اقتصاد۲۴- دادههای همان نظرسنجی حاکی از آن بود که ١۴/۵ درصد پاسخدهندگان یعنی حدود ٩ میلیون نفر در سطح ملی از طریق رسانههای اجتماعی کسب درآمد میکنند و این با احتساب وابستگی زندگی حداقل ٢ نفر دیگر از خانواده یعنی وابسته بودن مستقیم زندگی قریب ٢٧ میلیون انسان به حوزهای که هر روز به بهانهای در معرض تحدید و تجدید قرار میگیرد.
با احتساب چنین واقعیتهایی این روزها باید نه تنها به گفته کاربران شبکههای اجتماعی «انگشت در چشم جامعه نکن»، بلکه چشمها را هم باید شست و جور دیگر باید دید.
بیشتر بخوانید: تقی پور: طرح صیانت ابطال نشده است!
اگرچه زندگی روزمره، اقتصاد ما و اجتماع ما سیاستزده است، اما زیست بوم ما بزرگتر از سیاست شده است. از انگاره و پارادایم سیاست که همهچیز را سیاسی میدید به انگاره و پارادایم فرهنگ پا نهادهایم که در آن آزادی و دسترسی به اطلاعات حرف اول را میزند.