعارف ظاهر شد!

ستاره پرسپولیس لیگ را از دست داد

اینفوگرافی/ تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

استوری اوسمار خطاب به محمد حسین میثاقی+ عکس

مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس چیست؟

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

ساده‌ترین راه برای دریافت سود سهام عدالت

فرار محمد صادقی از ایران؛ بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟

فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم!

رونق بازار مسکن شمال با سفرهای نوروزی؟

فیلم/ خواستگاری بازیگر معروف نون خ از دختر ترامپ!

عروس امام خمینی درگذشت

تابلوی معاملات بورس خبر از رونق می‌دهد؟